G: Sattuiko synnytys enemmän vai vähemmän kuin olit ajatellut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kl
Olin varautunut, että synnytys on erittäin kivulias kokemus. Mutta vaikka mulla on korkea kipukynnys, synnytykseni oli paljon, paljon tuskallisempi kuin olisin ikinä pystynyt kuvittelemaan tai varautumaan. Kivut oli h-tilllisiä. :(
 
Mämmäm
esikoisen synnytys koski vähemmän kun olin varautunut johonkin ihan kamalaan lukemieni kauhujuttujen perusteella :eek: kakkosen supistukset yllätti mietoudellaan mutta ponnistusvaiheen kivut oli pahemmat kuin mitä odotin :x
 
Enemmän. Siitä syystä, että sitä käynnistetiin kolme päivää, epiduraali ei toiminut ja synnytystilanteessa sain tulehduksen joka nosti mulle lähes 40 asteen kuumeen, mikä teki tosi huonon ja sekavan ja kipuherkän olon. Synnytys kesti myös tosi pitkään. Ihme kyllä, muistelen synnytystäni silti tosi hyvällä, jotenkin tosi vahva olo kun kestin tuon kaiken ilman että pyysin päästä hätäsektioon. Vaikka mieheni oli jo moneen kertaan sitä mieltä, että nyt leikkaussaliin.
 
Nanna28
Teillä joilla on käynnistetty ja sit "normaali" synnytys takana niin onks teitin mielestä käynnistetty kivuliaampi? Miulla on käynnistetty takana ja aikamoinen kokemus olikin.. :x
nyt toinen tän toisen raskauden kans ett lähtis menee ilman käynnistystä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna28:
Teillä joilla on käynnistetty ja sit "normaali" synnytys takana niin onks teitin mielestä käynnistetty kivuliaampi? Miulla on käynnistetty takana ja aikamoinen kokemus olikin.. :x
nyt toinen tän toisen raskauden kans ett lähtis menee ilman käynnistystä
Mulla 2 käynnistetty ja olihan se aikamoista menoa, vaikkakin nopeestihan se sitten eteneekin ja saa pian vauvan syliin.
Kaksi synnytystä on alkaneet itsestään, niissäkin kyllä laittoivat tipan vauhdittamaan, mutta ei ne kivut olleet samanlaisia, supistuksia ei tullut niin tiheästi kuin käynnistetyissä on tullut, joten niitä supistuksia jotenkin jaksoikin paremmin.
 
hipsu
Spontaani ja käynnistetty synnytys takana. Kivut mun mielestä aika samaa luokkaa. Esikoisen kohdalla sattui vähemmän mitä luulin (mua sattuu kaikki ja paljon). Kakkonen käynnistettiin ja se taas taisi tuntua kivuliaammalta kun mitä muisti ekan kerran olleen (aika taisi kullata muistot ;) )
 

Yhteistyössä