G: missä iässä on vielä ok uskoa joulupukkiin?

Mä taisin itse uskoa vielä joulupukkiin 7-8v. Kukaan mulle ei muistaakseni varsinaisesti sanonut, ettei pukkia ole vaan sen sitten itse tajusin. Tosin varmaan koulukavereilla oli osuutensa asiaan. Mun puolesta lapset saavat uskoa joulupukkiin ja tonttuihin ihan niin pitkään kuin tahtovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eppuliinit:
voi ihana vaan jos uskoo pukkiin. niin mäkin ainakin haluan uskoa ;).

Tai niinkuin mun miehen veljen lapsi nyt kylläkin jo tokalla, mut hänelle aivan pienestä asti selitetty ettei pukkia ole olemassa ja ei ole kuin vain kerran saanut kokea sen kun pukki tulee jouluna lahjasäkin kanssa. tämä oli viime jouluna kun olimme heillä ja me hommasimme pukin sine, koska mielestäni se on ehdoton ainakin meidän lapsille. ja arvatkaa sitä onnea kun se tyttö näki pukin. sitä ennen kun pukkia odoteltiin niin itku jo meinas tulla ja hätä, uskoi siis aivan täysillä, mut kun pukki lähti niin sen tytön isä totesi että älä nyt usko, ei se ollut oikea!!! vähänkö otti päähän, kyl aikuiset voi olla typeriä.

Höh, olipas tyhmästi tehty! :/ Mä olen myös sitä mieltä, että lapset tarvitsevat ehdottomasti joulupukin. Äitini on 46v eikä ole yhtään joulua viettänyt ilman joulupukkia. Enkä ole kyllä minäkään, vuosia vaan vähemmän ;)
 
haloooo
miten niin missä iässä ok uskoa pukkiin???
en oikein ymmärtänyt kysymystä?
siinä iässä kun uskoo. Miksi sitä pitää muilta kysellä?
eikö itse voi ajatella, pitääkö omat ajatukset omaksua aina ulkoapäin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:
miten niin missä iässä ok uskoa pukkiin???
en oikein ymmärtänyt kysymystä?
siinä iässä kun uskoo. Miksi sitä pitää muilta kysellä?
eikö itse voi ajatella, pitääkö omat ajatukset omaksua aina ulkoapäin?
no toi G tossa edessä tarkoitti että galluppia teen asiasta :xmas: ihan vaan mielipiteitä kyselin koskien tota joulupukkiasiaa. koska varmasti asiasta on yhtä monta mielipidettä kun on ihmisiäkin. emmä tästä mitään oo omaksumassa, kunhan kyselen :wave:
 
minäkin uskon joulupukkiin.
kyllä jouluna pitää olla sen vera lapsenmielinen.

Lapset 13 ja 12v tietävät että vanhemmat ostavat lahjat, kysyivät että tuleko meile jouluna pukki. ja ovat käyneet oikea pukkia käyneet katsomassa napapiirillä. pienemmät uskovat joulupukiin, vaikka tuo 7v sanoikin että äiti ja isi joutuu avustamaan joskus tonttuja paketoinissa
 
Lunatic
Kai 8-vuotias saa joulupukkiin uskoa, lapsihan se vasta on.
Sitäpaitsi pukkihan on olemassa, ja asuu korvatunturilla, joten ei se ole uskosta kiinni.
Missä iässä on vielä "ok" uskoa jeesukseen? :|
Ei kai nämä uskonasiat iästä riipu.
 
online
Meillä 8v on vähän kahden vaiheilla. Oikeasti tietää totuuden, haluaa kuitenkin uskoa ja puhuu siis asiasta kuin se olisi totta. laittaa tontuille listoja ym. 6v ei usko, eikä edes leiki uskovansa.
 

Yhteistyössä