G: Minkä ikäinen lapsi syö teillä vielä aamuin illoin (kaura)puuroa?

Onko jotakin puuroa mitä ei suostu ollenkaan syömään?

Meillä lapset 2v10kk ja 1v8kk syövät puurot, nyt on joulupäivinä hieman lipsuttu mutta noin pääsääntöisesti. Muroja ovat saaneet ikänsä aikana kotona vain paketillisen verran yhteensä. Esikoinen ei syö riisipuuroa ja ohrapuuroa ei voida antaa kummallekaan (allergia-oireita).
 
Esikoiselle tarjosin tunnollisesti puuroa aamuin illoin, koska niin kuului tehdä. Alle parivuotiaana tuli puurolakko, vähään aikaan ei suostunut syömään puuroa ollenkaan. Sen jälkeen meillä on tarjottu puuroa noin joka toinen aamu, ja ehkä yhtenä iltana viikossa riisi- tai mannapuuroa. Aamuisin puuro on vaihdellen kauraa, 4 viljaa, ohraa tai ruista.

Seuraavat ovat syöneet puuronsa aamuin illoin siihen asti kun ovat siirtyneet syömään samaa ruokaa meidän kanssamme.
 
jahas
Meillä 5,5-vuotias syö lähes yksinomaan puuroja aamuin illoin. Tosi harvoin haluaa leivän tai karjanlanpiirakan. Nyt joulunaikaan eläisi vain ja ainoastaan riisipuurolla ;-D
 
vieras
7v ja 3v syövät aamuin illoin puuroa, kaura-, riisi- tai neljää viljaa. Mannapuuroa en keitä oikeastaan koskaan kun se ei uppoa, ruispuuro taas tuntuu liian tuhdilta.

10v syö puuroa enää silloin tällöin, mielummin ottaa leipää, jugurttia, viiliä tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei meillä ole koskaan minkään ikäiset lapset syöneet aamuin illoin (kaura)puuroa.
No mitä sit iltapalaksi ja aamupalaksi alle vuoden ikäiselle, jolla on vasta pari hammasta?
Viiliä, jugurttia, marja-, hedelmä-, kasvissosetta...
Kyllä nuo on osanneet järsiä leipääkin jo parilla hampaallakin.

Mä en itse halua syödä viikko-, kuukausi-, tai vuositolkulla joka jumalan aamu ja ilta samaa pöperöä. En aio siis lapsillekaan tuputtaa.

Muut saa mun puolesta tehdä kuten tykkäävät, meillä näin.
 
tavoilleen uskollinen
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä en itse halua syödä viikko-, kuukausi-, tai vuositolkulla joka jumalan aamu ja ilta samaa pöperöä. En aio siis lapsillekaan tuputtaa.

Muut saa mun puolesta tehdä kuten tykkäävät, meillä näin.
Mä syön joka ikinen aamu täysin samaa aamupalaa: kupin kahvia maidolla ja vaasan ruispalaa, jossa päällä margis, oltermannia, tomaattia ja kurkkua. Aina.

Lapsilla sentään on enemmän vaihtelua kun keitän joko kaura-, ruis-, ohra-, vehnä-, riisi- tai neljänviljan puuroa tai saavat ottaa leipää+viiliä/jugurttia sekä hedlemiä.

Jokainen tosiaan tavallaan :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä en itse halua syödä viikko-, kuukausi-, tai vuositolkulla joka jumalan aamu ja ilta samaa pöperöä. En aio siis lapsillekaan tuputtaa.
Näin minäkin olen ajatellut. Vaikka jokin ruokalaji olisi absoluuttisen terveellistä (kuten puuron väitetään olevan), niin monipuoliseen ruokavalioon kuuluu vaihtelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä en itse halua syödä viikko-, kuukausi-, tai vuositolkulla joka jumalan aamu ja ilta samaa pöperöä. En aio siis lapsillekaan tuputtaa.
Näin minäkin olen ajatellut. Vaikka jokin ruokalaji olisi absoluuttisen terveellistä (kuten puuron väitetään olevan), niin monipuoliseen ruokavalioon kuuluu vaihtelu.
Sehän se. Tervellistä on olemassa paljon muutakin kuin kaurapuuro.

Enkä mä ymmärrä rehellisesti sitäkään, miksi jotain pitäisi pupeltaa terveellisyyssyistä, jos ei siitä pidä tai se tulee jo korvista pihalle.
Mitä itua on elää 100 vuotta ja pysyä terveenä, jos elämä on yhtä hiton kaurapuuroa?
Mieluummin sitten 50 vuotta mukavasti.
(Tosin tästähän saa täällä saavillisen paskaa niskaansa, mutta kuitenkin...)
 
Nalkuttava Talonmies
Ei sitten 10kk tms. Kun alkoi olla reilustu vaihtoehtoja ruokavalioon. En näe myöskään siinä järkeä, että AINA puuroa. Joka halavatun aamu ja ilta.

Meillä syödään puuroa monta kertaa viikossa, mutta muutakin. 3.5vee. Saa ihan itsekin valita esim puuron, leivän ja jugurtin väliltä. Joskus suorastaan pakotan jugurttia syömään :)
 
Tinii harmaana
Tyttö 1v4kk syö aamuin illoin neljän viljan puuroa johon laitetaan sekaan 1/2prk hedelmäsosetta.

Niin pitkään kun puuro uppoaa niin antaa syödä :)
joskus kun ei ole ollut puuron keitto mahdollisuutta tai ei olla ehditty odottamaan jäähtymistä niin on saanut leipää ja hedelmäsosetta.
 

Yhteistyössä