G: Minkä niminen on lapsesi jolla ei ole kalenterissa nimipäivää?

  • Viestiketjun aloittaja juni
  • Ensimmäinen viesti
ninni
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Sade.

Olipas taas topikki täynnä fiksuja kommentteja. Kyllä on nimet vakava asia, kun se herättää noin paljon närkästystä :D
Tai sit vaan niin ns. turha aihe, johon on helppo paeta.

;)
Ahaa, eli se oikeuttaa sitten haukkua, nauraa ja ilkkua. Hienoa! Olen ylpeä teistä kaikista
Joidenkin AIKUISTEN mielestä on ihan normaalia väännellä pilkkaversioita toisten nimistä (tai muuten räkäsesti nauraa kuullessaan nimen josta ei satu pitämään). Todennäköisesti ovat imeneet sen jo korvikkeen mukana, ja siirtävät kyseenalaisen taidon omille lapsilleen.
Mä olen myös ylpeä ihmiskunnasta joka laittaa LOISTAVAT geeninsä kiertoon :snotty:
Peesi. Moni on tässäkin ketjussa kirjoittanut säälivänsä lasta, jolla on erikoinen nimi, kun tulee kiusatuksi.
Niin... Sietää miettiä, MIKSI tulee (JOS tulee) kiusatuksi.
 
jahas
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka harmaana:
Janniina ja Jasmina ei ole kalenterissa.

Meillä kun annettiin lapsille nimiä, ei yksikään ollut kalenterissa. Eipä osattu ennakoida, että myöhemmin sinne ilmestyvät. Mutta ei se mua eikä lapsiakaan haittaa.

Jenna, Janette ja Joonatan ovat kalenterissa. Seuraava olisi ollut Jelissa, jota ei ole kalenterissa. Mutta sitä kuudetta ei koskaan tullut...
Taidan tunnistaa sut..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Joidenkin AIKUISTEN mielestä on ihan normaalia väännellä pilkkaversioita toisten nimistä (tai muuten räkäsesti nauraa kuullessaan nimen josta ei satu pitämään). Todennäköisesti ovat imeneet sen jo korvikkeen mukana, ja siirtävät kyseenalaisen taidon omille lapsilleen.
Mä olen myös ylpeä ihmiskunnasta joka laittaa LOISTAVAT geeninsä kiertoon :snotty:
Mä tunnustan nauraneeni kyllä tälle viestille tuolla aiempana, mutta tulipa vain mieleeni, että minkä takia te saatte väännellä nimiä ja antaa niitä lapsillenne mutta muiden nimien vääntely ei sitten olekaan ok :whistle:


"Tässä vielä nimiä teidän uusille lapsille:

- Mansikka ja Mansikki (kun se vadelmakin oli niiiiiiiiiin ihaaa-na)
- Teero, Meero, Feero, Heero, Leero, Liero, Piero, Tiero
- Meelo, Leelo, Feelo, Heelo, Tittelintuuro
- Venttu, Hertto, Kertto
- Saty, Helu, Minno, Kertto, Liiso

Huhhuh...."
 
Mansesta
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Joidenkin AIKUISTEN mielestä on ihan normaalia väännellä pilkkaversioita toisten nimistä (tai muuten räkäsesti nauraa kuullessaan nimen josta ei satu pitämään). Todennäköisesti ovat imeneet sen jo korvikkeen mukana, ja siirtävät kyseenalaisen taidon omille lapsilleen.
Mä olen myös ylpeä ihmiskunnasta joka laittaa LOISTAVAT geeninsä kiertoon :snotty:
Mä tunnustan nauraneeni kyllä tälle viestille tuolla aiempana, mutta tulipa vain mieleeni, että minkä takia te saatte väännellä nimiä ja antaa niitä lapsillenne mutta muiden nimien vääntely ei sitten olekaan ok :whistle:


"Tässä vielä nimiä teidän uusille lapsille:

- Mansikka ja Mansikki (kun se vadelmakin oli niiiiiiiiiin ihaaa-na)
- Teero, Meero, Feero, Heero, Leero, Liero, Piero, Tiero
- Meelo, Leelo, Feelo, Heelo, Tittelintuuro
- Venttu, Hertto, Kertto
- Saty, Helu, Minno, Kertto, Liiso

Huhhuh...."
Pierohan on italialainen nimi ja Saty intialainen:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Joidenkin AIKUISTEN mielestä on ihan normaalia väännellä pilkkaversioita toisten nimistä (tai muuten räkäsesti nauraa kuullessaan nimen josta ei satu pitämään). Todennäköisesti ovat imeneet sen jo korvikkeen mukana, ja siirtävät kyseenalaisen taidon omille lapsilleen.
Mä olen myös ylpeä ihmiskunnasta joka laittaa LOISTAVAT geeninsä kiertoon :snotty:
Mä tunnustan nauraneeni kyllä tälle viestille tuolla aiempana, mutta tulipa vain mieleeni, että minkä takia te saatte väännellä nimiä ja antaa niitä lapsillenne mutta muiden nimien vääntely ei sitten olekaan ok :whistle:


"Tässä vielä nimiä teidän uusille lapsille:

- Mansikka ja Mansikki (kun se vadelmakin oli niiiiiiiiiin ihaaa-na)
- Teero, Meero, Feero, Heero, Leero, Liero, Piero, Tiero
- Meelo, Leelo, Feelo, Heelo, Tittelintuuro
- Venttu, Hertto, Kertto
- Saty, Helu, Minno, Kertto, Liiso

Huhhuh...."
No meillä ei ole mitään väänneltyjä nimiä anettu lapsille. Eikä meillä harrasteta muidenkaan lasten nimien vääntelyitä haukkumanimimuotoihin.
Ja voisko joku kertoa mulle miten MANSIKKA on väännetty yhtään mistään?
Mansikkakin olisi nimenä mitä mainioin. Jos joku muu on toista mieltä, niin ihan vapaasti.

Toki jokainen voi paljastaa säkenöivän älynsä naureskelemalla ihmisten nimille :snotty:
 
vedet silmissä nauraen
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan hirveä:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Kukkariina
1 Kukkariina löytyy Suomesta.

http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Mietipä nyt itse riina vai ruukku? : )
En käynyt eilen enää palstalla ja kyl naurettiin miehen kanssa vedet silmissä tuolle kukkaruukku letkaukselle.
Siis oleme kukkariinan vanhemmat joten emme toisten lasten nimelle nauraneet.
Vieläkin kun tulee tuo kukkaruukku mieleen...hymyilyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Milian äiti lusmuilee töissä:
Milia
Nimi on annettu 2000-2008 vain 15 lapselle,Mili ja Milja löytyy allakasta mutta ei Milia.

Kysyn muuten onko teistä väärin tai outoa jos lapsellamme on nimipäivä tuolloin,eikö se kuitenkin olisi loogisin päivä?
Vein tytön eilen tarhaan ja siellä oli puhetta että on nimipäivät niin eräs hoitaja oli sitä mieltä ettei he voi laulaa lapsellemme nimipäivälaulua kun ei lue virallisesti allakasssa ja täten ei siis saanut vieä mitään muistamistakaan tarhaa.No kiva siinä tytön tänään olla tarhassa kun eräs Milla niminen tyttö saa onnittelukortin ja laulun tarhasta:(
Paha mieli jo valmiiksi ja meinaankin pitää tänään lyhennetyn työpäivän jotta voin juhlia sitten itse tyttöni kanssa:)
Todella tyhmää tarhan puolelta. Suorastaan typerää! Nykyään lapsilla on paljon nimiä, jotka eivät ole allakassa.

 
Eekalle
Ihania nimiä!
Osa tosin ei.. Kaikki suomalaiset jotka antavat vaikeasti lausuttavia ulkolaisia nimiä ovat mielestäni rumia koska suomalaiset eivät niitä osaa sanoa. Voisi vaikka toiseksi nimeksi laittaa vasta ulkolaisen, jos kuitenkin suomessa asuu.
Nimen merkityksellä muilla kielillä ei ole mitään väliä. Me asumme suomessa ja kun alkaa heprean ja latinan kieltä katsella niin kuinkahan monen nimi on lammas tai aasi tai muuta melko typerää. Me asutaan suomessa ja puhuttakoon vain sen merkityksillä.
Onko Eeka tytön vai pojan nimi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Nella (joutuu allakkaan ens vuonna, en tykkää)
Petrus
Otava
Klaudia
Miksi et tykkää?
tarkennan: en siis tykkää siitä, että yhdellä on sitten nimipäivä ja muilla ei. kun en olisi kenekään etunimelle tahtonut nimipäivää. emme ala sitä tosin viettämäänkään. asia ok, mutta harmitti noin 5 min kun kuulin tästä.
 

Yhteistyössä