G: missä iässä taaperonne on ollut päivä sekä yö kuiva :) ?

  • Viestiketjun aloittaja ellarilla
  • Ensimmäinen viesti
ellarilla
ihan mielenkiinnosta haluan tälläisen gallubin pystyyn.. kun osa kavereiden lähemmäs 3v on vielä vaipalla.

meillä tyttö oli

päiväkuiva: 2v4kk
yökuiva: 2v6kk
 
oonko ihan tyhmä
Miten tää onnistuu? siis ihan oikeesti.. loppuuko se vaippaan pissiminen vaan yks kaks.. osaako tein lapset sit pyytää potalle kun on hätä, ettei tee vaippaan???
 
"vieras"
No, poika 2v 3kk oli päiväkuiva, mutta ei kai sitten ole enää. Tai siis vahinkoja on taas alkanut tulla parin kuivan kuukauden jälkeen. Päikkäreillä ja öisin vielä vaippa täysin tarpeen.
 
"poika"
Alkuperäinen kirjoittaja oonko ihan tyhmä;23432498:
Miten tää onnistuu? siis ihan oikeesti.. loppuuko se vaippaan pissiminen vaan yks kaks.. osaako tein lapset sit pyytää potalle kun on hätä, ettei tee vaippaan???
Varmaan riippuu lapsesta. Itse aloitin joskus 2v tienoilla käyttämään potalla syönnin ja unien jälkeen ja ennen ulkoilua. Sitten vähän myöhemmin vaippa pois ja tiuhaan muistuttelin pissahädästä. Pian alkoi itse ilmoittaa. Mun kaveripiirissä kaikki on oikeestaan vaatineet sen, että se vaippa otetaan pois, mutta kai on niitäkin jotka oppii kuivaksi vaipoissakin.
 
Esikoinen ja kakkonen täysin kuivia 2,5v iässä.

Kolmonen on nyt 2,5v ja vasta harjoittelee potalla/pöntöllä käyntiä. Ei siis mitään kiinnostusta kuivaksiopetteluun. Mutta kerkeehän tuota.

Ja kyllä lapset sitten osaa kertoa että pissa/kakka hätä on ja on päästävä vessaan.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja oonko ihan tyhmä;23432498:
Miten tää onnistuu? siis ihan oikeesti.. loppuuko se vaippaan pissiminen vaan yks kaks.. osaako tein lapset sit pyytää potalle kun on hätä, ettei tee vaippaan???
mie kans ihmettein asiaa mutta il meisesti tää oon ainakin osalla semmone juttuu että yhtäkkiä se lamppu syttyy päässä. meillä 1v9kk, yhtäkiä alkanuut tunnistamaan pissan tulon ja aika usein ilmoittaakin siitä, muttei osaa pidätellä potalle saakka vielä.. mutta siitä se lähtee
 
"Helmi S"
Mulla tyttö 2 v 1 kk on nyt pari viikkoa ollu päiväkuiva. Yövaippaa vielä tarvitaan, tosin sekin on välillä ollut kuiva.
Poika on kohta 4 v, mutta tarvii vielä yövaipan. Päiväkuiva oli vähän yli 2-vuotiaana.

Mä en oo kauheesti tehny mitään asiaa edistääkseni. Aika itsenäisesti ovat harjoitelleet ja oppineet. Tyttöä muistutan käymään potalla ennen päiväunia ja ulos lähtöä.
 

Yhteistyössä