G: ovatko koira ja lapsi sinulle sama asia?

  • Viestiketjun aloittaja "minnie"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä olin ennen sitä mieltä että elukka on vain elukka. Mut olen tutustunu moneen lapsettomaan ja ymmärrän täysin sen että se koira tai kissa on sen lapsen ''korvike''.
Itselläni on sekä koira että kissa. Ja ne on perheen jäseniä siinäkuin lapsetkin. Toki lapset on paljon tärkeämpiä mutta ei ne ole minulle enään vain elukoita vaan rakkaista jäseniä perheessä ja heillä on oma paikkansa siinä. Lapset menee toki aina edelle.
 
Ei ole sama asia. Kyllä lapseni valitsisin koiran ja kissojen yli jos sellainen tilanne olisi. Mutta perheenjäseniä ne on ja niidenkin hyvinvoinnista välitän paljon. Olen kärsinyt lapsettomuudesta ja tietyllä tavalla lemmikit on ollu mulle lapsen korvikkeita. Siksi hankala hyväksyä jos joku tuo hyvin selvästi esille inhoavansa niitä. Yksikin ihminen sanoi ollessaan meillä kylässä, että hyi helvetti kun noi kissat pyörii täällä matosilla perseillään, mä inhoon niitä, ja toinen sanoi että sais kaikki kissat pistää pussiin ja heittää jokeen. Ei kyllä kovin kivaa kuvaa heistä jäänyt, eikä ole toiste tarvinnu mun kotiini tulla. Ja meidän kissoilla ei ole koskaan ollut matoja, se lisättäköön vielä.
 
muuten
ja itselläkin on ollut, mutta itse asiassa ottaa kyllä aivoon, kun siskoni otti juuri koiranpennun ja joka asiaan, siis aivan joka asiaan,mitä kerron meidän lapseni tekevän tms., hän nykyään kuittaa "joo, niin meidän Rekkukin" sitä ja tätä.. Hänellä on kyllä lapsiakin, ettei ihan vauvankorvike ole tuo koira ja ymmärrän tietty, että on tärkeä ja rakas, mutta silti ei aina tunnu kovin kivalta, että oman lapsen tekemisiä verrataan koiraan.. Varmaan on samaakin koiranapennun ja ihmislapsen touhuissa, mut silti, camoon...!
 
iu
[QUOTE="vieras";26338123]Mutta jos ajatellaan tilanne että niitä lapsia ei ole tai jostain syystä ei tule tai ei haluta. Niin ymmärrätkö sen että se koira voi olla kuin lapsi?[/QUOTE]
Juu, hyvin ymmärrän. Parhaalla ystävälläni on tällainen tilanne. (Mutta jos hänellä olisi lapsia, tiedän että ne menisivät satavarmasti lemmikin edelle.)
 
"tellukka"
Meidän koira on meidän perheenjäsen ja lapsi.... lapsetkin kutsuvat koiraa pikkuveljekseen :D Tottakai lapset menee koiran edelle, mutta kyllä meillä silti koira on täysin perheenjäsen ja sen nimikin lukee aina meidän antamissa korteissa ja lahjoissa niin kuin meidän muidenkin. Jos koiraa ei pidetä perheenjäsenenä niin miksi ihmisen sellainen pitäisi edes ottaa.... näitäkin näkee ja koirat hoidettu huonosti kun ne on vaan koiria hyh.
 
"Pinkku"
Tottakai ihmislapsi on ihmislapsi! Mutta silti siitä lähtien, kun meille pentu tuli, puhutaan mieheni kanssa koiralle meistä iskänä ja äitinä :) Ja näin se jatkuu senkin jälkeen, jos lapsia tulee.. Koirat on niin ihania ja ymmärrän täysin, että lapsettomat pariskunnat ottavat koiran tai kissan lapsekseen. Kovaa huolenpitoa tarvitsee lemmikkikin ja varmasti saa hyvin korvattua sitä lapsen hoito viettiä sillä, kun pitää hyvää huolta lemmikistään. Ja tottakai yhtä hyvin huolehtisi perhe, jossa on jo lapsiakin.
 
Mä en tasan ole minkään eläimen äiti. Eläimet on osa meidän elämää ja elämäntapaa. Niistä pidetään huoli, niiden kanssa touhutaan ja niitä hoivataan, mutta silti ne ovat eläimiä, eivät ihmisiä tai mitään korvikkeita. Eläinten inhimillistäminen on yksi tapa päätyä hoitamaan eläintä huonosti, sillä eläimellä on lajinsa mukaiset tarpeet, ei ihmistarpeita tai -ymmärrystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
Mä en tasan ole minkään eläimen äiti. Eläimet on osa meidän elämää ja elämäntapaa. Niistä pidetään huoli, niiden kanssa touhutaan ja niitä hoivataan, mutta silti ne ovat eläimiä, eivät ihmisiä tai mitään korvikkeita. Eläinten inhimillistäminen on yksi tapa päätyä hoitamaan eläintä huonosti, sillä eläimellä on lajinsa mukaiset tarpeet, ei ihmistarpeita tai -ymmärrystä.
:D joo mä olin ratsastamassa ja olin hevosen selässä juuri kun paikalle porhalsi yhden hevosen omistaja. Tämä nainen sano hevoselle -odota äiti tulee kohta. Meinasin puota hevosen selästä ku niin hysteerisesti nauratti. Onneksi tämä ihminen ei homannu.
 
[QUOTE="vieras";26338533]:D joo mä olin ratsastamassa ja olin hevosen selässä juuri kun paikalle porhalsi yhden hevosen omistaja. Tämä nainen sano hevoselle -odota äiti tulee kohta. Meinasin puota hevosen selästä ku niin hysteerisesti nauratti. Onneksi tämä ihminen ei homannu.[/QUOTE]

Itse en ole koskaan kokenut olevani äiti millekään eläimelle, edes silloin kun lapsia ei ollut ja koirat olivat "tärkeintä elämässäni".

Nyt kuitenkin "mamma" ja "matte" menee välillä sekaisin ja kun on tapana höpistä itsekseni ja koiralle niin useaan otteeseen olen huomannut sanoneeni tuolle eläimelle juurikin "odota tässä hetki, mamma tulee kohta takaisin"...
 
Lex
Lapsi menee luonnollisesti minkä tahansa eläimen edelle, itseasiassa myös muiden ihmisten =)

Enoni vaimolla taas on 3 lasta, mutta silti hän viettää lomansa ja kaiken vapaa-aikansa äitienpäivää ja joulua myöten enoni ja heidän strassikaulapantainen pikku koiransa kanssa. Freak.
 

Yhteistyössä