G: Onko lasten/lapsen hoito kotona mielestäsi yhtä raskasta kuin töissä käyminen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieraas
Kyllä minunkin mielestä pelkkä kotona olo eli siis hoitovapaalla oleminen on melkein lomaa. Jos käyt töissä niin sinulla on myös ne samat kotityöt tehtävinä, jotka sinä siinä päivän aikana olet voinut tehdä, jos olet kotona. Toki töissä ollessa lapsen/lapset hoitaa pk tai pph. Kotona ollessa ei tarvitse pähkäillä, että kuinka tämänkin neuvola tai lääkärikäynnin saa hoidettua, eikä tarvitse miettiä miten asiat hoitaa jos tulee itse kipeäksi tai lapsi tulee.
 
niin minäkin
Kyllä kotona pääsee paljon helpommalla vaikka mulla onkin kolme lasta joista vanhin viis ja kaikki on kaikki päivät kotona ja meillä on 136neliöinen omakotitalo ja touhuan paljon lasten kanssa päivän mittaan niin kyllä mä oon myös ehdottomasti sitä mieltä että kotona olo on lomaa:)Nautin kyllä vielä näistä viimeisitä ajoista kun saan kotona olla.
 
"vieras"
Ehdottomasti kotona olo on kevyempää. Voi itse aikatauluttaa päivänsä, nukkua joskus kun lapset nukkuu. Syödä silloin kun haluaa ja ottaa kupin kahvia.. Itse olen jäänyt kokonaan pois työelämästä, meillä kaksoset 1v ja töihin en ole enää palaamassa, olemme muuttamassa ulkomaille ja jään kotirouvaksi miehen tulotason noustessa..
 
vieraas
[QUOTE="vieras";24368603]Ehdottomasti kotona olo on kevyempää. Voi itse aikatauluttaa päivänsä, nukkua joskus kun lapset nukkuu. Syödä silloin kun haluaa ja ottaa kupin kahvia.. Itse olen jäänyt kokonaan pois työelämästä, meillä kaksoset 1v ja töihin en ole enää palaamassa, olemme muuttamassa ulkomaille ja jään kotirouvaksi miehen tulotason noustessa..[/QUOTE]

Minkä ikäinen olet?
 
Jos käyt töissä niin sinulla on myös ne samat kotityöt tehtävinä, jotka sinä siinä päivän aikana olet voinut tehdä, jos olet kotona.
En mä kyllä töissä ollessani tee samaa määrää kotitöitä, ja lisäksi meitä on täällä kaksi aikuista arkea ja sen teettämiä töitä jakamassa. Jos istun päivät pitkät toimistossa, niin se on lomaa kotona oloon verrattuna :D Jos taas teen seisomatyötä 12h päivässä viisi päivää putkeen, kotona olo on lomaa.
 
No onhan se toki lomaa töistä, mutta ainakin meidän perheessä kolmen lapsen sekä ison talon & pihan hoitaminen on aivan yhtä raskasta kuin töissä käyminen. Ja toisinaan raskaampaakin. Mutta niinkuin Phoebsi sanoi, niin sehän riippuu aivan työstä ja ihmisestä.
 
"miata"
Vastikään hoitovapaalta töihinpalanneena (vanhustyö, kotihoito) koen kotona olemisen henkisellä tasolla paljon raskaampana. Toki töiden jälkeen välillä väsyttää, mutta työ on virkistävää ja ihan erilailla jaksaa kotonakin puuhata lapsen kanssa.
 
"vieras"
No onhan se toki lomaa töistä, mutta ainakin meidän perheessä kolmen lapsen sekä ison talon & pihan hoitaminen on aivan yhtä raskasta kuin töissä käyminen. Ja toisinaan raskaampaakin. Mutta niinkuin Phoebsi sanoi, niin sehän riippuu aivan työstä ja ihmisestä.
No mut kyllähän se piha ja talo sekä suurimman osan aikaa lapsetkin pitäis hoitaa, vaikka kävisit töissäkin.

Musta tuntuu, että tää riippuu täysin työstä, lasten temperamentista ja omasta luonteesta.
 
töissä on lomaa
Kyllä minusta töissä oleminen on lomaa. Tässäkun päivän mittaan kattelee 1.5veetä ja 3veetä jotka tappelee jokaikisestä asiasta, niin työssä oleminen on kyllä lomaa.
Ei tartte himassa siivota kaatuneita maitoja, leluja, ruokia lattialta, eikä kuunnella sitä jatkuvaa kiljumista jota toi 3 vee harrastaa..
 
Ei töissä olevan tarvi tehdä niin paljoa kotitöitä kuin kotona olevan. Koti pysyy aivan älyttömän paljon siistimpänä kun lapset on päivän hoidossa, ruokaa ei tarvi laittaa lainkaan yhtä paljon kun kaikki syö yleensä lämpimän ruuan ja usein muutakin töissä / hoidossa, tästä johtuen kaupassa ei tarvi käydä yhtä usein jne.

Eikä muuten kotona oleminen oo aina mitenkään aikataulutonta. En voi itse päättää esim. sitä mihin aikaan esikoisen koulu alkaa (eli mihin aikaan pitää herätä, syödä, pukea jne.) tai mihin aikaan laitan kuopuksen päiväunille. Vaikka kellonajat ei oo niin minuutintarkkoja, niin kyllä ruoka-ajoista ym. on kuitenkin hyvä pitää edes jollain tapaa kiinni. Niin ja kahvipaussit ym. onnistuu kyllä useimmissa töissä niin paljon paremmin kuin kotona!
 

Yhteistyössä