G: Minkä ikäisenä aloitit oman rahan tienaamisen?

  • Viestiketjun aloittaja muistot
  • Ensimmäinen viesti
9-10 vuotiaana aloin säännöllisesti hoitamaan naapuriperheen paria pienempää lasta (2 ja 5v) Sitä pestiä jatkui siihen kun muutin pois lapsuuden kodista 16 vuotiaana. Toiminta oli laajentunut jo kyllä melkoisesti sitten. Useampi perhe ja pitkä "jonotuslista" viikonloppuihin :D
 
fieras
8 vuotiaana aloitin naapurin kaksosten lykkimisellä vaunuissa heidän vanhempien menessä saunaan, reipas tunti. 10 vuotiaana hoidon alle 1 vuotiasta serkkuani kesän ja sitten virallisempia eli kunnalla puskia ruopsuttelemassa 8 luokan kesän ja siitä sitten joka kesä jotain kesätyötä kunnes oikea työ.
 
vieras-
Jotain 4-5v olin, kun keräsin niityltä kukkia ja möin niitä kymmenellä pennillä/nippu naapureille. Siitä asti olen aina jotain tienestiä saanut kehiteltyä. Kesä- ja viikonlopputöitä aloin tehdä 10 vuotiaana, ensin vain mainosten jakamista tms pikkuhommaa.
 
14-vuotiaana maalasin sellasia isoja rakennuksia, joista eka hioin rälläkällä vanhat maalit veke ja sit maalasin uudet.

Ei kun maalasin mä noita rakennuksia kans joskus 12-vuotiaanakin, kun tienasin ulkomaanmatkarahoja. Hitsi et se maalaaminen on kyllä ihanaa puuhaa, siis oikeasti!
 
"vierailija"
8-vuotiaana tein joulukortteja ja myin niitä. Tienasin 100 markkaa (sain myytyä 97 korttia ja äiti osti viimeiset 3 :D). 13-vuotiaana menin kesätöihin lastenleirille apuohjaajaksi.
 
"vierailija"
[QUOTE="vierailija";29238038]8-vuotiaana tein joulukortteja ja myin niitä. Tienasin 100 markkaa (sain myytyä 97 korttia ja äiti osti viimeiset 3 :D). 13-vuotiaana menin kesätöihin lastenleirille apuohjaajaksi.[/QUOTE]

Ai niin ja 6-7-vuotiaana myin torilla papan tekemiä kalakukkoja ja sain markan per kukko. :D Jotain 20 markkaa per päivä tuli tienattua.
 
Aa joo ja kyllä mä joskus 6-vuotiaana myin kaikenlaista tavaraa, lippiksiä ja uikkareita ym.
Sain ylijäämää yhdeltä tuttavayrittäjältä ja myin sitten eteenpäin.

Pyörällä vinssasin tavaroiden kanssa pitkin kylää ja kaupustelin. :D Haha.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Aa joo ja kyllä mä joskus 6-vuotiaana myin kaikenlaista tavaraa, lippiksiä ja uikkareita ym.
Sain ylijäämää yhdeltä tuttavayrittäjältä ja myin sitten eteenpäin.

Pyörällä vinssasin tavaroiden kanssa pitkin kylää ja kaupustelin. :D Haha.
Sä tosiaan aloitit jo ajoissa.:D

Vieläkö on markkinointi lähellä sydäntä?:D
 
Ei oikeastaan. Haaveissa tavallaan, mutta mä olen huono markkinoimaan yhtään mitään. :D

Tuolloin oli vielä luottoa itseensä vähän eri malliin. :D
Hitto kun toi lapsen usko itseensä kantais läpi elämän. Missäköhän sitä oltais.=)
Jälkikasvun perhana laittaa ajattelemaan vähän eritavalla noita seuraamuksiakin.:D
 
"orion"
Ekat tienestit joskus n. 12-16-vuotiaana, sisarusten kans leivottiin ja myytiin torilla sämpylöitä, pullia yms sekä syksyllä mustikoita poimittiin myyntiin asti.

Sen jälkee onki sit ollu vaan muutamana kesänä kesätöitä. Ja oon nyt 26v. Saapa nähä millon sitä pääsee oikeesti työelämään.
 

Yhteistyössä