G: Paljonko miehenne tekee kotitöitä?

  • Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja ihana mies:
Meillä vähintään puolet kaikista. Joskus tekee varmaan enemmänkin kuin minä.
peesaan. Mies arvostaa, että laitan ruoan ja hoidan lapset hyvin...se on minun työ. Mies laittaa tiskit, (ellen itse ole ehtinyt/jaksanut) heti töiden jälkeen. Saattaa imuroida. Hän on pikkutarkka, inhoaa murusia. Jos se häntä haittaa, itse myös imuroi. Mies pesee pyykkiä. Ainoa, jota hän ei tee=ei pese lattioita/ikkunoita.
 
jepjep
Meillä tekee tosi paljon.. Nyt ainakin on tehnyt kun mulla alkuraskauden väsymys ollut ihan kauhea!! Mitään ei ole itse jaksanu tehdä.. Mutta jos näin yleensä mitä tekee niin tykkää pestä pyykkiä ainakin. Imuroidaan yleensä vuoronperään.. Molemmat osallistuu yhtäpaljon.
 
Ukko osallistuu todella huonosti kotitöihin. Se on varmaan passattu lapsena pilalle.
Ei voi omia pyykkejään ottaa narulta saati tiskata ilman,että siitä pitää mainita monta kertaa tai että siinä kestää tunteja. Kyllä pistää vihaksi välillä, kun ite joudun tekemään kotityöt ja hoitamaan lapsen ihan yksin. :headwall:
Mutta itseäni saan vaan syyttää,kun oon tollasen miehen ittelleni ottanut.
 
vierailija x
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija x:
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Mieheni vaatii (leikillään) todisteita siitä, että työssäkäyvät miehetkin osallistuvat arjen askareisiin.

Joten kertokaas miten teillä osallistutaan?
Mies imuroi, minä en.
Tämä siis silloin kun olin kotona ja nyt, kun ollaan molemmat töissä. Vie myös roskat. Muuten mä teen enemmän ruokaa + ostoslistat, pesen pääosin vaatteet. Tiskikoneita käytetään kummatkin. Asutaan kerrostalossa, joten ulkotöitä ei oo.
 
Minä vain
Meillä hieman alta 2v, toista odotellaan saapuvaksi kesän mittaan. Mies aamuisin hyvänä herääjänä yleensä herää lapsen kanssa ja laittaa kahvit tippumaan. Imuroi tarvittaessa, ruoat tehdään puoliksi. Pesee aika usein aamusta pyykit ja laittaa niitä kuivumaan. Tiskit menee välillä puoliksi, välillä toinen tekee enemmän. Lattianpesusta huolehdin minä enemmän, mutta koiran huolehtii isäntä. Ja mies tekee töissä täyttä päivää, itse hoitovapaalla.
 
Arkisin ei juurikaan muuta kuin tiskarin täytön ja tyhjennyksen eikä aina sitäkään, johtuen työajoista. Viikonlopuisin kyllä kerää tavarat paikoilleen ja imuroi :) Mä tykkään että mies leikkii lasten kanssa silloin kun on kotona koska on sitä arkena niin vähän. Siivoan sit itsekin mieluiten kun saan tehdä sen rauhassa :D
 
ap
meillä taas minä hoidan lapset, teen ruoat, hoidan lemmikit, siivoan, pesen pyykit, laitan tiskit. Mies vahtii sitten lapsia, jos haluan rauhassa siivota keittiön/laittaa pyykit tms. Keskimmäisen lapsen hoitaa nukkumaan.

Tekee kyllä raskasta fyysistä työtä, mutta silti saisi mielestäni osallistua enemmän.
 
Paljon tekee. Varsinkin nyt kun olen viimeisilläni raskaana, enkä jaksa enää oikein mitään. Äsken juuri lopetteli imuroinnin, kävi lasten kanssa iltaulkoilulla, kokkasi. Pyykkiä pesee mallikkaasti, osaa jopa lajitella oikein ja poistaa tahrat, tiskaa kitisemättä, niin ja jopa osaa käyttää silitysrautaa. Eipä ole mitään kotihommaa, jota ei tekisi jos tarve on, paitsi vaatteiden korjausompelu, se on mun heiniäni vain. Kolmas lapsi siis syntymässä meille näinä päivinä, ja mä olen kotiäiti. :)
 

Yhteistyössä