gallup lapsivesien menosta

Eli tää on nyt niille, joilla vedet menneet ennen sairaalaan menoa. Missä olit kun vedet meni? Jos olit muualla kuin kotona niin miten toimit?

Välillä mietityttää et entä jos ne menee vaik kaupassa tai kävelyllä, et miten sit toimia..
 
Kolmesti olen synnyttänyt, kahdesti menivät vedet ennen sairaalaa. Esikoista odottaessa olin päiväunilla. En oikein edes tajunnut mitä tapahtui, kun alkoi lorisemaan. Mulla siis vedet eivät lojahtaneet kaikki kerralla vaan kalvoihin tuli reikä jonnekin ylemmäs. Vettä valui koko ajan, joten laitoin ison kylpypyyhkeen housuihin, että päästiin sairaalaan kovasti autoa sotkematta. Supistukset alkoivat n. 2h vesien mentyä.

Kuopusta synnyttäessä supistukset olivat alkaneet n. 3h ennen vesien menoa. Oltiin just lähdössä sairaalaan ja mies hieroskeli selkää, kun tunsin taas, että vettä alkoi valumaan vähäsen. Taas tuli reikä ylemmäs ja vauvan pää painui aika pian sen verran alas, ettei vettä valunut paljoakaan. Taas istuin kylpypyyhkeen päällä autossa, mutta siihen ei sillä kertaa tullut montaakaan tippaa.
 
Eka kerralla heräsin klo5 aamulla ja lapsivesi holahti sänkyyn.Ylös,pyyhettä pöksyihin ja sairaalaan kaverin kyydillä ihan kaikessa rauhassa :)

Toisella kerralla heräsin klo7 aamulla ja käänsin kylkeä hieman jolloin tunsin että lapsivettä valuu ihan kunnolla.Joka liikahduksella lorisi lisää eli taas ihan reippaasti tuli =) Perätilan takia ambulanssilla sairaalaan.
 
mie
heräsin esikoisesta lasketun päivän aamuna tasan kello 8 siihen, että vedet alkoi valumaan. Juoksin vessaan istumaan ja huusin miehelle ohjeita.. Puettiin rauhassa,´vettä tuli vaan koko sen ajan, söin hätäseen vielä jogurtinkin (en kyllä tiedä miksi:), ja sitten lähdettiin sairaalaan jonne 10 min. matka. Olin käynyt just edellisenä päivänä siellä näytillä, joten en edes soittanut sairaalaan etukäteen. Ei kukaan arvannut, että lapsi niin vauhdilla sieltä tulee, puolessatoista tunnissa oli koko touhu jo ohi ja me lapsen kanssa vuodeosastolla. Vettä tuli siis hiljaksiin koko sen ajan, sairaalassa pääsin vaatteista eroon ja suihkuun - sitä lapsivettä tulee sieltä aikalailla!
 
Yöllä heräsin outoon tunteeseen. Lähdin sitten vessaan, kun kerran heräsin. Jo ylöspönkiessä alkoi jotain valua, kipitin vessaan ja vettä valui jalkoja pitkin koko ajan. Kunnon humaus tuli vessan lattialle.

Käskin miehen tulla kattomaan, etten näe unta ja sitten soitin synnärille. Kävin suihkussa, siivoiltiin lapsivedet pois lattioilta ja syötiin vähäsen. Pikku hiljaa lähdettiin sairaalaan. Side housuissa ja pyyhkeitä auton penkillä, ettei kaikki kastu.
 
esikon kanssa: me mammittiin mieheni kanssa sängyllä ruokalevolla ja yht´äkkiä meni sähköt. No miehen kans sit juteltiin,että hyvä kun on tuo keskuslämmitys vesikiertopattereilla että ei tule sisälle heti kylmä vaikka sähköt on poikki... Yht´äkkiä pomppaan sängystä ylös ja karjasen "voi vi.ttu nyt meni vedet"! Mies kattoo hölmistyneenä patteria.. Kyl se sit tajus mistä oli kyse :D
 
esikoisesta valahti yhtäkkiä sohvalle saavillinen vettä, onneksi oli nahkasohva :LOL:
toisesta vedet meni autosta noustessani sairaalan pihalle. onneksi ei mennyt autoon :eek: oli kätilöillä hauskaa kun totesivat että on vähän märkä olo. kengistäkin vesi tirsui vaan ja vartin päästä tyttö syntyi...
 
Kahdesti on menneet vedet ennen synnäriä... =)
Ensimmäiseltä ja viidenneltä..ja kummankin kerran kotona.. =)

Ekalta olin nukkumassa ja luulin myöskin lirauttaneeni pöksyyn,kun heräsin siihen,mutta vessaan mennessä se ei sitten loppunutkaan se lorina,vaikka kuin yritti pidättää... ;)

Toisen kerran sitten heräilin aamulla ja olin sängyllä,nousin istumaan ja ja yhtä-äkkiä hulahti..
Eikun äkkiä vessaan ja pahimman lorinan huvennettua soittamaan mummulle,josko tulis muita ipanuuksia hoitelemaan... =)
 
Oltiin nukkumassa vielä vappuaamuna,kun tunsin että jotain lirahti. Luulin,että oli oikein vetistä valkovuotoa,mutta ei..kipaisin siltä istumalta vessaan ja hetken siellä istuttuani soitin synnärille :)
 
nukkumassa olin.. heräsin ku lorahti.. sitä tuli ja tuli.. parit housut siinä vaihdettii ennen ku lähdettiin.. soitin ensin hädissäni äidille et nyt se on menoa.. ( äitini vannotti jo pitkään et heti pitää ilmottaa ku lähtö tulee..) suihkuun, kahvit juotiin ja lähdettiin, autokin kastui ja vielä sairaalan aulassa holahti loput vedet.. :D supistukset alko n. 15min vesien menosta..
 
mulla lähti kaupassa..tampereella..citymarketissa..

jotenkin sitä olin aatellut että kolmas syntyy samalla kaavalla kun 2 ekaa eli heti supistuksilla,ripulilla ja välittömästi lähtö sairaalaan.

niin kyllä se paniikkia pukkas kun vedet lorahtikin just kaupassa pahimpaan ruuhka aikaan aina kun astu vettä lorahteli mul oli farkut jalassa ja niistähän näky ihan kivasti et märät on no mä pää punasena kipitän vessaan ukko soittaa ja sanoo et pysy siä sen aikaa ku tekee ostokset.. vietiin ostokse kotiin,ukko haki tytön päiväkodista ja lähettiin näytille päivystykseen..
 
Kotona olin nukkumassa ja heräsin mennäkseni vessaan. Kun nousin valui matolle sellaista "puuroa". Vessan lattialle tuli lisää. Lähdettiin siitä sairaalaan ja vasta siellä vesiä alkoi valua oikein urakalla. Pojan syntymään meni kuitenkin vielä yli vuorokausi.
 
Esikoisesta vedet meni kotona syömässä ollessani. (Onneksi oli puupenkki niin ei päässy vesi imeytymään siihen.) Siitä sitten vaan vessaan istumaan ja samalla soitin synnärille. Kyllä sitä vettä tulikin aika määrät, sairaalaan saavuttaessa vielä valui pitkin nilkkoja, vaikka oli kunnon vaippa ja pyyhe.
Kuopuksesta vedet meni synnytyspöydälle. :)
 

Yhteistyössä