G: Sinulle paras ja sopivin rautavalmiste?

Paras ja sopivin rautavalmiste

  • Obsidan (kapseli)

    Ääniä: 25 54,3%
  • Floradix (neste)

    Ääniä: 9 19,6%
  • Retafer (tabletti)

    Ääniä: 3 6,5%
  • Iron Vital (neste)

    Ääniä: 3 6,5%
  • Maltofer (purutabletti)

    Ääniä: 2 4,3%
  • Spartofer (kapseli)

    Ääniä: 1 2,2%
  • Jokin muu, mikä

    Ääniä: 9 19,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    46
Eli mun pitää nyt vihdoin rv 32+6 aloittaa rauta ja ajattelin päästä helpolla ja hyödyntää teidän kokemuksia valmisteen valinnan suhteen :D
Itsellä kokemusta vain ennen raskautta lyhyestä Obsidan-kuurista, joka muistaakseni oli kai ihan ok...
 
Retaferia oon syöny verenluovutuksen jälkeen ja en todellakaan syö enää koskaan. Vatsa ei tykkää yhtään siitä. Mä jouduin aloittaan raudansyönnin jo eilen (rv11+2), ja ostin Obsidania ku sitä on kehuttu vatsaystävälliseksi. Ainakaan vielä ei oo mitään negatiivista sanottavaa siitä, mutta aika aikaistahan se oiski.
 
Ferroforte (nestemäinen). On kotimainen valmiste, jossa mukana b ja c vitamiini sekä foolihappo. Siedettävän makuinen, eikä auhauttanut vatsavaivoja. Tuolla Obsidanilla hemoglobiinini vain laski, mutta Ferrofortella nousi hyvin ja nopsasti. Suosittelen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Tää on ihan höhlä ku vaikka joku äänestää niin silti tää vajoaa ketjussa aina vaan alemmas... Mulla on nyt maha kyllä vähän kipuillut nyt, mutta en tiiä onko tästä raudasta johtuvaa vai mitä..siirryin kuitenkin ottamaan vain joka toinen päivä varuiks.
 
Mulla on tullut ainoastaan yhtenä yönä maha kipeeksi sinä aikana ku oon syöny tuota Obsidania. Tuli kyllä niin kipeeksi että oon ruvennu ottaan sen päivisin niin ei oo niin tyhjä maha. Ennen siis otin öisillä vessareissuilla. Muuten ei mitään ongelmia. Toivottavasti löydän itselles sopivamman vaihtoehdon.
 
Obsidanista sain melkein ripulin, meni vatsa ihan löysälle. Nyt olen ottanut iron vital f nestettä aina kun vain muistan. Siitä ei tule vatsavaivoja ainakaan mulle. Saa nähdä miten auttaa hb:n nousuun, siinä kun on rautaa aika vähän verrattuna tabletteihin.
 
Söin esikoista odottaessa Obsidan tabletteja, kun hb oli 95 ja siitä se nousi noiden tablettien voimalla kahdessa viikossa -> 120. Eli toimii ainakin mulla! :)

Nyt taas alotin Obsidanit kun hb 117 ja kaksosia odotan.. Toivottavasti auttaa taas yhtä hyvin. Niin ja mitään vatsaoireita ei ole mulle noista tullut ikinä.
 
Mulla rautatabut obsidanit ja pari muutakin aiheuttaa sen, että paskon ratakiskoa eli julmettu ummetus ja joka lerta. Ferroforte on mulle sopinut ja lisäksi Kräuterblut-Saft. Elikkä nämä juotavat. Niissä on vain se huono puoli, että tulee ihan vampyyriolo, kun ne maistuvat raudalta= tulee veri mieleen...

:vampire:
 

Yhteistyössä