G: YHDISTELMÄVAUNUT mitkä, miksi, paljonko, mistä?

  • Viestiketjun aloittaja Tiipero
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on emmlajungan city crossit pehmeällä kantokopalla, tosi hyvät vaunut ja kantokopasta saa lämpöpussin.
Ei tarvii säilytellä mitään erillistä ratasosaa kun ei tuota tilaa ikinä tarpeeksi ole.

Vantaan tammiston lastentarvikkeesta rattaat 525, pehmeä kantokoppa n 130 ja jalkapeite 45e muistaakseni.....
Ja todella kannattaa OSTAA kerralla kaiki jos haluaa samaa väriä.Ärsyttävä ettiä sopivia väristyksiä sitten jostain.

 
Meillä on nyt tulevalle esikolle hommattu Brion Duot ja käytössä ei oo vielä päästy kokeilemaan kun on vauva vielä masussa mutta niistä olen lukenut tosi hyviä kommentteja ja jämäköiltä ja hyviltä vaunut vaikuttaakin!

Nuohan on aika kookkaat vaunut mutta juuri sellaiset mitä me haimmekin :)

Kaikenlisäksi nuo saa tosi hyvään hintaan esim tästä nettikaupasta:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/
Katso tarjouksia kohta jossa vanhoja värejä myydään pois alle 400eur sisältäen kaiken tarpeellisen (Kuljetuskin minne vain suomeen vain 5eur)!

Kannattaa tietysti käydä mallailemassa jossain paikan päällä niin saa vähän käsitystä siitä mitä ominaisuuksia vaunuilta kaipaa...
 
Ehdottomat vaatimukset: Kääntyvät ja lukittavat etupyörät, heittoaisa ja pehmeä kantokoppa poistettavilla kovikkeilla. Pari vaihtoehtoa on eli Teutonian Mistral S tai Hartanin toplinesta vastaava malli.

Nuo kääntyvät pyörät on ihan ehdottomat kun katsoo miten ihmiset olkapäät korvissa painaa aisaa alaspäin, että saa vaunut kääntymään! :eek:
 
meillä teutonian rockyt. ihanat mun mielestä.
kevyet ja näppärät. menevät pieneen tilaan autoon, mikä oli meille ehdoton.
en päivääkään ole katunut ostosta, tosin tyttökin vasta 12 päivää :D

mies tykkäsi kanssa työnnellä niitä..
 
Kaikki ei vaan shoppaile vaunujen kanssa...tai asu kaupungissa. Siksi noi kääntyvät etupyörät ei oo kyllä kaikille. Mä ainakin ostan sitten matkarattaat mis on tuo ominaisuus joskus myöhemmin. Mä olen kova lenkkeilemään ja vaunujen pitää kulkea hyvin maastossa kuin maastossa. En vaan luottanut kääntyviin etupyöriin, koska ne on usein pienemmät. Osasin jo kuvitella itseni mudassa jumissa :D

Meillä itsellä on Brion kombit...hyvän hintaiset perusvaunut, missä kivoja ominaisuuksia kuitenkin.
 
Meille on aikanaan tulossa Emmaljunga Edge Duot ja kauppa-asioille ostetaan matkarattaat Graco Quatro deluxet..

Mutta meille ei vielä valitettavasti ole vauvaa tulossa, joten käyttökokemusta on vain matkiksista, koska kaverilla on sellaiset..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Kaikki ei vaan shoppaile vaunujen kanssa...tai asu kaupungissa. Siksi noi kääntyvät etupyörät ei oo kyllä kaikille. Mä ainakin ostan sitten matkarattaat mis on tuo ominaisuus joskus myöhemmin. Mä olen kova lenkkeilemään ja vaunujen pitää kulkea hyvin maastossa kuin maastossa. En vaan luottanut kääntyviin etupyöriin, koska ne on usein pienemmät. Osasin jo kuvitella itseni mudassa jumissa :D

Meillä itsellä on Brion kombit...hyvän hintaiset perusvaunut, missä kivoja ominaisuuksia kuitenkin.
Peesi.. me lenkkeillään maastossa ja käydään autolla shoppailee eli tarve ollut isoille pyörille eikä kääntyville. Erikseen meillä on sateenvarjorattaat joissa pienet kääntyvät etupyörät mutta olen kyllä tykännyt enemmän niitäkin työntää lukittuina (muuten saa melkein kaksi kättä olla koko ajan kiinni aisoissa kun menee suuntaan kuin suuntaan) kun ovat niin kevyet muutenkin.. =)
Ja yhdistelminä edulliset Carenat vm. 2006 jotka olleet reilu 1,5 -vuotta käytössä ilman vikoja:

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=440

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=87
 
Meille ei carena-vaunuja tuu enää koskaan. Ensimmäiset vaunut oli carena:t ja myyntiin lähti heti.

Varastossa on yhdet vaunut, jotka on loistavat, mutta ne jätetään varavaunuiksi tälle tulevalle. Niissä on kääntyvät etupyörät + jousitukset ja isot renkaat. Mennään maastossa ja kaupoissa ja kyseiset vaunut on olleet siinä mielessä aivan mahtavat. Jos ei ole kääntyvät etupyörät nois ollu, ni ei ois tullut mitään. Kääntyyvät sinne minne haluan, vaikka ohjaan yhdellä kädellä =).
Eikä asuta kaupungissa.
 
Mä olisin Brion signit ostanut, mutta tuntus vähän pieneltä se koppaosa ja etupyörät. Asunhan minäkin kaupungissa, mutten keskustassa. Oma tie välillä muistuttaa enemmän peltoa kuin tietä :LOL: Meille tulee vaunut kanssa sekä kaupunki että lenkkeily käyttöön. Kai se on vähän itsestäänkin kii minkä kokee vaivalloiseksi ja minkä ei. Meidän kombit kääntyy ainakin yllättävän helposti vaikkei kääntyviä pyöriä ole.
 
Me ostettiin esikolle emaljungan smart duo:t
siinä on kova kantokoppa mikä oli kesävauvalle oikein hyvä valinta kun sai helposti pidettyä vaunut viileänä. Neljä isoa rengasta takasi liikkuvuuden maastossa kuin maastossa. Heitto aisaa ei ole, mutta mulla ei ole ollut työntösuunnan vaihtoon tarvetta kuin muutaman kerran jos on aurinko porottanut suoraan vaunuihin. Silloinkin sit laitoin sellaisen kevyen kankaan haihampailla siihen auringon eteen. Vinkkinä muuten muutenkin noi haihampaiden käyttö jos haluu suojaksi harson tai jonkun siihen kopan eteen.
Ratas osa on myös toiminut moitteettomasti. Muutenkaan noista vaunuista ei oo pahaa sanottavaa. Kemin lastentarvikeliikkeestä käytiin noi ostaan kun olivat siellä pohjoissuomen halvimmat. Hintaa tuli muistaakseni 550? (kova kantokoppa, ratas osa, lämpöpeitto ratas osaan, sadesuoja, hyttysverkko)

Vaunujen ostossa varmaan on olellisinta kartoittaa se henkilökohtainen tarve ja käyttökohde. Täällä pohjosempana lumessa, jäässä, kesämaastossa ite en ainakaan haluaisi kolmipyöräisiä taikka liian pieni pyöräisiä renkaita. Muutaman kerran olen kokeillut tässä meän omakotitalo alueella (lumessa ja asfaltilla) työntää kaverin carenan matkarattaita (joissa on siis pienet pyörät ja etupyörät saa joko lukittua tai pyöriä ympyrää). Kokemus oli hermoja raastava kun pienimpäänkin kuoppaan tuntu jäävän jumiin. Sit taas kupungillahan ne on oikein oivat menopelit näppärän kääntyvyyden vuoksi.

Nyt ois ajankohtaista ostaa kaksosten rattaat kun ikäeroa näille sisaruksille tulee vain 1v 2kk. Voi olla et nyt päädyn emman "halppis" kaksosten rattaisiin joissa on kolme suurta kumipyörää. Kovin raskailta ne kyllä tuntu työntää kun kaverilla niitä kokeilin, mut nyt ei taida olla rahaa ostaa kalliimpia

Toivottavasti kaikki löytävät mieluisat ajopelit itselleen :)
 
Vaunulan Firkon F7 yhdistelmät ostin. Ihan vaan hinnan ja värivalikoiman takia: 310?. Vaikuttivat kuvien perusteella ihan päteviltä, ja niin ne vaikuttavat nyt "livenäkin", tosin käyttökokemustahan tässä ei vielä ole yhtään. Kantokoppa on pehmäreunainen kovalla pohjalla, ilmakumipyörät, heittoaisa... Kokoon menevät varsin mukavan pieneen tilaan. Ainoa miinus siitä että takuuta on vain puoli vuotta ja ainoa jälleenmyyjä on tuo Vaunula, jonne meiltä kertyy kyllä ihan liikaa kilometrejä jos vaunuissa jotain kremppaa ilmenee.

Olisin halunnut Brion Happyt ratasistuimella ja pehmeällä kopalla mutta se hinta kirpaisi liikaa.
 
Tänne hankittiin eilen Britaxin kolmipyöräiset ( turkoosi ) . Mummi sponsoroi, muuten ei ois raaskinutkaan. Ekaa ootellaan, joten ihan mututuntumalla liikkeellä ollaan. Ihastuttiin pieneen kokoon ja keveyteen. Ja tykkäsin ajatuksesta, että saan turvakaukalon kiinni runkoon.
 
Meille hankittiin Emmaljungan Mondial duo Combit, ja matkarattaiksi Quinny zappit (joihin saa myös kaukalon kiinni). Esikko meillekin tulossa, joten käytännön kokemusta ei ole vielä kummastakaan, mutta tyhjätyönnöllä toimii loistavasti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Kaikki ei vaan shoppaile vaunujen kanssa...tai asu kaupungissa. Siksi noi kääntyvät etupyörät ei oo kyllä kaikille.
Asun kaupungin laitojen sisäpuolella mutta en harrasta shoppailua enkä käy kaupungilla kuin max kerran kahdessa kuukaudessa. Esim. bussilla ei kuljeta lainkaan. Lenkkeilyyn ja perusulkoiluun ne vaunut meilläkin tulee.. ;)

 
Meillä Oran Jovi airit.
Halusin perus perus vaunut, neljällä kunnon pyörällä ja kovalla kantokopalla.
Täällä kanssa maastossa vaunutellaan ja tuttavien kokemusten perusteella päädyttiin neljään pyörään. Toisekseen noi on useesti kalliinpia noi ns.erikoisemmat vaunut ja mulla ei henk.koht oo haluja laittaa älyttömiä summia likoon pelkkien pyörien ja merkkien takia. Ei sillä etteikö varmaan edullisiakin löydy,mutta silloin kun etsittiin ei pistänyt silmiin...

Hinta oli alle 370 euroa, netistä ostettiin...käytännön kokemusta ei vielä ole,mitä nyt kuiva-ajelua :D Hyvin rullaa ja kääntyy... painavemmat toki on kuin monet markkinoilla olevat,mutta kun ei oo tarkotus noita kauheesti kantaa mukana,esim.autossa,niin ei haittaa.
Nyt ainakin tuntuis että hinta laatusuhde kohillaan =)
 
Pakko sanoa noista kääntyvistä etupyöristä sen verran käytännön kokemusta, että ne on ehdottoman hyvät juuri kaupassa tai yleensä ahtaissa tiloissa. Mutta meillä esikoisen yhdistelmät aikoinaan meni rikki ja jouduin hetken käyttämään rattaita jossa oli kääntyvät etuopyörät ja kun oli talvi aika ja piti koiran kanssa lenkkeillä niin ei siitä tullut muuta kun hermojen menetys! Vaikka nekin pyörät oli lukittavat.
Kyllä kunnolliset isot renkaat mun mielestä on parhaat jos vaunujen kanssa lenkkeilee. Mutta tottakai pitää ostaa sellaiset mitkä sopii omiin käyttötarkoituksiin. Kuten joku sanoikin niin kaikki ei shoppaile paljon ja kaikki ei taas välttämättä lenkkeile.
Kannattaa miettiä etukäteen mihin tarkoitukseen vaunut tulee ja kiertää liikkeissä ja tutkia ja kokeilla ja kysellä myyjiltä kaikkea mahdollista
 
Minun on pakko puhua kääntyvien etupyörien suhteen. Minulla ei oo ollut talvella mitää hankaluutta työnnellä niitä. Vaikka koirakin meiltä löytyy =). En tiedä.. Mie muutenkin työntelen noita vaunuja yhdellä kädellä ja ne kääntyy sinne minne haluan.
 
Meiltä löytyy esikoisen jäljiltä Teutonia Y2K system rattaat pehmeällä kantokopalla. Ovat mun mielestä aivan loistavat maastossa ja kärrylenkeillä. Käsijarrusta tykkään kovasti, pitää hyvin mäkisessä maastossa liukkaallakin. Tilattiin aikoinaan Saksasta ja tulivat maksamaan kotiin kuljetettuina kaiken kaikkiaan vajaa 500eur.

Minulla on sit toiset rattaat auton takakontissa niitä shoppailureissuja varten. Esikoisen kanssa oli Gragon matkarattaat (myyty tarpeettomina jo ajat sitten). Nyt tälle toiselle hankittu tarjouksesta Britaxin Vigour 4 rattaat joihin saan turvakaukalon kiinni. Vielä en ole päässyt kokeilemaan rattaita kun vauva viihtyy vielä masussa. Menossa rv36+ :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kojo:
Heitto aisaa ei ole, mutta mulla ei ole ollut työntösuunnan vaihtoon tarvetta kuin muutaman kerran jos on aurinko porottanut suoraan vaunuihin. Silloinkin sit laitoin sellaisen kevyen kankaan haihampailla siihen auringon eteen. Vinkkinä muuten muutenkin noi haihampaiden käyttö jos haluu suojaksi harson tai jonkun siihen kopan eteen.

Kojo
:

Millaiset/mitkä ovat haihampaat? Mistä niitä saa?

 
jos jotakuta kiinnostaisi niin mulla olisi first glass merkkiset ihan upo uudet ja käyttämättömät yhdistelmävaunut myytävänä!
ostin ne noi kolme viikkoa sitten ja maksoin niistä 450?
mutta myyn pois 300?

vaunujen väri on musta
niissä on ilmakumirenkaat
tilava tavarakori
säädettävä heittoaisa
kantokoppa ja lämpöpussi
ym...

voin pistää kuvia sähköpostiin jos joku on kiinnostunut!?

terv.möhmis mamma
marie.ala-peijari@wippies.com
 
Mulla tuo vaunujen osto ei ole vielä ajankohtaista, mutta kysyn, millä ihmeen perusteella kannattaa valita vaunut tuosta suuresta valikoimasta? Meillä vaunut tulee...

- talvivauvalle
- käytetään lähinnä lenkkeilyssä asvaltilla ja sorateillä, ei shoppailussa tms juuri koskaan
- täytyy mahtua autoon kunnolla (farmariauto)
- tulevat pitkille ihmisille

Eli kannattaisiko näillä tiedoilla katsella ennemmin yhdistelmiä vai jotain kuomurattaita, joihin ostaisi kopan pienelle vauvalle?
 

Yhteistyössä