Gallup:mikä on leipäammattisi?

  • Viestiketjun aloittaja tassu
  • Ensimmäinen viesti
tassu
Pistämpä vaihteeksi tallaisen kyssärin eli mitä työtä teet elääksesi ja oletko vuoro vai päivätyössä?
Itse olen ammatiltani suurtalousesimies/kokki ja kokin töitä tehnyt jo kymmenen vuotta (siinä välissä yksi lapsi). Aina tehnyt 2vuorotyötä. Vuoden verran, ennen lasta, 3-vuorotyötä. Nyt on mittari täysi ja haluaisin normaalia päivätyötä :kieh:
 
Koulutukselta laboratorioanalyytikko ja labrassa töissä ihan päivävuorossa, ainakin toistaiseksi. Vuorotyöhön en lähde, mutta päivystyksiä saatan tulevaisuudessa tehdä. Tässä ammatissa ollut v.2001 saakka. Sitä ennen (ennen koulutusta) tein kaikennäköistä hommaa, olen ollut kerroshoitaja, toimistotyöntekijä, kaupassa kassalla ja hevissä ym.
 
Hum kand, yo-matkailumerkonomi, keramiikantekijä... mutta mikähän mun ammatti olisi...? Viimeisimmäksi tein lentokenttävirkailijan hommia ja sitä ennen matkatoimistovirkailijana muutama vuosi. 3-vuorotyötä olen tehnyt hotellin vastaanottovirkailjana ja sinkkuaikoina se sujui ihan kivasti. Enää en vastaavia töitä hae, siis vuorotyötä, muuten kyllä kävisi hyvin.

Kiitos teille kaikki sairaanhoitajat ja muut hoitajat, että jaksatte. Viimeksikin saimme tytön kanssa aivan parasta hoitoa, viisi vuorokautta sairaalassa vietettiin. :flower: =) <br><br>
 
Tuda harmaana
Linja-autonkuljettaja kohta 11 vuotta, nykyään teen vaan arkiaamuja (n.4.30->15-16). Viikonlopputyöt lopetin vuoden vaihteessa, joskus tein pelkkää ilta/yövuoroa.
 
Ammetteja on Myyntimerkantti ja Lähihoitaja. Siis aivan kaksi erillaista ammattia. Olen lastenhoitajana päiväkodissa ollut jo vajaat 7v. Olen hakenut jo kerran opiskelemaan Sosionomiksi ja en päässyt kuin varasijoille ja nyt taas uusi yritys. Mutta vanhusten puoli myös kiinnostaisi tällä hetkellä. Minulla on jo 9v poika, joten kolmivuoro työkin kyllä kelpaisi. =)
 
Mulla on paperit sairaanhoitajan ja farmaseutin hommiin, viimeksi olen ollut farmaseuttina. Lisäksi on kokemusta apteekin teknisenä apulaisena, liivimyyjänä, kyläkaupan myyjänä, vihannestyöntekijänä, "piikana" ja hautausmaan "puutarhahenkilönä" olosta. Tällä hetkellä virallinen nimike on kotiäiti.
 
Sairaanhoitaja olen, nyt äippälomalla.
Kolmivuorotyötä olen tehnyt ja se on ollut mulle sopiva vaihtoehto. Välillä voi arkenakin hoidella asioita, joskus saa nukkua pidempään ja yövuoron jälkeen on ihana lähtee kotiin, kun toiset tulee silmät ristissä töihin.

Nyt on haaveissa olla lasten kanssa pidempään kotona, mutta tämä ammatti mahdollistaa keikkatyöt eli saatampa jokusen vuoron tehdä silloin tällöin, kun isäntä on kotona.
 
hei

olen laitoshuoltaja ja lähihoitaja.
laitoshuoltajan hommia tein silloin joskus 90 luvun alussa,sit olin työllistämistöissä kunnalla ja sitten luin lähihoitajaksi ja valmistuin 03 lähihoitajaksi vanhuspuolelta.
niitä töitä olen tehnyt sitten sieltä asti.olen ollut vanhainkodissa,ja nyt sitten kotihoidossa.sijaisena kylläkin vaan.

kolmevuorotyötä ja nyt kahta vuoroa.
 
amlo
Sairaanhoitaja olen ammatiltani. Toita tehnyt vuodesta -96, en kyllakaan koskaan Suomessa, koska lahdin heti valmistuttuani Jerusalemin kautta Lontooseen. Valilla kavaisin Saudi-Arabiassa toissa. Ennen lapsia tein kolmivuorotyota ja johonkin aikaan myos tosi paljon 'bankkia' eli ylimaaraisia vuoroja; saatoin tehda 12 yota putkeen. Toisen lapsen syntyman jalkeen olin vuoden kotona ja nyt sitten teen vain kolme paivavuoroa (aamuja ja iltoja) viikossa, en oita ollenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 18:25 hemma kirjoitti:
Koulutukselta laboratorioanalyytikko ja labrassa töissä ihan päivävuorossa, ainakin toistaiseksi. Vuorotyöhön en lähde, mutta päivystyksiä saatan tulevaisuudessa tehdä. Tässä ammatissa ollut v.2001 saakka. Sitä ennen (ennen koulutusta) tein kaikennäköistä hommaa, olen ollut kerroshoitaja, toimistotyöntekijä, kaupassa kassalla ja hevissä ym.
Moi Hemma! Olen nykyiseltä koulutukseltani sh ja olen ajatellut juuri laboratorioanalyytikon koulutusta. Olen perin juurin kyllästynyt hoitoalaan!! \|O Mitä itse pidät työstäsi, entä koulutus; oliko vaikea? En ole kyllä mikään hyvä fysiikassa ja matikassa... :whistle: Entä oisko sh:n koulutuksesta hyötyä alalla? Tiedoista kiitollisena! :flower:
 
kukkerikuu
Koulutukseltani atk-merkonomi ja metsätalousinsinööri kaupalliselta linjalta. Töitä teen mekaanisen metsäteollisuuden yrityksessä projektisihteerinä (ollut myös myynti- ja vientisihteerinä ja teen niitä töitä tarvittaessa vieläkin).
 
Koulutusta ei ole kuin työn puolesta.
Vaihetyöntekijä tehtaassa jossa laivojen hytit valmistetaan(palkkatositteessa vielä nimike laaduntarkastaja)
16,5 vuotta samassa työpaikassa nyt ollut ja tuskin mihinkään enää vaihdan,kun tuota koulutusta ei ole.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:35 hoitsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 18:25 hemma kirjoitti:
Koulutukselta laboratorioanalyytikko ja labrassa töissä ihan päivävuorossa, ainakin toistaiseksi. Vuorotyöhön en lähde, mutta päivystyksiä saatan tulevaisuudessa tehdä. Tässä ammatissa ollut v.2001 saakka. Sitä ennen (ennen koulutusta) tein kaikennäköistä hommaa, olen ollut kerroshoitaja, toimistotyöntekijä, kaupassa kassalla ja hevissä ym.
Moi Hemma! Olen nykyiseltä koulutukseltani sh ja olen ajatellut juuri laboratorioanalyytikon koulutusta. Olen perin juurin kyllästynyt hoitoalaan!! \|O Mitä itse pidät työstäsi, entä koulutus; oliko vaikea? En ole kyllä mikään hyvä fysiikassa ja matikassa... :whistle: Entä oisko sh:n koulutuksesta hyötyä alalla? Tiedoista kiitollisena! :flower:
Moi,
ei ollut mielestäni mitenkään vaikea koulutus, töissä olen nyt hoitoalalla ja siinä tietysti olisi sinun koulutuksellasi paljonkin hyötyä. Mutta ehkä sinun kannattaisi lukea bioanalyytikoksi? Tämä meidän koulutus tähtää enempi tutkimustyöhön. Olen kuitenkin saanut tehdä tosi mielenkiintoisia töitä niin kliinisellä puolella kuin tutkimuspuolellakin (esim. DNA-töitä). Mutta me emme saa ottaa esim. verinäytettä kuten bioanalyytikot. Toisaalta jos olet työssäsi kyllästynyt nimenomaan potilaisiin, siinä tapauksessa tämä meidän koulutus on sinua varten. Palkkahan meillä on suurinpiirtein sama (eli yhtä huono :headwall: ), yksityisellä voidaan kyllä (varsinkin miehille) maksaa paljon paremminkin.
 
hoituri
Sairaanhoitajan töitä olen tehnyt 10 v. Pääsääntöisesti kaksvuorotyötä, mutta elämäntilanteiden mukaan olen tehnyt pelkkää aamuvuoroa tai yötä tai puolikasta ja tällähetkellä teen pelkää yövuoroa ja sitäkin 90y/3vkoa. Työantaja on aina joustanut kun on työaikojen suhteen täytynyt tehdä muutoksia eli iso kiitos sinne päin. Tykkään työstäni enkä vaihtasi sitä mihinkään, no kohta kotiäidin hommiin :)
 
Palkkanauhassa lukee että järjestelmäasiantuntija.

Teen it-alalla töitä määrittelystä, suunnittelusta ja ohjelmoinnista testaukseen, tarvittaessa vedän projektejakin.

Stressaavaa työtä, mutta palkkaa maksetaan suht hyvin, joten asuntovelallinen tekee sitten tätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:24 hemma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:35 hoitsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 18:25 hemma kirjoitti:
Koulutukselta laboratorioanalyytikko ja labrassa töissä ihan päivävuorossa, ainakin toistaiseksi. Vuorotyöhön en lähde, mutta päivystyksiä saatan tulevaisuudessa tehdä. Tässä ammatissa ollut v.2001 saakka. Sitä ennen (ennen koulutusta) tein kaikennäköistä hommaa, olen ollut kerroshoitaja, toimistotyöntekijä, kaupassa kassalla ja hevissä ym.
Moi Hemma! Olen nykyiseltä koulutukseltani sh ja olen ajatellut juuri laboratorioanalyytikon koulutusta. Olen perin juurin kyllästynyt hoitoalaan!! \|O Mitä itse pidät työstäsi, entä koulutus; oliko vaikea? En ole kyllä mikään hyvä fysiikassa ja matikassa... :whistle: Entä oisko sh:n koulutuksesta hyötyä alalla? Tiedoista kiitollisena! :flower:
Moi,
ei ollut mielestäni mitenkään vaikea koulutus, töissä olen nyt hoitoalalla ja siinä tietysti olisi sinun koulutuksellasi paljonkin hyötyä. Mutta ehkä sinun kannattaisi lukea bioanalyytikoksi? Tämä meidän koulutus tähtää enempi tutkimustyöhön. Olen kuitenkin saanut tehdä tosi mielenkiintoisia töitä niin kliinisellä puolella kuin tutkimuspuolellakin (esim. DNA-töitä). Mutta me emme saa ottaa esim. verinäytettä kuten bioanalyytikot. Toisaalta jos olet työssäsi kyllästynyt nimenomaan potilaisiin, siinä tapauksessa tämä meidän koulutus on sinua varten. Palkkahan meillä on suurinpiirtein sama (eli yhtä huono :headwall: ), yksityisellä voidaan kyllä (varsinkin miehille) maksaa paljon paremminkin.
Moi Hemma! Vielä olisin tiedustellu, et oliko koulutuksessa hirveesti matikkaa ja fysiikkaa, entä pääsykokeissa? Mua kiinnostais hirveesti just tutkimustyö, oon kyllästyny hoitoalaan totaalisesti!! :kieh: Mä oon just tämmönen, et mua kiinnostaa semmonen ala, missä tarvitaan esim. matikkaa ja fysiikkaa, mut en oo niissä hirveen hyvä.. :eek:
 

[/quote]

Moi Hemma! Vielä olisin tiedustellu, et oliko koulutuksessa hirveesti matikkaa ja fysiikkaa, entä pääsykokeissa? Mua kiinnostais hirveesti just tutkimustyö, oon kyllästyny hoitoalaan totaalisesti!! :kieh: Mä oon just tämmönen, et mua kiinnostaa semmonen ala, missä tarvitaan esim. matikkaa ja fysiikkaa, mut en oo niissä hirveen hyvä.. :eek:
[/quote]

No niin, toivottavasti tuo lainaus tuli oikein, en viitsinyt sitä isoa rimpsua... (opettelen vielä näitä systeemeitä).
Mutta asiaan, pääsykokeissa oli kemia/fysiikka ja matematiikka aiheina. Lukion pohjalta piti asiat olla, mutta mun mielestä oli aika vaikeet. En itsekään tiedä miten niistä selvisin.. Peruutuspaikoille tuli kuitenkin myös sellaisia, jotka eivät olleet pääsykokeissa olleetkaan, joten yrittämään vaan. Matikkaa oli jonkin verran, fysiikkaa paljon enemmän (yök). Kyllä niistä aina läpi pääsee, siellä ainakin siihen aikaan oli sellaisia opettajia että apua sai jos tarvitsi.

Tässä linkki tuohon kouluun missä minä olin, siitä pääset näkemään myös aikaisempia valintakokeita niin näet mikä on taso:

http://www.stadia.fi/hae_opiskelemaan/nuorisokoulutus/lab.asp
 

Yhteistyössä