G: Onko teidän perheessä tapana juoda mehuja?

  • Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti
"Sini"
Meillä juodaan mehuja. Pääasiassa tuoremehuja, mutta myös tiivisteitä. Ja ihan ruoka- ja janojuomanakin. Itselläni ei vedestä jano lähde. Täytyy olla hiilihappoa tai makua. Sodastremerillä saan veteenkin hiilihappoa ja sillä janokin lähtee.

Mehuja "opin" juomaan mieheni kautta. Meillä lapsuudenkodissa ei mehuja juotu, eikä syöty juustoa. :)

Nykyään meillä kaikki juo jonkun verran mehuja. Itse lähinnä aamupalalla tuoremehua. Lapset juovat janoonsa ja myös usein ruokajuomana. Enkä pidä sitä mitenkään pahana..
 
"vieras"
Meitä on 2 aikuista ja 1 taapero, En ole viikkokulutusta seurannut,mutta miehen kans juodaan molemmat yleensä aamulla lasillinen,sillontällön muutenkin. Etenkin nyt raskaana ollessa oon vaihtanu "lauantai-illan siiderin" (joka ei kyllä koskaan oo ollu jokaviikkoinen vaan ehkä n joka 3. la) isoon lasilliseen tuoremehua missä paljon jäitä mukana. Suurimmaks osaks juodaan tuoremehuja,flunssassa omatekoista mustaherukkamehua ja aina sillon tällön (etenkin kesällä) tiivistemehua - joka usein lantrataan kivennäisveteen.
 
Ei juurikaan juoda. Meillä menee kuukaudessa 1-2 itraa tuoremehua.

Itse keitettyä viinimarjamehua keitetään vuodessa pari maijallista. Ne menee lähinnä kiisseleihin ja teen niistä kesäisin tytölle mehujäätä.
 
"Jep"
Tiivisteet jäävät meillä juomatta, mutta kesäisin keittelen aina yhden pakastimen täyteen mehuja, niitä sitten ryyppäillään vuoden mittaan.... Pääsääntöisesti jano/ruokajuomana on maito (tankkimaito)
 
Tetra tai kaksi pillimehua menee viikossa (lapsi tosi tavallisesti jättää puolet juomatta). Riippuu viikon puuhista, esim. kuinka paljon saunotaan tai retkeillään. Tuoremehua tulee ostettua purkillinen ehkä kerran kuussa. Syksyllä anoppi tekee itse mehua ja niitä tulee sitten juotua vuoden aikana ehkä kaksi-kolme pullollista (puolen litran pulloja). Eli kyllä, juomme jonkin verran mehua, muttei kuitenkaan päivittäin eikä välttämättä edes viikottain.
 
on tapana
Juodaan joka päivä mehua. Itse keiteltyä marjoista lähinnä. Tuoremehuja ostetaan silloin tällöin (appelsiinimehu mun heikkous), tiivisteitä sit jos omat kotimehut on loppunut. Mä juon eniten mehua, en osaa juoda pelkkää vettä, paitsi ruuan kans ja kesällä jos oikein kuuma.
 
Meillä on aina mehua jääkaapissa. Itse tekemää tai sitten tuoremehua tms. Kaupan laimennettavia ei juurikaan osteta. Itse juon aina aamulla aamiaisella lasin mehua, lapset juovat lähinnä viikonloppuisin. Jos välipala-aikaan kotona arkena niin silloin saattaa olla mehua. Ruokajuomana ja janoon on aina maito ja vesi.
 
"vieras"
Meillä juodaan joka päivä lasillinen gefilus-mehua. Muuten normisti juodaan mehuja lähinnä, kun on juhlia ja vieraita. Joskus lapset saa saunan jälkeen pillimehut. Itse en muuten mehuja juo.
 
Foortti harmanaa
Juodaan joo.
Itellä on joku vika, että toi vesi mitä tulee tosi vanhoista putkista on pahaa.
(tekee esim vessanpöntön punaiseksi yms ja saumat)

Niin juodaan mehua, esim paljon omatekemää sekamehua omista marjoista, vähän sokeriakin.
 

Yhteistyössä