G: Minkälaista äitiä ihailet? Rehellisesti?

  • Viestiketjun aloittaja 3 pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti
Sama mulla, ihailen sopivan rentoja äitejä, jotka välittävät eniten lastensa hyvinvoinnista, mutta eivät hemmottele heitä liikaa eli osaavat pitää sopivat rajatkin ja saavat lapset auttamaan kotitöissäkin.. Silloin pysyisi koti siistinä, itse en tätä vielä oikein hallitse ja hermot menevät herkästi mulla !
 
oma juttu
Luontevaa ja normaalia. En mitään siivousintoilijaa enkä pitkäpinnaistakaan vaan sellaista joka on selkeästi oma itsensä myös puistossa kuin kotonakin, mutta joka oikeasti touhuaa lasten kanssa eikä vain esitä touhuavansa.

Mistähän se juontaa juurensa että pitkäpinnaisuus on niin tavoiteltavaa? Ihminen joka ei koskaan hermostu, kasvattaa huomaamattaan ihmisiä jotka ei kestä tietynlaisia tilanteita vaan lähtee paikalta jos joku sanoo poikkipuolisen sanan. Olen itse tällaisen äidin tulosta ja yhtä tasapaksun luonteenkin perinyt =(
 
Menni K.
Sellaista, joka jaksaa tehdä kaikki ruuat ja leivonnaiset alusta asti itse, eikä käytä valmistaikinoita tai perunamuusijauhetta.

Sellaista, joka siivoaa perusteellisesti kerran viikossa, mutta sietää viikolla epäjärjestystä ja pölyäkin.

Sellaista, joka jaksaa oikeasti leikkiä ja olla lasten kanssa, ja nauttii siitä.

Sellaista, joka osaa nauttia pienistä asioista, ja on iloinen ja hymyileväinen.

Sellaista, joka on tyytyväinen kroppaansa vaikka tissit ja maha roikkuu.
 
vieras
-Luonnollinen oma itsensä kaikissa tilanteissa
-Huolehtii kodista ja lapsista ilokseen, ei koe pakkopullana
-On sinut itsensä kanssa
-Huolehtii itsestään, valitsee sohvan sijasta lenkkipolun
 
Lomalainen
Sellainen jolla on itseluottamusta ja rauhallisuutta jonka pystyy välittämään myös lapsilleen. Ei hötkyile liikaa. Koti siisti, tasapainoinen koti niin että kaikilla on siellä kiva olla...
 

Yhteistyössä