G:Mitä leluja teille ei koskaan tulla ostamaan?

sellaisia aidon näkösiä pyssyjä. mm. kuulapyssyt. kummalaki pojalla on länkkäripyssyt ja siihe se jäi. loppu toviksi se vinkuminen pyssyistä. saavat rakentaa iha omin avuin pyssynsä legoista yms. ja sen ne osaa. Minkäs poika luonteelleen ja geeneilleen voi =)

juu ja kaikki pokemon digimon hässäkät kortteineen päivineen jää kauppaan!
 
En haluaisi meille mitään helposti hajoavaa muovikrääsää ja pikkutilpehööriä,mäkkärileluja tms. "yhden päivän juttuja". Pyssyjäkään en välttämättä itse ensimmäisenä ostaisi. Toisaalta, eikös lapsi leikillään käsittele kaikkea kokemaansa/näkemäänsä/kuulemaansa, joten en usko, että pyssylelu sinänsä haitallinen olisi. Saas nähdä, mitä meille tulee... :/
 
hmm
Meillä on hyvin vähän mitään hittileluja.Ihan perusleluja ja touhuja: muovailuvahaa,askarteluun kaikenlaista, pelejä, värikyniä,vesivärejä jne.
Naapurissa on hyllyt pullollaan hittileluja ja silti nuo naapurinkin mukelot viihtyy paremmin täällä meillä askarrellen ja pelaillen tai ihan mielikuvitusleikkejä leikkien ilman erikois-leluja. Kyllä ilman niitäkin pärjää ja hyvinkin!!! :)
 
meille ei tu mitään krääsää, tai semmosia leluja mistä lähtee mahdoton meteli. bratzeja on myös turha vinkua, samoin kuulapyssyjä, korteista puhumattakaan. yritän muutenkin saada lapsiin jonkinlaisen ympäristöä kunnioittavan asenteen siemen istutettua, tosin mummit yrittää tätä sabotoida.. :whistle: sama pätee vaatteisiin, turhia ei osteta, itselle eikä lapsille.
 
Bratzit ovat kaameita, semmoista en koskaan aio ostaa.

Joskus pari vuotta sitten ajattelin ettei yhtäkään pyssyä hankita, mutta niitäkin löytyy kyllä, samoin miekkoja ja haarniska. :)
Mutta kuulapyssyille sanon kyllä ei, mä en näe niissä mitään järkeä.
 
vieras
Bratzeja en osta, mutta tyttö olikin pyytänyt sukulaiselta joululahjakseen ja nyt hänellä on yksi.
Pyssyleikeissä en näe mitään pahaa, joskus poika on niitä leikkinyt ja leluaseita hänellä on. Pyssyleikit on olleet inkkari-ja länkkärileikkejä ja metsästäjäleikkejä, niitä joita itsekin lapsena leikin. Vesipyssyt on vesisotaa varten ja toki tytötkin on niihin joskus osallistuneet.
 
10v poika
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Trampoliinia (liian vaarallinen), leluaseita (aseet eivät ole lasten käsiin sopivia edes leluina, ja aikuistenkin käsissä niiden tarpeellisuudesta pitää keskustella).



olet kyllä tyhmä jos sanot tramboliinia vaaralliseksi!!!!!!!!!!!
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vain..:
Mua niin huvittaa että suurin osa ainakin kaksplussan äideistä puhuu ettei ole mies eikä mikään jos ei armeijaa käy, mutta sitten pyssyleikkeihin suhtaudutaan nuivasti..Mitäs luulette siellä armeijassa tapahtuvan,nyplättävän pitsiä kenties?Ja kyllä poikalapsi tekee pyssyn vaikka kepistä jos ei muoviversiota hänelle osteta..
Just näin.
Anoppi ei pojilleen koskaan ostanut leluaseita mutta pojat teki kepeistä veitsiä ja sähköputkesta saa hyvän jousipyssyn. Ritsakaan ei ole vaikea tehdä.
 
plörö
En uskalla sanoa EI KOSKAAN.Minä olen ollut kuulapyssyjä vastaan aina ja poika halusi sitä haluamalla,4vuotta jaksoi kinuta ja lopulta suostuin tarkoilla säännöillä seuraten,yhden kesän poijalla innostus oli ja sitten lopahti.Eilen heitin vanhat pyssyt nyt pois kun eivät enään tainneet edes olla ehjiäkään (tippuneet hyllyltä niin paljon )
Tytölle ostin braz nuken,siinä ei pahaa,mutta kummityttöni pitää niistä elokuvista ja menin sitten meillekin sen ostamaan:( ostettu on ja kerran katsottu,opettaa minusta kamalaa kielenkäyttöä alkaen 3v.
 
:)
Mun on pakko sanoa et ei tuu mieleen sellasta tiettyä lelua mitä en voisi ostaa..Mulla kaksi poikaa, traktoreita, autoja, vesipyssyjä, legoja, junarataa yms leikkiivät ja onhan tuota paljon sellasia leluja jotka on ihan turhaan ostettu :) lisäksi tietty pelejä, piirustus, maalaus ja sen semmosia kehittäviä juttuja on usein käytössä
 

Yhteistyössä