G: onko teitä "piesty" lapsina?

  • Viestiketjun aloittaja uhhuh
  • Ensimmäinen viesti
uhhuh
Jos on niin millä ja minkäikäinen olet, ts. milloin tämä tapahtui?

Mietin vain, että nykyään ei varmaan samanlainen meno olisi sallittua, en ainakaan ikinä voisi kohdella lastani siten kuin omat vanhemmat ovat aikoinaan minua kohdelleet.
Piiskaa sain ainakin mattopiiskalla, hevosraipalla, kärpäslätkällä ja polkupyörän mustekaloilla. Kärpäslätkä oli pahin, kun siinä oli se metallinen varsi, vieläkin muistan miten kipeää teki. Muistan kuinka ulvoin kivusta ja lisää tuli sitä mukaa mitä enemmän itkin :(
Ikää minulla 32 eli 80-luvulla on minulle tuollaista kasvatusta annettu...

 
Rukoilijasirkka
No hiukan on kyllä. Ei niin pahasti kuin sinua. Olen antanut anteeksi. Olin oikeasti aika kiltti lapsi, mutta sain periksi välillä asioita, jotka oli naurettavia. Välillä selkään tuli, mielestäni, koska vanhemmalta paloi niin sanotusti hihat, eli ei kontrolloinut itseään sillähetkellä.

Mä oon 80 syntynyt. Tuollaiset rangaistukset loppui kun olin murrosiässä ja sanoin soittavani poliisille ja uhkasin antaa takaisin.
 
No ei ole. Tukistettu on ja muistaakseni kerran ihan kädellä piiskattu. Ja kerran piti hakea risut piiskaamista varten pihalta, mutta eivät sitten hennoneet piiskata. Tai oikeastaan pokka ei vanhemmilla pitänyt, kun viskasin risut lattialle ja tiuskaisin, että siinon risunna. :)

1980-luvulla on minutkin kasvatettu.
 
mea
En ole selkääni saanut koskaan, eikä muutenkaan kuritettu fyysisesti. Ja ikää 33v. Tää onkin kyllä aika mielenkiintoinen g-aihe, uskon et on yleisempää kuin uskotaankaan. Valitettavasti :(
 
No ei ole piesty. Joskus äiti saattoi ottaa tukasta kiinni mutta ei vetänyt.
Äiti oli kyllä todella kova uhoamaan :D

Mulla oli yksi kaveri lapsena ja häntä piestiin oikein kunnolla. Jos oli tehnyt jotain tuhmaa niin ulos asti kuultiin välillä kuinka äiti sisällä piiskas :(
 
...
Meillä sai risua paljaalle perseelle. Sattuhan se, mutta päällimmäisenä muistan kuinka noloa se oli. Myös tukkapöllyä tuli niin että näky kaikki neljä nurkkaa yhtäaikaa. Ikinä en lastani näin kohtelisi.
 
Nainen
Olen 40v ja saanut selkään risulla jonka jouduin itse hakemaan metsästä kun olin 4- tai 5vuotias. Mummuni antoi selkään. Ja joskus sain selkään isältäni vyöllä mutta ei hakannut mitenkään erityisen kovaa onneksi ;)
 
ihanat vanhemmat
kuinkahan moni voi antaa anteeksi vanhemmilleen, joita kotona"piesty"? itse on vaikee sanoa, mutta jos olis piesty kotona, niin en usko, että anteeksi voisin antaa.
 
mea
Alkuperäinen kirjoittaja ihanat vanhemmat:
kuinkahan moni voi antaa anteeksi vanhemmilleen, joita kotona"piesty"? itse on vaikee sanoa, mutta jos olis piesty kotona, niin en usko, että anteeksi voisin antaa.
Samaa mietin. En halua jeesustella, mutta hyvää syytä lyömiselle ei kyllä mun mielestä ole. Ymmärrän kyllä, et ajat ovat muuttuneet 70-luvusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihanat vanhemmat:
kuinkahan moni voi antaa anteeksi vanhemmilleen, joita kotona"piesty"? itse on vaikee sanoa, mutta jos olis piesty kotona, niin en usko, että anteeksi voisin antaa.
no mulla ei ainakaan ole mitään katkeruutta asiasta, aiheesta olen selkääni saanut, samoin kuin sisarukseni
 
kk
Mua on hakattu, ja kaikkia sisaruksia myös, ihan nyrkillä naamaan ja sitä rataa. Mua on myös roikotettu nilkoista 4. kerroksen parvekkeelta, seisotettu tuntikausia nurkassa, pakotettu kyykkyhyppelemään olohuoneen pöytää ympäri kolme tuntia putkeen, syötetty oikeasti saippuaa (oli pakko pureskella ja niellä kokonainen saippua), työnnetty pää vessanpönttöön ja vedetty, ym. kamalaa mitä vaan voi kuvitella. Kiiosta vaan skitsofreeniselle ja alkoholiongelmaiselle isäpuolelle.
 

Yhteistyössä