G: suuren perheen vanhempien ammatit

Ajatellaanpa perhettä jossa on 4+ lapsia.
Millaisia ammatteja vanhemmilla on, että on varaa elättää perheensä? Sillain että ei tarvitse asua monta lasta samassa huoneessa, lapsilla on varaa harrastaa jne.
Ja toki jos on noin monta lasta niin töissäkään ei voi olla 12h/pv..
 
"Vieras"
Meillä 6 lasta. Mies yrittäjä ja minä merkonomi. Välillä käyny miehen yrityksessä paperihommia tekemässä. Mut kyllä tässä kotonakin töitä riittää vaikka yks alle kouluikäinen.
Ja yrittäjä ei juuri kelloon voi kattoa vaan sen mukaan menee miten on töitä. Lapsia on 2 per huone.
 
"oikea ammattivalittaja"
[QUOTE="Vieras";27084539]Meillä 6 lasta. Mies yrittäjä ja minä merkonomi. Välillä käyny miehen yrityksessä paperihommia tekemässä. Mut kyllä tässä kotonakin töitä riittää vaikka yks alle kouluikäinen.
Ja yrittäjä ei juuri kelloon voi kattoa vaan sen mukaan menee miten on töitä. Lapsia on 2 per huone.[/QUOTE]

Saa kyllä miehesi yrittäjänä tehdä paljon töitä että elättää noin ison perheen.
 
5 lasta +2 etälasta. Turvallisuusalan kohde-esimies ja aspapäällikkö, palkat ei ole mitään kummoisia mutta elellään suht säästeliäästi. Velkaa on talosta, muttei mitään hurjia summia. Mies on sanonut, ettei meillä ole varaa muuhun kuin lapsiin :) Heillä ei kyllä ole puutetta mistään.
 
Keittiönoita
Tuntemistani perheistä, joissa on enemmän kuin 4 yhteistä lasta, tiedän ainoastaan äitien ammatit. 2 on sairaanhoitajia, 1 kätilö ja 2 lähihoitajaa. Uusioperheitä tiedän enemmänkin, mutta näillä lapsilla yleensä biovanhemmat vastaavat lasten kuluista. Ts vaikka lapsia on perheessä näennäisesti 5, heidän elatukseensa osallistuvia aikuisiakin on 4.
 
Tuntemissani suurperheissä mm näin:

- äiti lääkäri, isä opettaja ammattikorkeassa.
- äiti fysioterapeutti, isä arkkitehti.
- äiti kotiäiti, isä yrittäjä.
- äiti kuvataiteilija, isä koti-isä.
- äiti apteekkari, isä yrittäjä.
jne.

Monenlaisia perheitä siis.
:)
 
Minä vastaanottovirkailija, mies ostaja. Samoin kuin Tapiontyttärellä, muuhun ei oo varaa kuin lapsiin, mutta se onkin meidän motto, me voidaan kulkea huonommissa retuissa, mutta meidän lapset ei kulje.
 
"vieras"
Me ollaan maatalousyrittäjiä, tulot ei ole suuret mutta lapsilla on siistit vaatteet ja saavat harrastaa (lähinnä edullisia urheiluharrastuksia). Emme matkusta emmekä hienostele ruuilla.
 
Meillä naapurissa 5 lasta, isä tekee 2-vuorotyötä sellutehtaassa ja äiti on kotona lasten kanssa. Tiukkaa tekee, koska nuorin lapsista on jo yli 3-vuotias, ja äidillä ei ole enää mitään tuloja. Asuvat 4h+k, vanhemmilla oma makkari, kolme pienintä isossa makkarissa ja kaksi teiniä keskenään (samaa sukupuolta) kolmannessa makkarissa. Omistusasunto.

Niin, siis miehellä ei peruskoulun jälkeen mitään koulutusta.
 
uraäiti
Meillä on neljä lasta.
Mies on sähköpääsuunnittelija ja minä olen henkilöstön kehittämispäällikkö.
Molemmilla palkka neljän ja viiden tuhannen välillä.

Rikkaita emme ole, mutta mitään ei puuhu. Rahat riittää hyvin lasten harrastuksiin, vaatteisiin, ulkona syömiseen ja muihin mukaviin menoihin. Omiin harrastuksiin ei rahaa kulu, kun omiin harrastuksiin ei ole aikaa. Lisäksi saamme tehtyä muutaman lomamatkan joka vuosi. Ja kodissamme käy siivooja joka perjantai.

Asumme omakotitalossa, jossa on oma huone jokaiselle lapselle. Tällä hetkellä kuopukselle (2,5v) varattu huone yhteisenä leikkitilana, kun kuopus haluaa vielä nukkua äidin ja isin kanssa samassa huoneessa.
 
Meillä on 4 lasta ja viides haaveissa. Uusperhe, jossa minä kaikkien lasten äiti. Minä olen lastentarhanopettaja ja mies it-alalla. Tällä hetkellä asumme minun omistamassa asunnossa 4h+k, ei siis ole kaikilla omaa huonetta, mutta rakenteilla on talo, johon tulee 6 makuuhuonetta. Omaisuutta on kertynyt meille molemmille tähän mennessä sen varran kivasti, ettei pankkilainaa rakentamiseen kovin paljoa tarvita. Tällä hetkellä kaksi lapsista harrastaa ja niihin menee kuussa n. 300€, josta pojan jääkiekko vie suurimman osan.
 
"vieras"
meillä lapsia 7 ja mies tekee autoasentajan hommia ja minä myyjän työtä.asumme ok-talossa jossa 6h+k ja tilaa on riitävästi jokaiselle.,kaksi lapsista harrastaa ratsastusta(toinen 2*vko ja toinen 1*vko),sitten on virlä tanssitunnit.ja hyvin on pärjäilty.
 

Yhteistyössä