G:Mitä teette hyville,mutta "tahratuille" vaatteille

Mulla on taas kirppispöytä ja olen pyöritellyt vaatteita suuntaan ja toiseen.Niin paljon löytyy lasten vaatetta,joissa on kauluksessa tai hihassa se iljettävä mustikkatahra,joka ei lähde pesussa.Kyseessä on muuten hyväkuntoinen vaate.Näin luontoa ajattelevana ihmisenä tuntuu pahalta heittää se vaate kaatopaikalle.Kukaan ei sitä kyllä kelpuuta itselleenkään.
Kehtaisinko lahjoittaa esim Venäjän lastenkotien keräykseen tms? Suomalaiset,kuten tietty itsekin,kelpuuttavat vain puhdasta vaatetta.
Mitä itse olet tehnyt....?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Eikö missään perheessä tarvita enää ns. remppa-, ja mökkivaatteita...? :whistle:
Meillä! Säästän tahriintuneita vaatteita kesän maalaushommiin(leikkimökki!), pihatöihin (mullanlevitystä, sementin valua ym. ym.)
vesi. ja sormivärihommiin ym.

Ja aika moni tahra muutenm lähtee kun tuoreena pesee sappisaippualla ;)
 
Kyllä mä olen vienyt kierrätykseen vähän tahraisiakin vaatteita. Tekevät sitten mitä lystäävät siellä päässä. Ja olen itsekin ostanut kirppareilta vaatteita, joissa saattaa olla pari pientä tahraa. Ei mua niin paljoa haittaa onko se mun vai jonkun toisen lapsen mustikkatahra. Ihan näppäriä käyttövaatteita eikä harmita kun tahraantuu lisää...
 
Mustikka lähtee Vanish oxy-actionilla. Meillä on kyl pidetty tahraisiakin ja sitten työnnän ne siskonlapsille tai mummilaan varavaatteiksi. Sit kun ne einää kelpaa kellekään niin räteiksi.
 
vieras
Käytetään niin pitkään kun mahtuu, mahollisesti jää vielä sisaruksille mökkivaatteeksi. Tarjoan kavereille, loput kirppikselle, menee mitkä menee ja ne mitä jää menee uffin laatikkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Eikö missään perheessä tarvita enää ns. remppa-, ja mökkivaatteita...? :whistle:
Meillä! Säästän tahriintuneita vaatteita kesän maalaushommiin(leikkimökki!), pihatöihin (mullanlevitystä, sementin valua ym. ym.)
vesi. ja sormivärihommiin ym.
Ja aika moni tahra muutenm lähtee kun tuoreena pesee sappisaippualla ;)
:wave: Peesi!
Ja tyttö on mun vanhempien mökillä joka kesä, ja sinne ei mitään parempia vaatteita tod. kannata laittaa (erämaamökki, missä ei ole sähköjä eikä juoksevaa vettä ja vasta viimeiset 2v on päässy mökin pihaan autolla, ennen käveltiin kinttupolkua parkkipaikalta... ) niin sinne mä niitä jemmailen niitä sotkeentuneita vaatteita.
 
hihhuli
Meillä ikilikaantuneet vaatteet on tarhan varavaatteina! Niitä raaskii seisottaa siellä turhanpanttinakin, ei kuitenkaan niin usein tule pyykkiä tarhasta kotiin. Myös mökillä puuhastellessa, askarrellessa yms. likaisessa toiminnassa käytetään huonompia vaatteita. En niitä kylläkään kirpparilta ostaisi, löytyyhän niitä omastakin takaa, mutta ehkä voisit tarjota vaatteita tutuille, ehkä heillä on tulossa remppaprojekti tm vastaava.
Voihan noita vaatteita käyttää myös askartelumateriaaleina, maali''suteina'' jne. Mielikuvitusta peliin, niin jatkokäyttö löytyy varmasti
 

Yhteistyössä