GALLUP: erikoisin nimi jonka olet kuullut!!!

Omituisimpaan nimeen mitä olen kuullut on Homo!
Yritin päästä katsomaan väestörekisteristä, että voiko pitää paikkaansa, mutta se oli vähän tiltissä. Nimen luin viime vuoden puolella jostain.

Itse oisin luullut, ettei tuollaista nimeä voi antaa! Mitä liene lapsi raukan vanhempien päässä liikkunu!
 
Sitten mulla on ystävä Nuppu. Niitä on Suomessa vaan 263, mutta ehkei se tunnu niin erikoiselta senkään takia kun ainakin siinä summerissa joskus aikoinaan oli Nuppu-niminen juontamassa niin siihen totuttiin. Mutta harvinainen silti.
 
Tässä etu+sukunimi:

Taika Kärpänen

Tytölle tarinan mukaan annettu tämä nimi, kun toivoivat poikaa... toivottavasti tarina ei tosi...

Unelma Sirpa Leena (kun lukee yhteen ilman välejä...hui kauhistus, meitä on moneksi.)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 15:41 vieras kirjoitti:
Omituisimpaan nimeen mitä olen kuullut on Homo!
Yritin päästä katsomaan väestörekisteristä, että voiko pitää paikkaansa, mutta se oli vähän tiltissä. Nimen luin viime vuoden puolella jostain.

Itse oisin luullut, ettei tuollaista nimeä voi antaa! Mitä liene lapsi raukan vanhempien päässä liikkunu!
Kyllä sellainen on, ja tuskin mitään pahaa vanhempien päässä on liikkunut. Nimi on nimittäin annettu vuosisadan alussa. Joten nimen tausta varamasti on puhtaasti ihmisyyteen liittyvä, ei seksuaaliseen suuntautumiseen. <br><br>
 
Oudoin nimi mitä olen kuullut on Nasti (tytön nimi). Se on orttodoksinen nimi, jos en ihan väärin muista. Eilen kävin väestörekisterikeskuksen sivuilla ja huomasin että tänä vuonna on annettu tytöille mm. Ly ja Chaar nimiä ja pojille Dong. Ei ole ihan minun makuuni nuo nimet, mutta niinhän se sanonta menee että ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä ja niinhän se on. Jokainen antaa lapselleen sellaisen nimen kuin itse haluaa, mutta kyllä minusta nimi ei saisi olla mitenkään "loukkava" kuten tuo Homo nimi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 10:29 päivänsäde kirjoitti:
Oudoin nimi mitä olen kuullut on Nasti (tytön nimi). Se on orttodoksinen nimi, jos en ihan väärin muista. Eilen kävin väestörekisterikeskuksen sivuilla ja huomasin että tänä vuonna on annettu tytöille mm. Ly ja Chaar nimiä ja pojille Dong. Ei ole ihan minun makuuni nuo nimet, mutta niinhän se sanonta menee että ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä ja niinhän se on. Jokainen antaa lapselleen sellaisen nimen kuin itse haluaa, mutta kyllä minusta nimi ei saisi olla mitenkään "loukkava" kuten tuo Homo nimi.
Tervedys. Vielä haluaisin kertoa jotain nimistä ja tarkentaa tuota Homo-nimen historiaa. Nimilaki sukunimien osalta tuli voimaan 20-luvun alussa ja etunimilaki sitten 1945. Homo on annettu paljon ennen sitä. Lisäksi veikkaan, että siihen liittyvät mielikuvat ovat aivan erilaiset nyt kuin silloin.

Monet meille vieraat nimet (kuten Dorka, Chu, Fong, Muna, Kamala jne.) selittyvät useasti kulttuurillisilla syillä. Esimerkiksi tuo Dorka-nimi on täysin mahdoton vaihtoehto suomensuomalaiselle (nimilain puitteissakin), mutta muualta kotoisin olevat vanhemmat voivat sellaisen antaa kulttuurillisesta taustastaan johtuen. Ja Dorka on muuten 100 tavallisimman ja eniten maailmassa annettujen nimien listassa muistaakseni jossain välillä 60-70, niin hullunkuriselta kuin se kuulostaakin. Nimirekisteriin merkitään siis myös kaikki suomessa asuvat ulkomaalaiset ja maahanmuuttajat, ei pelkästään suomalaiset.
 
vieraileva
Nelmi, tytöllä etunimenä, mielestäni kiva

Kuutamo, tytöllä toinen nimi, kauhea..
vähän kuin haukkumasana ei niin kovin välkylle tyypille..

Ruska, pojalla toisena nimenä..

Aslak, etunimi..

Tuisku, pojalla etunimi, kuullostaa niin enemmän tytön nimeltä

Pietari
 
meillä
Meidän tyttärellä on yhtenä nimenä Buchanan, mutta puolustukseksi täytyy sanoa että isä on lähtöisin Skotlannista, nimi tulee sieltä suvusta..tunnearvoa siis nimellä..
Etunimi Sophia.
 

Yhteistyössä