G: Mitä teette samalla kun imetätte?

  • Viestiketjun aloittaja tiutau
  • Ensimmäinen viesti
tiutau
Mulla on nyt 1kk ikäinen vauva ja oon lukenut enemmän kirjoja kuin piiiitkään aikaan, kun pikkuinen imee jopa yli tunnin per ruokailu ja melkein koko ajan luen - iso pino kirjaston kirjoja imetyspaikan vieressä.

Ja iltaisin katsotaan miehen kanssa välillä elokuvia ja imetän samalla.

Ja tällä hetkellä surffaan netissä ja imetän.

Ja melkein aina kuuntelen radion puheohjelmia.

Ja joskus puhun puhelimessa.

Entäs te muut?
 
Roikuin koneella tai kattelin töllöä. Ellei oltu sängyssä syömäpuuhissa.
Isojen tissien kanssa tarvisi kaksi kättä+tyynyn eikä voinu samalla muuta puuhata, vähän isomman sain jo niin että toinen käsi oli vapaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
katon telkkua tai kohan olin. istuviltee aina imetän... tyttö on aina ollu nopee syöjä eli kovin kauaa ei tissittele kerralla..
Meillä siihen aikaan kun imetin, poika tosiaan ruokaili niin nopeesti ettei siinä tarvinnut miettiä mitä itse tekis sillä aikaa. Tuntuu niin oudolta kuulla että jotkut syö esim. tunnin :eek: syökö ne kokoajan vai pitääkö ne taukoja kunnes taas maistaa uudelleen?
Meillä poika imas kovaa tahtia sen mitä kaipas ja oli valmis röyhtäytettäväks :whistle:
 
Silittelen pojan poskea ja välillä pusuttelen otsaa...
...ei meinaan aina suju tuo imetys, niin on se ihanaa sitten kun se pieni rakas ihminen tyytyväisenä imee tissiä. ja muutenkin, se on sellanen "meidän oma hetki", joten en sitä haluu pilaa millään ylimääräisellä tekemisellä. Radio yleensä soi taustalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
katon telkkua tai kohan olin. istuviltee aina imetän... tyttö on aina ollu nopee syöjä eli kovin kauaa ei tissittele kerralla..
Meillä siihen aikaan kun imetin, poika tosiaan ruokaili niin nopeesti ettei siinä tarvinnut miettiä mitä itse tekis sillä aikaa. Tuntuu niin oudolta kuulla että jotkut syö esim. tunnin :eek: syökö ne kokoajan vai pitääkö ne taukoja kunnes taas maistaa uudelleen?
Meillä poika imas kovaa tahtia sen mitä kaipas ja oli valmis röyhtäytettäväks :whistle:
Täällä kauhee ähinä ja tohina päällä, välillä torkkuu, välillä vaan "siemailee", välillä imuttaa ihan hyvin... ja välillä vaan karjuu naama punasena tissi suussa.
Niin ja siinä menee aina vähintään 30min, ellei enemmänkin.

Kade oon, ei oo kaikilla noin helppoo! :( :'(
 
Mitä mä tein, no mä istuin sen ajan mitä imetin tuntitolkulla tissi lapsen suussa että johan siinä teki vaikka mitä, istui pylly puuduksissa ja katsoi tvtä pääasiallisesti. Että todellakin jotkut syö kauan, tosin mun imetys ei tuolla tyylillä koskaan olekaan kestänyt pitkään, pari kk tuota jaksaa kun jokainen imetys vie 3-4h minimissään aikaan eikä vauva tyynny. Ja useasti iltamaratonia alkoi 5 puoli kuuden aikaan illalla ja yhtäsoittoa syötin 1 asti yöllä kunnes luovutin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
katon telkkua tai kohan olin. istuviltee aina imetän... tyttö on aina ollu nopee syöjä eli kovin kauaa ei tissittele kerralla..
Meillä siihen aikaan kun imetin, poika tosiaan ruokaili niin nopeesti ettei siinä tarvinnut miettiä mitä itse tekis sillä aikaa. Tuntuu niin oudolta kuulla että jotkut syö esim. tunnin :eek: syökö ne kokoajan vai pitääkö ne taukoja kunnes taas maistaa uudelleen?
Meillä poika imas kovaa tahtia sen mitä kaipas ja oli valmis röyhtäytettäväks :whistle:
Täällä kauhee ähinä ja tohina päällä, välillä torkkuu, välillä vaan "siemailee", välillä imuttaa ihan hyvin... ja välillä vaan karjuu naama punasena tissi suussa.
Niin ja siinä menee aina vähintään 30min, ellei enemmänkin.

Kade oon, ei oo kaikilla noin helppoo! :( :'(
Kade? ja minäkin taas olin kade siitä miten toisten lapset viihtyi tissillä kun meillä poika vaan imas itsensä kylläiseksi eikä turhia jäänyt siihen haaveilemaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mitä mä tein, no mä istuin sen ajan mitä imetin tuntitolkulla tissi lapsen suussa että johan siinä teki vaikka mitä, istui pylly puuduksissa ja katsoi tvtä pääasiallisesti. Että todellakin jotkut syö kauan, tosin mun imetys ei tuolla tyylillä koskaan olekaan kestänyt pitkään, pari kk tuota jaksaa kun jokainen imetys vie 3-4h minimissään aikaan eikä vauva tyynny.
:eek: :eek: :eek:
Mulla on tunti ehdoton MAX, sit menee pullolle! Kerran vedin 2h tissimaratonin kiukuttelevan ja nälkäisen vauvan kanssa, ja se riitti. Jos ei suju, niin ei suju. Kyllä se tunnissa pitäs ruoka vetästä huiviin...!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mitä mä tein, no mä istuin sen ajan mitä imetin tuntitolkulla tissi lapsen suussa että johan siinä teki vaikka mitä, istui pylly puuduksissa ja katsoi tvtä pääasiallisesti. Että todellakin jotkut syö kauan, tosin mun imetys ei tuolla tyylillä koskaan olekaan kestänyt pitkään, pari kk tuota jaksaa kun jokainen imetys vie 3-4h minimissään aikaan eikä vauva tyynny.
:eek: :eek: :eek:
Mulla on tunti ehdoton MAX, sit menee pullolle! Kerran vedin 2h tissimaratonin kiukuttelevan ja nälkäisen vauvan kanssa, ja se riitti. Jos ei suju, niin ei suju. Kyllä se tunnissa pitäs ruoka vetästä huiviin...!
Joo mutta jos halu imettää on kova niin sitä tekee vaikka mitä, kunnes pettyy ja luovuttaa. Näin se vaan menee. Ei koskaan oo kukaan 4stä lapsesta saanu mahaansa täyteen tunnissa, ei puhettakaan.

Ja pakko vielä heittää et sitte jotkut vielä kehtaa väittää ettei ole yritetty tarpeeksi tai että maitoa tulee kun vaan imettää :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
katon telkkua tai kohan olin. istuviltee aina imetän... tyttö on aina ollu nopee syöjä eli kovin kauaa ei tissittele kerralla..
Meillä siihen aikaan kun imetin, poika tosiaan ruokaili niin nopeesti ettei siinä tarvinnut miettiä mitä itse tekis sillä aikaa. Tuntuu niin oudolta kuulla että jotkut syö esim. tunnin :eek: syökö ne kokoajan vai pitääkö ne taukoja kunnes taas maistaa uudelleen?
Meillä poika imas kovaa tahtia sen mitä kaipas ja oli valmis röyhtäytettäväks :whistle:
Täällä kauhee ähinä ja tohina päällä, välillä torkkuu, välillä vaan "siemailee", välillä imuttaa ihan hyvin... ja välillä vaan karjuu naama punasena tissi suussa.
Niin ja siinä menee aina vähintään 30min, ellei enemmänkin.

Kade oon, ei oo kaikilla noin helppoo! :( :'(
Kade? ja minäkin taas olin kade siitä miten toisten lapset viihtyi tissillä kun meillä poika vaan imas itsensä kylläiseksi eikä turhia jäänyt siihen haaveilemaan..
Joo... no ainakin se huoli sun rinnan ja veti ittensä kylläseks sillä. Täällä on vähän niin ja näin aina... Välillä menee koko päivä pullolla kun ei tissi maistu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mitä mä tein, no mä istuin sen ajan mitä imetin tuntitolkulla tissi lapsen suussa että johan siinä teki vaikka mitä, istui pylly puuduksissa ja katsoi tvtä pääasiallisesti. Että todellakin jotkut syö kauan, tosin mun imetys ei tuolla tyylillä koskaan olekaan kestänyt pitkään, pari kk tuota jaksaa kun jokainen imetys vie 3-4h minimissään aikaan eikä vauva tyynny.
:eek: :eek: :eek:
Mulla on tunti ehdoton MAX, sit menee pullolle! Kerran vedin 2h tissimaratonin kiukuttelevan ja nälkäisen vauvan kanssa, ja se riitti. Jos ei suju, niin ei suju. Kyllä se tunnissa pitäs ruoka vetästä huiviin...!
Kyllä mulla toi söisi vaikka viisikin tuntia putkeen, muttei nännit kestä :D Tai eihän sieltä enää kauheasti maitoa sitten tule, kunhan lussuttaa.

Nyt oon syöttänyt vain puoli tuntia kerrallaan kummastakin rinnasta ja tuntuu että nukkuu sillä ihan yhtä kauan kuin jos söisi kauemmin. Iltaisin sitten joudun joskus syöttämään pidempään kun ei oikein nukahda muuta kuin tissille. (Päivisaikaan nukutan siis vaunuihin, sinne kyllä sammahtaa ilman tissiäkin.)

 

Yhteistyössä