G: Tekisitkö lastensuojeluilmoitusta, jos tietäisit jonkun käyttävän tukistusta, luunappeja ja läpsimistä säännöllisesti kasvatuskeinona?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Riippuu mistä roikkuu. Jos ottaa niskavilloista kun on heittänyt kiven ja rikkonut ikkunan niin en, mutta jos alvariinsa läpsitään pitkin pläsiä niin sitten kyllä.
 
Jos tapaisin työssäni tällasen perheen niin tekisin. Jos siviilissä niin varmaan itse yrittäsin hiljakseen antaa ymmärtää, etten tuollasta hyväksy ja on laitonta. Jos asia ei miksikään huomauttamisella muutu niin sanoisin suoraan, että teen ilmotuksen, jos tuo ei lopu.
 
Minttu
Tekisin ja olen tehnytkin yhden, entisestä naapurista.

Rohkeasti vaan soittamaan. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä, jos haluat. Ajettelu lapsen parasta. Ei lapsetnsuojeluilmoitus tarkoita heti mitään huostaanottoa, mutta vanhemmat voivat esim. saada tukea omaan vanhemmuuteensa ja koko perheen tilanne helpottuu.

Soita:)
 
eikö tuo lopu koskaan???
Olen itse saanut kasvatuksen, jossa fyysistä koskemattomuutta on loukattu ja pelon uhka fyysisestä rangaistuksesta ollut jatkuvasti ilmassa. Jos fyysinen rankaiseminen on jatkuvaa, silloin jo tietää, ettei rangaistus ja teot voi olla missään suhteessa toisiinsa. Jättää valitettavasti jäljet loppuelämäksi - kokemuksesta tiedän, enkä anna vanhemmilleni koskaan anteeksi:(
 
Perhoinen84
musta joku luunappi/tukkapölly painii kyllä todella eri sarjassa kuin Ihan kunnolla lyöminen/hakkaaminen! Että jos pienestä tukkapöllystä ollaan jo tekemässä ilmoitusta niin huh huh.Tässähän sais tehdä varmaan aika monesta mammasta tätä menoa ilm.
 
En tekisi. Silloin kyllä jos joku "oikeasti" pahoinpitelisi lastaan ilman syytä ja syystäkin. Tukistaminen ja luunappi ei ole mun mielestä pahoinpitelyä jos lapsi ei sitä ennen ole mitään muita keinoja totellut ja tietää miksi häntä sillä tavalla rangaistaan. Maalaisjärki huhuu.......
 
Uhku
Se on niin raukkamaista, jos äidin tarvitsee käyttää tuollaisia voimakeinoja omaan lapseensa, että tekisin ihmeessä ilmoituksen!!! Vanhemman tulee löytää muita keinoja ja tarvii tukea vanhemmuuteensa.

Ole rohkea!!!!!

Ja lapselle ihan kaikki kipu on kipua, kuka voi sanoa, että vaan "kunnon lyöminen" on pahasta.

Hei haloo!!!!!! Taitaa täältäkin palstalta löytyä aika monta läpsijää, ikävä kyllä, sillä väkivalta jättää aina jälkensä!
 
väkivaltaa tukkapölly ja luunappi? hahhah, laki vaan on naurettava, ite olen saanu sellasia tukkapöllyjä että isä otti tukasta kii ja vei huoneeseen niin ettei jalat oo maahan ottanu, ja luunappejakin tuli kiitettävästi. ja ihan normaali ihminen olen, ilman mitn häiriöitä tai traumoja! tosiaan maalaisjärki käyttöön, (paitti en kyl ikinä nostais mukulaani hiuksista ylös.....)
 
vieras
Oletko sama, joka kyseli Lunaticista? Ymmärrän, että asia sinua ap huolestuttaa, mutta nettikeskustelun perusteella vaikea tietää, puhuuko totta vai ei täällä.

Itse en hyväksy kyseisiä keinoja(tukistus jne.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Taas tätä:
Ap, puhutko Lunaticista? Tunnetko hänet irl?
Ei tunne, koska kyseli palstalla nimeä. Keittis ja Scarlett puolustivat Lunaticia. Minä en jaksaisi asiasta vouhuta, koska koskaan ei tiedä, mitä joku täällä feikkaa/provoaa, vaikka en hyväksykään tukistamista ja muita ruumiillisia kurituskeinoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
voi hyvää päivää taas oikeesti
Jollain harmaalla on selvästi missio.
Sulla on tosiaan perskyrpänen. En minäkään pidä ajatuksesta, jos oikeasti teet tuollaisia juttuja, mitä olet kertonut, mutta koska tämä on virtuaalimaailma, en totisesti jaksaisi jankata asiasta päivästä toiseen, kuten ap.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jos tapaisin työssäni tällasen perheen niin tekisin. Jos siviilissä niin varmaan itse yrittäsin hiljakseen antaa ymmärtää, etten tuollasta hyväksy ja on laitonta. Jos asia ei miksikään huomauttamisella muutu niin sanoisin suoraan, että teen ilmotuksen, jos tuo ei lopu.
just samal taval.

 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
mäkin oon ihan kieroon kasvanut kun saanut nuorena selkään oikein olan takaa kun tein tuhmuuksia,tässä lopputulos.Pieleen kasvanut nuori :whistle: :D
Tämä liittyy sitten samaan sarjaan =)
mukana ollaan, ja itse piti vielä se koivunoksa hakea pihalta
:LOL: :LOL: mä onneksi säästyin siltä koivunoksan haulta, luulivat varmaan että poikkean matkalla vahingossa muualle :LOL:
 

Yhteistyössä