G: Mitäs teillä syödään tänään?

  • Viestiketjun aloittaja "äitix2"
  • Ensimmäinen viesti
"äitix2"
Mä tein jo iltaruoan valmiiksi, kun ei kerkiä iltapäivällä tehdä. Eli meillä syödään tänään yhtä herkkuruokaamme. Kana- kasvis- basmatiriisikeittoa :) Nams!
 
"Kumikameli"
Laitahan reseptiä tuohon keittoon, kuulostaa hyvältä :)

Meillä on kanawokkia tai lihapataa ruokana, molemmat valmiina jääkaapissa saa sitten valita kumpaa haluaa.
 
Luonaaksi tuoreita sämpylöitä ja puolukkavispipuuroa.
Ne tuosssa jo valmiina odottamassa että haen 3 ja 4 vuotiaat kerhosta ja sitten syödään.
(Talossa myös oma 5v , pojanpoika 5v, tyttärentytär 1v ja tytträenpoika 6 kk + pari muuta aikuista minun lisäkseni tekemässä omia hommiaan)

Päivällisestä en osaa vielä sanoa. Kaapissa olisi eilistä makaronisörsseliä. Siihen jos lisäisi vaikka pekonia ja jotain muuta niin ehkä saisi lämmittämällä syötävän pöperön. Lapsilla illalla hiihtokoulu eli syönevät jotain sielläkin.
 
Viimeksi muokattu:
meillä
lounaaksi neljälle kaupan kinkkuperunasoselaatikkoa, en muuta kerennyt tehdä, iltaruokana riisiä ja kanaa kastikkeessa. Vauva syö vauvanruokaa ja tankkaa maitobaarissa.
 
"äitix2"
[QUOTE="Kumikameli";23191743]Laitahan reseptiä tuohon keittoon, kuulostaa hyvältä :)

Meillä on kanawokkia tai lihapataa ruokana, molemmat valmiina jääkaapissa saa sitten valita kumpaa haluaa.[/QUOTE]

Laitan lapset päiväunille, niin sitten kirjoitan ohjeen. Ei se nyt mitään erikoista ole, mutta pirun hyvää! :)
 
"plop"
Juuri laitoin uunnin broileri-pastapaistoksen
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/paaruoat/pasta-_ja_makaroniruoat/laatikot_ja_paistokset/broileri-pastapaistos/

Ekaa kertaa kokeilen tätä reseptiä. Toivottavasti maistuu lapsillle.
Olen nyt yrittänyt löytää uusia maukkaita laatikko ruokia, joita voisi tehdä helposti paljon kerralla (ja osan pakastaa). Tätä kokeillaan siis tänään :)
 
Pienen (eikä oo oikeest enää niin pienkää, kohta 6v) kanssa äskön syötiin
Pien: kaupan hampurilainen, väliin juustoa, paistettu muna, suolakurkkua, ketsuppia. Seurana porkkanaraastetta ja maitoa
Miä pari paistettua munaa, porkkanaraastetta ja maitoa
isot syö koulussa.

Illemmalla sit luultavasti perunoita ja jauhelihakastiketta, paitsi et miä en tiijä mitä söis, ehkä sit vaa jauhelihaa ja vihanneksia..
 
"vieras"
Me syötäisiin sitä jauheliha-perunasipulisekoitus-uuniruokaa, mihin tuli tacomaustettakin mutta RESEPTI on hukassa, apuja! :) Täällä se oli jossain ketjussa mutta en millään muista missä.. Jos ei kohta reseptiä löydy niin varmaankin kanakastiketta, riisiä ja salaattia.
 
"äiti ja poika"
Taapero söi lounaalla eilistä lihapullakastiketta, perunaa ja porkkanaraastetta. Minä söin leipää ja hapankorppua, mulle ei eilistä ruokaa jäänyt.

Päivällisellä on Vatajan nakeista nakkikiusausta ja tomaattia.

Välipalalla yritän ujuttaa tuolle vesselille mansikoita ja mustikoita jogurtin seassa, meinaa huononlaisesti upota nuo marjat. Itse napsin mitä pystyn (alkuraskaus ja vähän vielä huono olo).. Jääkaappi on melko tyhjä ja tänään on täydennyspäivä. Tästä ketjusta saakin vinkkejä tulevien päivien ruuiksi.
 

Yhteistyössä