G: Oletko allekirjoittanut kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista?

  • Viestiketjun aloittaja tahdon2013
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28223117:
Selitin jo, että ne minun kansanedustajat tulevat äänestämään aivan varmasti puolesta.
Rikollinen ilmeisesti kyseessä. Äänioikeutettu voi antaa vain YHDELLE ehdokkaalle äänen, joten vaikka olis kuinka äippä vaan, niin ei voi olla useampaa edustajaa, mitä on äänestänyt.
 
"vieras"
Miten lisäkannattajat tässä vaiheessa enää auttavat asiaa? Tarvittava raja on kuitenkin ylitetty jo, ja lopullisen päätöksen tekee kuitenkin eduskunta.
Uskon, että mitä useampi allekirjoittanut, sitä paremmat mahdollisuudet siihen, että kyseinen laki tullaan tekemään. Kyllähän siitä saa sellaisen kuvan, että tämä on oikeasti tärkeä asia isolle osalle kansasta, jos nimiä on paljon. Luulen, että eduskunnan on paljon helpompi hylätä aloite, jossa on 50 000 nimeä kuin aloite, jossa on 500 000 nimeä.
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble Bob ja Xtina
"nuuh"
En. Kaikki tuntemani lesbot ovat epävakaita putkikassityttöjä jotka bunkkaa toisensa nurkissa kuukaudenpari kunnes saadaan taas mustasukkaisuusriita aikaan ja muutetaan seuraavan tortun tarjoojalle. Ja käydään potkunyrkkeilytunneilla vähän hakemassa lisävihaa maailmaa vastaan.
 
"vieras"
[QUOTE="nuuh";28223169]En. Kaikki tuntemani lesbot ovat epävakaita putkikassityttöjä jotka bunkkaa toisensa nurkissa kuukaudenpari kunnes saadaan taas mustasukkaisuusriita aikaan ja muutetaan seuraavan tortun tarjoojalle. Ja käydään potkunyrkkeilytunneilla vähän hakemassa lisävihaa maailmaa vastaan.[/QUOTE]

Mikseivät epävakaat potkunyrkkeilijät saisi mennä naimisiin? Pitäisikö kieltää myös epävakaiden heteroiden naimisiinmeno?
 
äippä vaan
[QUOTE="vieras";28223150]Rikollinen ilmeisesti kyseessä. Äänioikeutettu voi antaa vain YHDELLE ehdokkaalle äänen, joten vaikka olis kuinka äippä vaan, niin ei voi olla useampaa edustajaa, mitä on äänestänyt.[/QUOTE]

No voi huoh, tiedän tietenkin äänestämäni puolueen kansanedustajien kannan.
 
nööh
[QUOTE="nuuh";28223169]En. Kaikki tuntemani lesbot ovat epävakaita putkikassityttöjä jotka bunkkaa toisensa nurkissa kuukaudenpari kunnes saadaan taas mustasukkaisuusriita aikaan ja muutetaan seuraavan tortun tarjoojalle. Ja käydään potkunyrkkeilytunneilla vähän hakemassa lisävihaa maailmaa vastaan.[/QUOTE]

Tutustutaanko? Saisit tutustua lesboon, joka ei ole mitään edellämainituista asioista.
 
[QUOTE="vieras";28223168]Uskon, että mitä useampi allekirjoittanut, sitä paremmat mahdollisuudet siihen, että kyseinen laki tullaan tekemään. Kyllähän siitä saa sellaisen kuvan, että tämä on oikeasti tärkeä asia isolle osalle kansasta, jos nimiä on paljon. Luulen, että eduskunnan on paljon helpompi hylätä aloite, jossa on 50 000 nimeä kuin aloite, jossa on 500 000 nimeä.[/QUOTE]


Jos allekirjoittajia on yli kaksi miljoonaa, niin sitten toki tilanne on eri, nykyisellään muutama allekirjoitus lisää ei kauheasti vaikuta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28223218]Ja siihen kahteen miljoonaan ei päästä, jos ihmiset ajattelevat, että ei enää tarvita enemmän kannattajia tai että ei mun tarvi kannattaa, koska mun kansanedustaja kuitenkin kannattaa.[/QUOTE]

Epäilen, että siihen kahteen miljoonaan ei ikinä päästä. Tosiasia on, että suurelle osalle ihmisistä tällä asialla ei ole hevon vitun merkitystä. Riippuen kysyjästä ja kysymyksen asettelusta he vastaavat aina kysyjän kannan mukaan.

Kun kaksi toisiaan kädestä kiinni pitävää huivipäistä tyttöä tulee kadulla kysymään oletko homoavioliittojen kannalla, niin aika moni vastaa näille feissareille "joo,joo" ja jatkaa matkaa. Ihan sama, että 99% suomalaisista kannattaa luomuruokaa ja eläintensuojelua kysyttäessä ja toimivat kuitenkin toisin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28223174]Joista osa ei edes saisi allekirjoittaa. Ainoastaan äänioikeutetut saavat.[/QUOTE]

Mutta luku on silti oikea. Totta on, että lapset eivät saa valita onko heidän isänsä ja äitinsä, äiti-isä, isä-äiti, äiti-äiti vai isä-isä, koska heillä ei ole äänioikeutta. Tämä on aikuisten tyranniaa, jos jokin.
 
äippä vaan
[QUOTE="vieras";28223210]Mä en kyllä millään ymmärrä tällaista passiivisuutta.[/QUOTE]

Enkä mä ymmärrä painostamista. Olisit iloinen kaikista jotka puoltavat aloitettanne.
 
[QUOTE="vieras";28223290]Se, että on suurempiakin epäkohtia ei ole mikään syy olla puuttumatta pienempiin epäkohtiin. Aloita sinä vaikka kansalaisaloite isyysongelmasta.[/QUOTE]


Sinänsä totta, ja kuten sanottu ei mitään allekirjoittamista vastaankaan mutta oikeasti siitä mahdollisesti asialle koituva hyöty tässä kohdassa on käytännössä olematon.
 
äippä vaan
[QUOTE="vieras";28223259]Epäilen, että siihen kahteen miljoonaan ei ikinä päästä. Tosiasia on, että suurelle osalle ihmisistä tällä asialla ei ole hevon vitun merkitystä. Riippuen kysyjästä ja kysymyksen asettelusta he vastaavat aina kysyjän kannan mukaan.

Kun kaksi toisiaan kädestä kiinni pitävää huivipäistä tyttöä tulee kadulla kysymään oletko homoavioliittojen kannalla, niin aika moni vastaa näille feissareille "joo,joo" ja jatkaa matkaa. Ihan sama, että 99% suomalaisista kannattaa luomuruokaa ja eläintensuojelua kysyttäessä ja toimivat kuitenkin toisin.[/QUOTE]

Mielenkiintoinen näkökanta, ihmisillä lienee vielä vapaus valita vaikka kaltaisesi fanaatikot sen mielellään estäisikin.
 

Yhteistyössä