G: rahat loppu?

  • Viestiketjun aloittaja aaasking
  • Ensimmäinen viesti
Hmm..eikö tässä kysytty jokaisen omaa mielipidettä "milloin rahat on loppu"? Toiselle se voi olla sitä että on muutama satku tilillä, toiselle sitä että siellä tilillä on pari euroa.
Mulle se on sitä, että mun oma tili ammottaa tyhjyyttä ja rahapussistakin ne viimeset rahat on tippuneet joko autoon tai käsilaukkuun. Mutta onneksi mies sponsoroi :saint:
 
"opiskeleva äiti"
Meillä rahat loppu: meidän tileillä yhteensä alle 50e ja eräpäivän ylittäneitä laskuja on 300e edestä. Opintotuki 260e tulee tällä viikolla mutta millä ostaa ruokaa? Visan kattoa pitää nostaa jos sitä haluais käyttää. Mies yrittäjä jolla tällä hetkellä huonosti töitä ja ei tullu edes palautuksia vaan veroja maksettavana melkee 1000e.

Oikeesti jos jollaki on tilillä 300e nii eihä se tarkota että rahat loppu :O opiskelijalle on iha normaalia että alla 300e tilillä.
 
Matti kukarossa.
Mä ajattelisin niin että rahat on loppu silloin kun käyttötili ja -varat on alle 100 euron. Säästötilejä, määräaikaisia talletuksia, rahastoja, sijoituksia ja muita vastaavia vara- ja jemmarahasysteemejä ei voi laskea kuuluvaksi käyttövaroihin, koska niistä ei välttämättä saa tai voi ottaa rahaa pois kesken kaiken.
 
"moi"
musta tuntui et rahat oli loppu kun piharemonttiin oli tulossa laskuja yli tonni ja tilillä ei ollut rahaa (tosin tuli tilipäivänä lisää jonka olin siihen laskenut rittävän)

mieheni kaveri kertoi että hänellä ei ole rahaa ruokaan joten menee lainaamaan kavereilta rahaa.
mieheni sanoi että ei aijo lainata rahaa kun se ei ole mikään ratkaisu siihen velkaongelmaa vaan aikoo viiä ruokaa.
olen itse samaa mieltä, mieheni kaverin täytyy muuttaa omaa elämistään, hän pitää taloa jota ei ole varaa maksaa
 
"vieras"
No onneksi rahat ei ole olleet enää vuosiin loppu, mulla on sellainen pakkomielle (jäänyt lapsuuden köyhistä päivistä), että säästötilillä täytyy olla tuhansia euroja ja käyttötiliäkään ei mielellään koskaan saa tyhjentää täysin. Joskus tuntui olo köyhältä kun käyttötilin saldo oli alle 1000€. Juu oon outo ja pihi paska...
 
Laulava Lomittaja
Se tarkottaa sitä,jotta tili on kuiva..ei ole rahaa mihinkään.Sitten joudun turvautumaan luottokorttiin (joo joo,tyhmyyteni tiedän,mutta lasten täytyy saada syödä)
 
mama the strange
Elellään minimituloilla, mutta IKINÄ KOSKAAN ei ole rahat ihan täysin loppu. Aina jossain on vähän rahaa.

Nyt kyllä on tiukka tilanne, kun pari viikkoa pitäisi pärjätä satasella ja laskuja on, mutta pärjätään me jotenkin taas kuitenkin.

Välttämättömin vaan ostetaan.
 
mulle
Mä sanon, et rahat on loppu, kun käyttötililllä on alle 50€
Säästötilillä on rahaa tällä hetkellä toistatuhatta euroa, mutta käyttötilillä on vajaa 200€ noh, kyllä me tuolla eletään tuonne seuraavaan tilipäivään :)
tosin yhdelle tilille tulee lähipäivinä rahaa, et saadaan tarvittaessa siirrettyä, toivottavasti ei tarvii, et jäis säästöön :)

Ennen ei säästötiliä ollut, mut nyt tuntuu hyvältä, et on joku puskuri olemassa ja tosiaan jos joku kodinkone tmv. rikkoontuu niin saa sitten ostettua käteisellä uuden.
 
meille arkea
Se tarkottaa sitä,jotta tili on kuiva..ei ole rahaa mihinkään.Sitten joudun turvautumaan luottokorttiin (joo joo,tyhmyyteni tiedän,mutta lasten täytyy saada syödä)

Meillä pyörii joka kk luotto... Näinb on ollu elokuusta asti. Tää alkoi kun mies jäi työttömäksi ja ei ehtiny olla työtön kuin 3kk kun pääsi uusiin töihin, mutta tuona aikana jouduttiin käyttää säästöt viimiseen euroon asti. Missään ei ollu enää latiakaan. Asuntolaina on nyt tauolla, kunhan veronpalautukset tulee, saa maksettua loput tän vuoden laskut ja sitten pitäs jatkuu normaalin arjen

Lyhennän sitä luottokorttilaskua vaikka 300 ja sit joudun käyttää taas 200. Hankala juttu. Nyt on ollut ton työttömyysjakson päälle niin paljon yllätyksiä; jääkaappi, hella ja auto hajosi kuukauden sisään, lasten tarhakuvat yms
 

Yhteistyössä