G: Milloin olet pelännyt ukkosta?

  • Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
Suomessa pidän ukkosesta, mutta kun olin muutama vuosi sitten interreilaamassa Venetsiassa niin silloin pelkäsin. Ikinä en ole nähnyt moista ukon ilmaa ja vettä tuli valtavat määrät. Olin vielä yksin leirintäalueen huoneessa ja melkein teki mieli mennä "turvaan" johonkin toiseen huoneeseen :)
 
Hyvin, hyvin harvoin tääl suomessa sellaista ukkosta on mitä pitäis pelätä. Tai sit mä asun ihan väärässä paikassa :whistle: Aina sitä täpinöissään odottaa et "yes, nyt tulee ukkonen" pari jyrähdystä ja salamaa ja siinä se sit taas on :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Chupacabra:
Hyvin, hyvin harvoin tääl suomessa sellaista ukkosta on mitä pitäis pelätä. Tai sit mä asun ihan väärässä paikassa :whistle: Aina sitä täpinöissään odottaa et "yes, nyt tulee ukkonen" pari jyrähdystä ja salamaa ja siinä se sit taas on :kieh:
Sun olis sitten pitänyt olla kokemassa, kun miehen mummola meni salaman iskusta aivan siniseksi ja se ääni oli aivan valtava. Iski pihapuuhun ja siitä eteni kellariin. Oisitkohan ollut että yes :whistle:

Ja tuolloin pelkäsin.
 
En koskaan. Lapsesta asti olen rakastanut ukonilmoja. Ihanaa kun salamat räiskyy ja ukkonen paukkuu ja jyrisee. Päälle vielä kaatosade joka puhdistaa ilmaa. Harmitti kun tänään olin töissä kun ukonilma iski. Mutta sentään näin ja kuulin sen kovan pamauksen. Oli kun maa olis räjähtänyt.
 
Itse kuulun niihin jotka ihan tykkäävät ukkosesta - jos sitä on sopivassa määrin ja itse olen sisällä turvassa :D En ole tainnut ikinä pelätä vaikka rajujakin ukonilmoja on tullut koettua. Sähkölaitteet toki revin irti seinästä jos vähänkin jyrähtää ja laitan uuninpellit ja ikkunat kiinni. Mitä pelättävää niissä on jos on kotona? Siis en kysy v'ttuillakseni vaan oikeasti, onko ukkonen jotenkin vaarallista?
 
-R-
Yhtenä juhannuksena mökillä... Ukkonen oli päällä, vanhan mallinen sähkötaulu kipunoi, lankapuhelin alkoi soimaan yms. (meille ei tosiaankaan kukaan olisi soittanut siihen). Hyvä etten painunut pöydän alle piiloon.

Lapsena muistan hämärästi ukkosmyrskyn, joka pääsi nousemaan mereltä. Peltikatot lenteli, puut kaatuili ja ikäni varmasti muistan sen, kun näin koiran jolta oli peltikaton palanen katkassu pään... :(
 
kelju koo
Viime kesänä kun ukkonen tuli päälle. Salama oli jo aiemmin pirstonut puun parinsadan metrin päähän, ja pelkäsin että se katkoo talomme vierestä puun joka kaatuu ikkunasta sisään. Istuimme lasten kanssa eteiskäytävässä jossa ei ikkunoita. Yleensä en ukkosta pelkää, päinvastoin pidän siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chupacabra:
Hyvin, hyvin harvoin tääl suomessa sellaista ukkosta on mitä pitäis pelätä. Tai sit mä asun ihan väärässä paikassa :whistle: Aina sitä täpinöissään odottaa et "yes, nyt tulee ukkonen" pari jyrähdystä ja salamaa ja siinä se sit taas on :kieh:
Sun olis sitten pitänyt olla kokemassa, kun miehen mummola meni salaman iskusta aivan siniseksi ja se ääni oli aivan valtava. Iski pihapuuhun ja siitä eteni kellariin. Oisitkohan ollut että yes :whistle:

Ja tuolloin pelkäsin.
Luulen et olisin ollut :D
 
vieras
Sen jälkeen olen aina pelännyt ukkosta kun kaverini kuoli viereeni kun salma iski häneen ja saman tien ukkonen jyrähti. Olimme just kävelemässä kotia aukealla pellolla.
 

Yhteistyössä