G: mitä ruuaksi tänään ja huomenna?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Aateltiin laittaa uuniperunat täytteellä, erillaisia (raaka)makkaroita, salaattia ja ipanoille lihapullia kun eivät makkaraa syö

Huomenna sisäfilepihvit + perunapallerot sekä salaattia. Pihvit maistuu ipanoillekin!
 
"vieras"
Tortilloja tai wokkia. Huomenna teen mun lempparisalaattia, johon tulee farfalle-pastaa, paistettua halloumia, paahdettuja cashewpähkinöitä, viinirypäleitä, salaattilajitelmaa, kirsikkatomaatteja ja kurkkua. Päälle balsamicoa. NAM :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilith
Eilen syötiin kermaista lohikeittoa päivälliseksi ja niin myös tänään. Lounaaksi ajattelin paistaa voileipägrillissä tat paistinpannulla porilaisia, tuolla on lauantaimakkarapötkö ja hampurilaissämpylöitä :p. Joo ei hirmu terveellistä, mutta aamu-ja välipalat on sitten terveellisempiä, eli puuroa, hedelmiä, rahkaa. Mutta aamun uimahallireissun jälkeen nuo omatekoiset porilaiset varmaan maistuu :).
 
"vieras"
Tän päivän ruoka on vielä hukassa, mutta huomenna syödään pikkujouluateria :D Ostin kaupasta pienen kinkun, joten laitetaan se huomenna uuniin. Lisukkeeksi sitten jotain herkkua, todennäköisesti porkkana- ja lanttulaatikot, perunoita ja kastiketta, jotain salaattia, graavikalaakin tekisi mieli, että ehkä siitä jotain myös alkupalaksi. Jälkkäriksi joulutorttuja!
 
Tänään olisi broilerikastiketta, riisiohraa, keitettyjä porkkanoita ja juuresraastetta.
Huomenna joko kaalikääryleitä ja höyrytettyjä perunoita ja kastiketta tai lihapataa.
 
nohh
Tänään alkupalasalaatit, avocadoa, tomaattia, mozzarellaa, pinaattia, tuoretta basilikaa jne.
Pääruoaksi lohisuikaleita ja riisiä, kukkakaalia.
Jälkkäriksi leivon jotain, ehkä mustikkamuffinsseja.

Huomenna teen varmaankin ison kattilallisen mausteista nakkikeittoa kivikylän nakeista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29139856]Atria- Saarioinen- Atria- Saarioinen - hmm, vaikea päättää[/QUOTE]

Olihan täällä jotain tavallistakin. Kaikilla tuntuu aina olevan niin hienot ruuat, että miettii kuka niitä eineksiä käyttää, kun ei ainakaan tämän palstan ihmiset.
 
halipupu harmaana
Kohta syödään keitettyjä perunoita ja uunilohta ja illalla laitan ranskalaisia ja nakkeja. Huomenna teen muusia ja sienimureketta. Toivottavasti perunoista saa jo kelvollista muusia, kun sitä odottaa jo koko perhe. Pussimuusi ja keiteyty perunat alkaa jo pikkuhiljaa tökkiä.
 
Bloggari harmaana
Tänään tapaslautanen alkupalaksi, pääruoaksi itse tehdyt hampurilaiset ja ranskalaiset, jälkiruoaksi valkosuklaa-lime pannacotta. Huomenna pesto-mozzarellabroileria ja uunikasviksia.
 
[QUOTE="vieras";29139943]Olihan täällä jotain tavallistakin. Kaikilla tuntuu aina olevan niin hienot ruuat, että miettii kuka niitä eineksiä käyttää, kun ei ainakaan tämän palstan ihmiset.[/QUOTE]

Moni varmaan kokkaa viikonloppuisin paremmin ja viikolla kun on töistä väsynyt ni menee arkisemmilla eväillä. Toisekseen saarioisen lämmittäjät ei ehkä halua näihin ketjuihin vastailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Meillä
[QUOTE="vieras";29139943]Olihan täällä jotain tavallistakin. Kaikilla tuntuu aina olevan niin hienot ruuat, että miettii kuka niitä eineksiä käyttää, kun ei ainakaan tämän palstan ihmiset.[/QUOTE]

arkena on välillä einestä (lihapullaa,pinaattilettua,kalapuikkoa tms.),mutta ei viikonloppuisin kun on aikaa tehdä kunnon ruokaa. Tänään tosin tulee kiire,niin on naudanfilepihvien kanssa pakaste-eines lankkuperunoita,lisäksi tulee kukkakaaligratiinia + ehkä jotain muuta kasvista. Huomenna uunilohta,lisukkeet vielä auki.
 
"piip"
Eilen syötiin uunilohta (kerrankin osasin ottaa kalan pois uunista ajoissa, ei kuivahtanut), uuniperunoita ja salaattia. Tänään loput salaatit kera grillatun makkaran. Huomenna lihasuikaleita ja wokkivihanneksia.
 
"Piu"
Lounaaksi uuniriisipuuroa ja valinnan mukaan mehukeittoa/kaneli-sokeri/voi silmä/yms

Illalla pulled pork-leipiä-marinoiduilla punasipuleilla,salaattia,bbq-kastiketta ja itse leivottua leipää

Mä olen ylittänyt itseni nyt viikon loppuna,koska oon maannu viikon sohvalla kipeenä ja keränny voimia ja energiaa. Normistikkin panostan viikonlopun ruokiin mutten ihan näin että leiposin leivät ja marinoisin sipuileta :)
Yleensä se on sellasta helppoa mutta mahtavan makusta uuniruokaa ;)
 

Yhteistyössä