G:Tuijottiko miehesi jalkoväliin ponnistusvaiheessa? Miksi? Miksi ei?

  • Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
Mulle ainakin tekisi pahaa, jos mies siellä tuijottaisi tapahtumaa. Mielestäni tämä on niitä samoja asioita, kun että en halua miestäni katsomaan, kun vaihdan tamppoonia.
Ehkä tamponin asettaminen on vähän eri asia kuin OMAN lapsen syntymä. Miksi miehen pitäisi jäädä paitsi siitä kokemuksesta jos itse tahtoo kaiken nähdä? Se voi olla miehelle aivan yhtä koskettava ja ainutlaatuinen asia kuin synnyttäjällekin
 
Ei katsonut millään kerralla, ei halunnut ja asia ihan ok minusta, kyllä siellä oli väkeä ihan tarpeeksi tuijottamassa muutenkin. Miehelle riitti että näki vauvan kun oli tullut ulos ja pääsi pesupuuhiin.
 
hhhh
Ehkä tamponin asettaminen on vähän eri asia kuin OMAN lapsen syntymä. Miksi miehen pitäisi jäädä paitsi siitä kokemuksesta jos itse tahtoo kaiken nähdä? Se voi olla miehelle aivan yhtä koskettava ja ainutlaatuinen asia kuin synnyttäjällekin
Eihän se mies mistään paitsi jää, vaikkei nyt suoraan sinne alapäähän tuijota. Eihän synnyttävä äitikään sinne näe!
Mielestäni itse siinä ulospuskemistapahtumassa ei todellakaan ole mitään koskettavaa, vaan järkyttävää kropan repimistä ja äärimmilleen venyttämistä.
 
Eihän se mies mistään paitsi jää, vaikkei nyt suoraan sinne alapäähän tuijota. Eihän synnyttävä äitikään sinne näe!
Mielestäni itse siinä ulospuskemistapahtumassa ei todellakaan ole mitään koskettavaa, vaan järkyttävää kropan repimistä ja äärimmilleen venyttämistä.
Kyllä jotku äidit haluaa nähdä peilin kautta tai myöhemmin videolta. Mutta nämä on taas mielipideasioita, että tarviiko nähdä ja onko koskettavaa ym ym.
 
"vieras"
Siinä sairaalassa jossa mä kaikki lapset synnytin, kätilö komensi miehen istumaan mun pään puolella. Tai ei se kolmosen synnytyksessä ollut mukanakaan ollenkaan, hoiti lapsia kotona.
 
"vieras"
Esikoisen syntyessä 12 vuotta sitten, lääkäri komensi miehen ulos salista kun otti imukupin esiin. Ei siis nähnyt lapsensa syntymää. Jälkeenpäin mies ihmetteli, miksei saanut olla paikalla lapsen syntyessä, kun kumminkin sai olla salissa kun mua kursittiin 45 minuuttia kasaan..

Kopuksen syntyessä mies oli pitelemässä mun toista jalkaa, kätilö tuki toista. Katsoi koko syntymän samalla, ei kuulemma ollut pahan näköistä. Itse en halunnut nähdä.
 
...
Kyllä jotku äidit haluaa nähdä peilin kautta tai myöhemmin videolta. Mutta nämä on taas mielipideasioita, että tarviiko nähdä ja onko koskettavaa ym ym.
Meitä on niin moneen junaan. Itse en kyllä mistään hinnasta haluaisi nähdä kumpaakaan synnytystäni videolta, enkä kyllä anatanut ottaa valokuviakaan tapahtumasta. Oikeasti tapahtumat olivat niin järkyttävän kaameita, että en todellakaan halua muistella niitä kuvien kautta. Sitten vasta kun lapset olivat ulkona ja synnytys siltä osin ohi, voidaan ottaa niitä kuvia ja liikuttua hetkestä.
 
Kysyin just mieheltä, ja sanoi katsoneensa. Kysyin sitten että oliko niin kamala näky että sai traumoja, eikä voi unohtaa sitä näkyä koskaan. Kävi nauramaan että ei kyllä käynyt mielessäkään ajatella miltä mun alapää näytti, vaan keskittyi siihen vauvaan. Ei kuulemma edes muista enää (onhan tästä jo yli 5v) miltä mun värkki silloin näytti.
 
"äiti 44v"
[QUOTE="joulumami";22489274]Juu, tottakai voi odotella synnytyssalin ulkopuolella, jos välttämättä haluaa. :)[/QUOTE]

Näin EI pidä sanoa. Tätä ei kauhistelematta täällä suvaita.

Nykyäidit eivät kestä sitä että joku vahva nainen vielä selviää ja haluaakin selvitä synnytyksestä ihan omin voimin :D

Näitten samojen nykymuijien mielestä sektio EI ole synnytys. Ja miehen on siis ehdottomasti oltava todistamassa alatieäidin sankaruutta :D :D
 
"äiti 44v"
Ehkä tamponin asettaminen on vähän eri asia kuin OMAN lapsen syntymä. Miksi miehen pitäisi jäädä paitsi siitä kokemuksesta jos itse tahtoo kaiken nähdä? Se voi olla miehelle aivan yhtä koskettava ja ainutlaatuinen asia kuin synnyttäjällekin
Synnyttäjä ei taivu katsomaan omaa vehjettään eli ilmeisesti tapahtuma on isälle koskettavampi kuin äidille.
 
"hulda"
Katsoi samalla kun tuki mua yläpäässä. En ole niin jättiläinen ettei pääpuolelta näe alapäähän. Etukäteen sanoin, etten halua hänen sitten katsovan, muttei siinä kerenny sellasia ajatteleen.
 
voi ei :DD
[QUOTE="äiti 44v";22490897]Näin EI pidä sanoa. Tätä ei kauhistelematta täällä suvaita.

Nykyäidit eivät kestä sitä että joku vahva nainen vielä selviää ja haluaakin selvitä synnytyksestä ihan omin voimin :D

Näitten samojen nykymuijien mielestä sektio EI ole synnytys. Ja miehen on siis ehdottomasti oltava todistamassa alatieäidin sankaruutta :D :D[/QUOTE]

Mitä se mihinkään vahvuuteen katsoo? Kukas niitä papukaijamerkkejä jakaa teille "yksin synnyttäneille"? Voi voi näitä joilla ei ole muuta millä päteä. :D
 
"kolmas"
No ei katsonut. Olisin kyllä halunnut katsovan. Mutta minkäs voi jos ei halua niin ei halua. Minusta vaan ainakin itsestäni se on todella hienoa kun näkee vauvan pään tulevan ulos. :)
 
Ennen synnytystä olin sanonut miehelle, että musta tuntuisi mukavammalta jos hän tsemppais siinä pääpuolella. Avautumisvaiheessa mies sitten kuitenkin pohti, että hän haluaisi olla ottamassa lapsen päätä vastaan, ja siinä vaiheessa se sopi mullekin. Koko ponnistusvaiheen näki "aitiopaikalta", ponnistusten välissä tsemppasi ja haki mulle vettä. Eikä saanut mtn traumoja asiasta, vaikka sanoikin kyllä että ei se miehenkään rolli ihan helppo ole, on se synnytys sen verran rankkaa touhua. Nyt lähestyy toinen synnytys, mies olkoon missä päässä itse haluaa :D
 
[QUOTE="äiti 44v";22490910]Synnyttäjä ei taivu katsomaan omaa vehjettään eli ilmeisesti tapahtuma on isälle koskettavampi kuin äidille.[/QUOTE]

Värkin näkeminen ei tietääkseni ole tässä se pääasia, vaan sieltä syntyvä lapsi. Ja itse ainakin näin kun lapsen pää työntyi ulos ja kaiken sitten siitä eteenpäni. Enkä muutenkaan kyllä oikein ymmärtänyt, mitä hait tällä viestillä takaa :)
 
ffffffffffffgg
Olen kuullut että jos näkee synnytyksen livenä niin ei tee mieli harrastaa seksiä sen jälkeen. Se pillu näyttää joltakin aivan muulta kuin seksikkäältä sillä hetkellä ja traumat jäävät. Itse en kyllä ikuna katsoisi. Toden näköisesti noi miehet jotka katsovat, eivät ymmärrä miltä se voi pahimmillaan näyttää.
 
"äiti 44v"
Mitä se mihinkään vahvuuteen katsoo? Kukas niitä papukaijamerkkejä jakaa teille "yksin synnyttäneille"? Voi voi näitä joilla ei ole muuta millä päteä. :D
Mille helvetin "teille" eli meille?

Kukas sinulle kertoi ett minä olisin yksin (=ilman isää) synnyttänyt? Olitko sinä paikalla silloin kun minä synnytin?

Ja sinulla ei siis ole muuta kuin venynyt vittusi jota miehesi tuijotti ja sillä pädet? Aivan.
 
Olen kuullut että jos näkee synnytyksen livenä niin ei tee mieli harrastaa seksiä sen jälkeen. Se pillu näyttää joltakin aivan muulta kuin seksikkäältä sillä hetkellä ja traumat jäävät. Itse en kyllä ikuna katsoisi. Toden näköisesti noi miehet jotka katsovat, eivät ymmärrä miltä se voi pahimmillaan näyttää.
Menenkin tästä kertomaan miehelleni, että hänen ei enää kuuluisi haluta harrastaa seksiä kanssani, koska on nähnyt minun pusertavan kaksi lasta maailmaan. Raukka ei ole tiennyt tästä mitään :(
 
hgf
Kätilö sanoi että hiukset näkyy jo ja kysyi mieheltä että haluaako katsoa. Ja mies katsoi, EIKÄ menettänyt seksihalujaan sen jälkeen. :D Mitä ihmeen teinejä täällä on taas kyselemässä/kommentoimassa. Tuskin se värkki siinä synnyttämisessä sitä miestä kiinnostaa. Ja miten kukaan voi verrata tamponin vaihtoa lapsen saantiin? :D
 
Olen kuullut että jos näkee synnytyksen livenä niin ei tee mieli harrastaa seksiä sen jälkeen. Se pillu näyttää joltakin aivan muulta kuin seksikkäältä sillä hetkellä ja traumat jäävät. Itse en kyllä ikuna katsoisi. Toden näköisesti noi miehet jotka katsovat, eivät ymmärrä miltä se voi pahimmillaan näyttää.
Kyllä, näin juuri käy. Ja sen takia miehet jotka ovat piparista nähneet vilauksenkin synnytyssalissa, eivät enää ikinä harrasta seksiä, kenenkään kanssa. Ihmiset kuolevat sukupuuttoon parissa sadassa vuodessa, koska seksiä harrastavat miehet käyvät vähiin: /
 

Yhteistyössä