G: Minkä niminen on lapsesi jolla ei ole kalenterissa nimipäivää?

  • Viestiketjun aloittaja juni
  • Ensimmäinen viesti
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja APUA:
En voi muuta sanoa kuin apua! Taas on väen vängällä väännetty nimiä. Aivan sama kuin ite keksisin nyt vaikkapa nimet:
-Verjamiina
-Kontti
-ÅssÅ
-Pelta
-Oimos

;D sallikaa mun nauraa, oikeesti järkyttäviä väännöksiä. Kuka vaan voisi keksiä ja nauretaan sitten päälle :D

Mä olen aina ihmetellyt oikeasti sitä, että miksi joku nimi on nimi ja yksi vokaalin muutos tai vaikka konsonantti pois, ja se onkin huvittavan kuuloinen. Eli tavallaanhan se on hyvä, että rikotaan näitä nimiasioita, että mikä vain voi olla nimi. Mutta se, että vedetään herne nenään siitä, että nimelle nauretaan on käsittämätöntä. Miksi ihmeessä ei saisi nauraa? Jos se on katastrofi että lapsen nimelle nauretaan, miksi sellainen naurettava nimi on sitten ylipäänsä annettu?

Naurattaahan viron kielikin meitä, koska on kuin suomen kieltä, mutta ei kuitenkaan. Ja onhan se hoono soomikin aina vähän huvittavan kuuloista, miksei saisi olla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja APUA:
En voi muuta sanoa kuin apua! Taas on väen vängällä väännetty nimiä. Aivan sama kuin ite keksisin nyt vaikkapa nimet:
-Verjamiina
-Kontti
-ÅssÅ
-Pelta
-Oimos

;D sallikaa mun nauraa, oikeesti järkyttäviä väännöksiä. Kuka vaan voisi keksiä ja nauretaan sitten päälle :D

Mä olen aina ihmetellyt oikeasti sitä, että miksi joku nimi on nimi ja yksi vokaalin muutos tai vaikka konsonantti pois, ja se onkin huvittavan kuuloinen. Eli tavallaanhan se on hyvä, että rikotaan näitä nimiasioita, että mikä vain voi olla nimi. Mutta se, että vedetään herne nenään siitä, että nimelle nauretaan on käsittämätöntä. Miksi ihmeessä ei saisi nauraa? Jos se on katastrofi että lapsen nimelle nauretaan, miksi sellainen naurettava nimi on sitten ylipäänsä annettu?

Naurattaahan viron kielikin meitä, koska on kuin suomen kieltä, mutta ei kuitenkaan. Ja onhan se hoono soomikin aina vähän huvittavan kuuloista, miksei saisi olla?
Ymmärrän pointtisi. Silti haluaisin sanoa tähän väliin, että yleensä meiltä vaaditaan jonkin verran korrektia käytöstä. Tässä tapauksessa vertaisin ilkkumista, haukkumista ja räkä(paskaista) naurua samaan asiaan kuin jotakuta toista haukuttaisiin hänen ulkoisen olemuksensa vuoksi. Nimi kun on osa kantajaansa ja ihminen kasvaa siihen. Loukkaa nimeä, loukkaan samalla kokonaisuutta. Miksi sitten ihmettelet, jos joku loukkaantuu siitä, että hänen lapsensa nimeä haukutaan?



Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:

Auts! :LOL:

Tosta löytyy kyllä naljailtavaa!

Tulee mieleen, että tässä on kyllä inhottu lasta kun tuollainen nimi valittu...
Tässä oiva esimerkki siitä, miten asian voi hoitaa ei-niin-korrektisti minusta. On olemassa todella hauskoja nimiä ja nimiyhdistelmiä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri ja saahan niille kai nauraakin. Ehdottomasti voi, saa ja pitää ilmaista mielipide, jos siltä tuntuu. Eihän se meiltä ole mistään pois, mielipide kertoo kantajan arvomaailmasta, hänen tavoistaan ja jotain hänestä itsestään, eikö vain?
 
Totin äiti
Meillä on Totti <3

Ja yhdysnimistä: tietenkään niitä ei yhdistelminä löydy kalenterista, mutta mun mielestä on erikoista sanoa ettei Anna-Liisalla ole nimipäivää!
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Joo, en todellakaan miettinyt korrektiutta nauraessani Veetu-nimelle! Varmasti olisin revennyt jollain lailla ihan irl:kin jos joku olisi esitellyt minulle lapsen nimeltä Veetu, ihan salettiin! Ei luonnolliselle naurunpyrskähdykselle aina vaan voi mitään, ja en kyllä ole mikään hienoperse muutenkaan, ettenkö kehtaisi nauraa naurettaville jutuille! :D

*pieruhymiö*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Joo, en todellakaan miettinyt korrektiutta nauraessani Veetu-nimelle! Varmasti olisin revennyt jollain lailla ihan irl:kin jos joku olisi esitellyt minulle lapsen nimeltä Veetu, ihan salettiin! Ei luonnolliselle naurunpyrskähdykselle aina vaan voi mitään, ja en kyllä ole mikään hienoperse muutenkaan, ettenkö kehtaisi nauraa naurettaville jutuille! :D

*pieruhymiö*
Hmm...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Joo, en todellakaan miettinyt korrektiutta nauraessani Veetu-nimelle! Varmasti olisin revennyt jollain lailla ihan irl:kin jos joku olisi esitellyt minulle lapsen nimeltä Veetu, ihan salettiin! Ei luonnolliselle naurunpyrskähdykselle aina vaan voi mitään, ja en kyllä ole mikään hienoperse muutenkaan, ettenkö kehtaisi nauraa naurettaville jutuille! :D

*pieruhymiö*
Sinusta on ilmeisesti nautinnollista nolata toinen ihminen?
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Joo, en todellakaan miettinyt korrektiutta nauraessani Veetu-nimelle! Varmasti olisin revennyt jollain lailla ihan irl:kin jos joku olisi esitellyt minulle lapsen nimeltä Veetu, ihan salettiin! Ei luonnolliselle naurunpyrskähdykselle aina vaan voi mitään, ja en kyllä ole mikään hienoperse muutenkaan, ettenkö kehtaisi nauraa naurettaville jutuille! :D

*pieruhymiö*
Sinusta on ilmeisesti nautinnollista nolata toinen ihminen?
??

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:

Joo, en todellakaan miettinyt korrektiutta nauraessani Veetu-nimelle! Varmasti olisin revennyt jollain lailla ihan irl:kin jos joku olisi esitellyt minulle lapsen nimeltä Veetu, ihan salettiin! Ei luonnolliselle naurunpyrskähdykselle aina vaan voi mitään, ja en kyllä ole mikään hienoperse muutenkaan, ettenkö kehtaisi nauraa naurettaville jutuille! :D

*pieruhymiö*
Sinusta on ilmeisesti nautinnollista nolata toinen ihminen?
??

Jos sinusta on naurettava asia et jolla kulla on lapsi nimeltä Veetu.
Jos äiti esittelee lapsensa et tässä on lapseni Veetu. Ja sinä naurat. Kyllä se on toisen nolaamista. Todella loukkaavaa käytöstä.
 

Yhteistyössä