G:monesko sukunimi sulla on nyt menossa?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28322764]Toinen. Minullakin lapsena vaihdettu isän sukunimi äidin nimeen, kun erosivat ja muutenkin perheessä vähän liikaa eri sukunimiä, kun on velipuolia. Naimisiin jos mentäis avomiehen kanssa, niin saattaisin hänen nimen ottaa. Kun lapsella on miehen nimi ja tulevallekin lapselle varmaan se tulee.[/QUOTE]

Kokosisaruksilla täytyy aina antaa sama sukunimi.
 
Ensimmäinen ja viimeinen.

Korjaan, muuttaisin sukunimeni siinä tapauksessa, jos isäni paljastuisi pedofiiliksi, jättäisi perheensä tmv. Muussa tapauksessa en näe tarvetta vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen. Otin naimisiinmennessäni mieheni sukunimen, joka onkin erikoisempi ja meitä on n.30.

Esikoiseni isän kanssa ei oltu naimisissa ja jos oltais menty niin oisin pitäny oman nimeni. Eksän nimi oli yleisimpien nen loppusten nimien joukossa. Ei mun tyttönimikään erikoinen ole, mut ei ihan tusinanimikään.
 
Peyote
No miten sen nyt ottaa. Joko ensimmäinen tai sitten voi sanoa, että kolmas. Mulla oli ensin oma nimi, sit mulla oli vähän aikaa miehen nimi ja sit me vaihdettiin koko perheelle takas mun nimi. Eli eka nimi kai. Taas.
 
tällä hetkellä ensimmäistä,mutta tarkoitus olisi siirtyä toiseen avioliittovuosien myötä. Eli kun 5v passi vanhenee pitää ottaa yhdistelmänimi käyttöön, vuosi jäljellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Toinen. Otin mieheni nimen, koska en pitänyt omastani, oli sellainen pitkä nen-loppuinen. Kummallakaan vanhemmistani ei ollut enää edes samaa sukunimeä, joten ei ollut mitään tunnesidettäkään siihen.
 
"vieras"
Toinen, (tyttönimi ja nyt vihittynä otin miehen nimen) vaikka löysin vauva-ajalta, että olen ollut äitini ex-puolison sukunimellä sairaalassa. Vanhempani eivät olleet syntymäni aikoihin vielä naimisissa ja äitini ei ollut vaihtanut takaisin tyttönimelleen kun minä synnyin.
 
"vieras"
Samaa nimee oon aina kantanut, muutaman vuoden oli sellainen takaliite oman nimen perässä, mutta nyt sekin vaihe on jo historiaa ;) Jos vielä naimisiin meen, niin oman nimen pidän. Paitsi jos miehellä on tosi kaunis nimi, niin ehkä saattaisin taipua taas yhdistelmään.
 

Yhteistyössä