G: Nukutko koskaan lasten ollessa hereillä, ilman, että kukaan vahtii heitä?

  • Viestiketjun aloittaja :o
  • Ensimmäinen viesti
:o
Olen järkyttynyt! Tuossa yhdessä ketjussa 2 äitiä kertoivat, että nukkuvat joskus kun lapset ovat hereillä, jolloin kukaan ei vahdi lapsia :eek: Siis vastuutonta! Eikös tuo ole heitteillejättö? Mitä vain voi tapahtua sillä aikaa, kun äiti nukkuu..sen ymmärrän, että vanhempi nukkuu lapsen ollessa päiväunilla. Yöllä/päikkäreiden aikana voi aikuinenkin nukkua, mutta jos lapset on hereillä ja vanhempi on niin väsynyt, ettei pysy hereillä, täytyy pyytää/palkata lastenhoitoapua!!
 
Nukun nukun :)

Ja tiedätkös, en vahdi lapsia nytkään. He ovat huoneessaan suljetun oven takana, ja itse olen olohuoneessa. En myöskään aamuisin aina tiedä, milloin he ovat heränneet; ovat voineet leikkiä jo jonkin aikaa nätisti huoneessaan, ennen kun kuulen heidän äänensä ja herään.

Mitä tuo "mitä vain" on, jota voi tapahtua, kun äiti nukkuu lasten ollessa hereillä?
 
millipilli
Aamulla saatan vetää puolentoista tunnin torkut helposti sohvalla jos poika herää kovin aikaisin... leikkii vieressä sohvalla ja katselee lastenohjelmia + herättää jos tulee jotain asiaa. Enkä oo niin sikeässä unessa ettenkö kuulis mitä touhuaa. Eli torkun lähinnä
 
no kyllä lapset voi keksii vaikka mitä!
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nukun nukun :)

Ja tiedätkös, en vahdi lapsia nytkään. He ovat huoneessaan suljetun oven takana, ja itse olen olohuoneessa. En myöskään aamuisin aina tiedä, milloin he ovat heränneet; ovat voineet leikkiä jo jonkin aikaa nätisti huoneessaan, ennen kun kuulen heidän äänensä ja herään.

Mitä tuo "mitä vain" on, jota voi tapahtua, kun äiti nukkuu lasten ollessa hereillä?
saavat vaikkapa päähänsä tehdä aamupalaa : hella päälle jne ja pian jotain voi jo kärtsätä.
tai päättävät vaikka lähteä ulkoilemaan, kun "äitikin" nukkuu. tai ropailevat sähköjohtoja tai tai ..
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nukun nukun :)

Ja tiedätkös, en vahdi lapsia nytkään. He ovat huoneessaan suljetun oven takana, ja itse olen olohuoneessa. En myöskään aamuisin aina tiedä, milloin he ovat heränneet; ovat voineet leikkiä jo jonkin aikaa nätisti huoneessaan, ennen kun kuulen heidän äänensä ja herään.

Mitä tuo "mitä vain" on, jota voi tapahtua, kun äiti nukkuu lasten ollessa hereillä?
Peesi tälle!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nukun nukun :)

Ja tiedätkös, en vahdi lapsia nytkään. He ovat huoneessaan suljetun oven takana, ja itse olen olohuoneessa. En myöskään aamuisin aina tiedä, milloin he ovat heränneet; ovat voineet leikkiä jo jonkin aikaa nätisti huoneessaan, ennen kun kuulen heidän äänensä ja herään.

Mitä tuo "mitä vain" on, jota voi tapahtua, kun äiti nukkuu lasten ollessa hereillä?

Eri asia, olet nyt hereillä ja kuulet varmasti, jos jotain tapahtuu. Ja tolle ei tietysti voi mitään, jos lapset aamulla heräävät ennen vanhempiaan, eri asia ottaa tietoisia riskejä.

Lapset voivat karata tai keksiä jotakin vaarallista tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä lapset voi keksii vaikka mitä!:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nukun nukun :)

Ja tiedätkös, en vahdi lapsia nytkään. He ovat huoneessaan suljetun oven takana, ja itse olen olohuoneessa. En myöskään aamuisin aina tiedä, milloin he ovat heränneet; ovat voineet leikkiä jo jonkin aikaa nätisti huoneessaan, ennen kun kuulen heidän äänensä ja herään.

Mitä tuo "mitä vain" on, jota voi tapahtua, kun äiti nukkuu lasten ollessa hereillä?
saavat vaikkapa päähänsä tehdä aamupalaa : hella päälle jne ja pian jotain voi jo kärtsätä.
tai päättävät vaikka lähteä ulkoilemaan, kun "äitikin" nukkuu. tai ropailevat sähköjohtoja tai tai ..
Entäs jos ne lapset herää yöllä ja saavat päähänsä tehdä yöpalaa?
 
Gluteus maximus
Silloin kun olin kotiäitinä ja lapset oli 1v ja 2,5v niin olin niin umpiväsynyt, että kerran nukahdin sohvalle. Heräsin 3h myöhemmin. Poika 2,5v oli vaihtanut dvd:n ja voidellut voileivät siskolle ja katsoivat tyytyväisenä ohjelmaa :/ Silloin kyllä olin kauhusta kankeana, mutta lapset olivat tyytyväisiä ja luulen, että koira niitä vahti, koska makasi koko ajan meidän 1v vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä lapset voi keksii vaikka mitä!:
saavat vaikkapa päähänsä tehdä aamupalaa : hella päälle jne ja pian jotain voi jo kärtsätä.
tai päättävät vaikka lähteä ulkoilemaan, kun "äitikin" nukkuu. tai ropailevat sähköjohtoja tai tai ..
No, tuota odotellessa.

Eivät nuo meidän lapset ole vielä kertaakaan tuollaista tehneet. Ei nuo idiootteja tai pikkuvauvoja ole. Jääkaapilla saattavat käydä nappaamassa vanukkaan tms, mutta eivät ole vielä koskaan koskeneet hellaan. Voihan ne joskus koskea juu, mutta kyllä mä herään ja kuulen jos ne keittiöön menee, on meinaan makkarin vieressä tuo keittiö.

Ulos eivät pääse, kun etuovi on tiukka ja takaovi lukossa.

Sähköjohtoihin saavatkin koskea jos siltä tuntuu, mutta en ymmärrä miksi ihmeessä niin tekisivät :D

Legoilla ne leikkii, tai tekevät jotain muuta heidän mielestään kivaa, jos heräävät ennen mua. Ja tulevat sitten hetken päästä tönimään että "äiti, herää, laita lastenohjelmaa!".
 
Pitääkö palkata lastenhoitaja aamuyöksi jos lapset heräilee mihin aikaan sattuu eikä tule herättään äitiä? Kun silloinhan äiti nukkuu vaikka lapset on aamulla hereillä. Vai kello soimaan neljältä ettei vaan lapset herää ennen äitiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuri:
Pitääkö palkata lastenhoitaja aamuyöksi jos lapset heräilee mihin aikaan sattuu eikä tule herättään äitiä? Kun silloinhan äiti nukkuu vaikka lapset on aamulla hereillä. Vai kello soimaan neljältä ettei vaan lapset herää ennen äitiä?
ei äiti saa nukkua :eek: äidin tehtävä on istua sängyn vieressä koko yö ihailemassa pikku palleroistensa unta :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuri:
Pitääkö palkata lastenhoitaja aamuyöksi jos lapset heräilee mihin aikaan sattuu eikä tule herättään äitiä? Kun silloinhan äiti nukkuu vaikka lapset on aamulla hereillä. Vai kello soimaan neljältä ettei vaan lapset herää ennen äitiä?
ei äiti saa nukkua :eek: äidin tehtävä on istua sängyn vieressä koko yö ihailemassa pikku palleroistensa unta :attn:
PERHEPETI :attn:
 
ap
Siis ihanko oikeasti mielestänne on ihan OK, että äiti/isä nukkuu ja pienet lapset leikkivät sillä aikaa ilman, että heitä kukaan vahtii?? :eek: Onko sekin ok, että lapsenvahti nukkuu ollessaan hoitamassa lapsianne? Siis herätys ihmiset: Se ON heitteillejättöä: jos äiti nukkuu, on lähes sama kuin äiti ei olisi kotona lainkaan! Lapset voivat keksiä mitä vain vaarallista sillä aikaa. Aikuisen ei todellakaan kuulu nukkua ollessaan vastuussa lapsista!
 
Heh, heh! Jos jos olis olemas, ni lehmätki lentäis! Mä nostan joka aamu 10 kk ipanan lattialle ja jatkan nukkumista. Kyllä se sitten huutaa, jos joku hätä on! Tänään viimeksi herätti, kun oli sormet keittiön laatikon välissä. Ja ne sormet on siellä välissä useasti, vaikken olisikaan nukkumassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ihanko oikeasti mielestänne on ihan OK, että äiti/isä nukkuu ja pienet lapset leikkivät sillä aikaa ilman, että heitä kukaan vahtii?? :eek: Onko sekin ok, että lapsenvahti nukkuu ollessaan hoitamassa lapsianne? Siis herätys ihmiset: Se ON heitteillejättöä: jos äiti nukkuu, on lähes sama kuin äiti ei olisi kotona lainkaan! Lapset voivat keksiä mitä vain vaarallista sillä aikaa. Aikuisen ei todellakaan kuulu nukkua ollessaan vastuussa lapsista!
Lähes sama ei ole sama asia kuin täysin sama.

Mutta valvo sinä vaan, ihan rauhassa =)

Lapsenvahti on palkattu tekemään tietty työ, ja siihen ei kuulu nukkuminen, ei yleensäkään työaikana nukuta.

Enkä mä muista tiedä, mutta meidän koti on hyvin pitkälti lapsiystävällinen. Ei oo sukkapuikkoja lattialla, jotta lapset voisivat niitä pistorasiaan työntää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Heh, heh! Jos jos olis olemas, ni lehmätki lentäis! Mä nostan joka aamu 10 kk ipanan lattialle ja jatkan nukkumista. Kyllä se sitten huutaa, jos joku hätä on! Tänään viimeksi herätti, kun oli sormet keittiön laatikon välissä. Ja ne sormet on siellä välissä useasti, vaikken olisikaan nukkumassa.
Miten kukaan vanhempi VOI nukkua kun pieni 10kk ikäinen vauva on hereillä eikä kukaan vahdi häntä? :eek: Sen ikäinen vasta keksiikin mitä tahansa vaarallista, kun ei ymmärrä vielä asioita ja niiden seurauksia! Mä en todellakaan sais tollasessa tilanteessa edes unta.

 

Yhteistyössä