G: Tilin tilanne

  • Viestiketjun aloittaja köyhyys
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toisilla voi mennä heti tili noin tyhjäksi? Itse hoitovapaalla, mies kyllä töissä ja raha riittää oikein mainiosti.
Kerroppas teidän nettotulot.
Varmaan menisi teilläkin talous sekaisin, jos olisit 7 viikkoa täysin ilman rahaa. Näin meillä Kelan takia.
Juu, mutta en voisi elää noin. En olisi tehnyt lapsia jos kelan tuloilla eläisin, no, yhden lapsen olisin tehnyt ehkä tuossakin tilanteessa. Muuten tulisin hulluksi. Jostain muualta pitäisi raha tulla jos enemmän lapsia tehtailee.

Millästuloilla sitä sitten eletään kun ollaan kotona lapsen kanssa? Eikö ne äitiyspäivärahat sun muut kelasta tule?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Captain:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toisilla voi mennä heti tili noin tyhjäksi? Itse hoitovapaalla, mies kyllä töissä ja raha riittää oikein mainiosti.
Kerroppas teidän nettotulot.
Varmaan menisi teilläkin talous sekaisin, jos olisit 7 viikkoa täysin ilman rahaa. Näin meillä Kelan takia.
Juu, mutta en voisi elää noin. En olisi tehnyt lapsia jos kelan tuloilla eläisin, no, yhden lapsen olisin tehnyt ehkä tuossakin tilanteessa. Muuten tulisin hulluksi. Jostain muualta pitäisi raha tulla jos enemmän lapsia tehtailee.

Millästuloilla sitä sitten eletään kun ollaan kotona lapsen kanssa? Eikö ne äitiyspäivärahat sun muut kelasta tule?
Kai sillä lapsella isä on... ymmärsin että 7 viikkoa ilman rahaa kelan takia. Joten isäkin siis kelan rahoilla...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, mutta en voisi elää noin. En olisi tehnyt lapsia jos kelan tuloilla eläisin, no, yhden lapsen olisin tehnyt ehkä tuossakin tilanteessa. Muuten tulisin hulluksi. Jostain muualta pitäisi raha tulla jos enemmän lapsia tehtailee.

Hahhah, oot vähän hassu. :D
Juu, mies on ihan töissä ja minäkin olen / olin töissä, mutta valitettavasti jouduin nyt pitkälle sairaslomalle ennen äitiyslomaa. Ja siihen en itse voi vaikuttaa. Ja ajattelin vielä aika monta seuraavaa vuottakin elää Kelan tuilla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sillä lapsella isä on... ymmärsin että 7 viikkoa ilman rahaa kelan takia. Joten isäkin siis kelan rahoilla...
On isä, mutta isä ei ole Kelan rahoilla. Mutta kun isän palkkatulo on 1155 euroa netto / kk niin kummasti sitä aika kusessa on, kun vaan toiselle tulee rahaa ja pelkkään lainanlyhennykseen + muihin asumiskuluihin menee 750 euroa.
 
200?, miehen tämänhetkisestä tilitilanteesta en tiedä, mutta varmaan jotakin alle tonni. Lapsilisä tulee 26. päivä, seuraava tilipäivä mulla 7.10 ja miehellä niillä main myös. Hyvin pärjätään kolmestaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Huomaatteko kun täällä kaikilla harmailla on tilillä aina joku 2000 ? rahaa, hehhee, paitsi mulla 200 ?
2000e nyt ei vielä mikään maata mullistava summa ole...
No onhan se nyt siihen verrattuna jos mustilla on esim 2 ? tilillä
kaikki kuten ainakin minä ei varmaan katso velvollisuudekseen ilmoittaa täällä tilin tilannetta

:D
 
vierar
7 euroa tililla sekin laina rahaa. 1 aikuinen ja 2 lasta ja liiton rahoja ootellessa huomenna lähtee vasta eka lappu menemään. Lapsilisäpäivään on pitkäääää aiika
 
Wilmuska
Mun käyttötilillä 930?, miehen tilillä reilu 30 tuhatta josta menee hiukan päälle 10 tuhatta pihalaskuun, yhteisellä tilillä 2700? ja kotona laatikossa kaupparahaa 900?.

Seuraavat rahat tulee ens viikolla. Meitä on taloudessa kolme henkeä. Ihan kivasti pärjätään.
 
meillä tileillä reilu 2000 euroa, paitsi että 1250 euroa menee asuntolainaan, 320 euroa lasten päivähoitomaksuihin, 53 euroa tv-lupaan, 129 sähköön (meillä suora sähkölämmitys), joten eipä siellä sitten loppujen lopuksi olekaan juuri mitään :whistle:
 
ärsyttävä
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Huomaatteko kun täällä kaikilla harmailla on tilillä aina joku 2000 ? rahaa, hehhee, paitsi mulla 200 ?
2000e nyt ei vielä mikään maata mullistava summa ole...
No onhan se nyt siihen verrattuna jos mustilla on esim 2 ? tilillä
kaikki kuten ainakin minä ei varmaan katso velvollisuudekseen ilmoittaa täällä tilin tilannetta

:D
Miksi ihmeessä sä sit vastailet tälläiseen ketjuun, ja vielä monta kertaa? Tosi ylimieleinen suhtautuminen sulla.. Voipi olla että joskus pilkka osuu omaan nilkkaan, esim. mies lähtee, itse sairastutu, etkä voi tehdä töitä.. Siinä sitten kelan rahoja itku kurkussa odottelet, että leivässä pysyisit. Ärsyttää todella tollaset itserakkaat ihmiset, jotka luulee elämän olevan niin itsestään selvää. Minkäs teet, kun on kultalusikka suussa synytynyt, ja pumpulissa elänyt..

 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävä:
Miksi ihmeessä sä sit vastailet tälläiseen ketjuun, ja vielä monta kertaa? Tosi ylimieleinen suhtautuminen sulla.. Voipi olla että joskus pilkka osuu omaan nilkkaan, esim. mies lähtee, itse sairastutu, etkä voi tehdä töitä.. Siinä sitten kelan rahoja itku kurkussa odottelet, että leivässä pysyisit. Ärsyttää todella tollaset itserakkaat ihmiset, jotka luulee elämän olevan niin itsestään selvää. Minkäs teet, kun on kultalusikka suussa synytynyt, ja pumpulissa elänyt..
Hih :D
 
Aina Harmaana
Käyttötilillä taitaa olla n.150?,lapsilisään sillä pärjää ihan hyvin kun ei oo mitään laskuja tms. Muista tileistä (lapsen tili ja säästötili) ei ole tarkkaa tietoa...
1 aikuinen ja 1 lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävä:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Huomaatteko kun täällä kaikilla harmailla on tilillä aina joku 2000 ? rahaa, hehhee, paitsi mulla 200 ?
2000e nyt ei vielä mikään maata mullistava summa ole...
No onhan se nyt siihen verrattuna jos mustilla on esim 2 ? tilillä
kaikki kuten ainakin minä ei varmaan katso velvollisuudekseen ilmoittaa täällä tilin tilannetta

:D
Miksi ihmeessä sä sit vastailet tälläiseen ketjuun, ja vielä monta kertaa? Tosi ylimieleinen suhtautuminen sulla.. Voipi olla että joskus pilkka osuu omaan nilkkaan, esim. mies lähtee, itse sairastutu, etkä voi tehdä töitä.. Siinä sitten kelan rahoja itku kurkussa odottelet, että leivässä pysyisit. Ärsyttää todella tollaset itserakkaat ihmiset, jotka luulee elämän olevan niin itsestään selvää. Minkäs teet, kun on kultalusikka suussa synytynyt, ja pumpulissa elänyt..
ai tää oliki sellanen ketju mihin saa taas vastata vain jos on tili miinuksella tai enintään 10e tilillä rahaa... sori hirveesti

mieski on lähteny jo yli kolme vuotta sitten enkä oo yhtään kultalusikkaa suussani huomannu...

 

Yhteistyössä