Gallup: Mikä on SINUN mielestäsi ihannepaino?

"paksukainen"
Mulla on ainakin niin, että mitä enempi painan, sitä "laihemmalta" näytän :D Laihduttaessa lähtee tissit ja perse eli hyvästi vyötärö. Sit taas "tasapaksuna" ei kukaan näytä hyvältä, vaikka olisi kuinka laiha. Itse olen 168, painan 70 ja tiimalasivartalooni erittäin tyytyväinen :)

Eli ruumiinrakenne ratkaisee, se mihin kilot kerääntyy :)
 
No en tiä... Ku ihan varresta se on kiinni. Itse koen 170 senttisenä olevani ihannemitoissa 67 kiloisena... Näin 71 kiloisenakaan ei oo hullumpi olla, mutta sen tiedän että kun paino menee alle 65 niin tietty pyöreys katoaa enkä näytä enää niin kivalta :D

Jos näin nyt saa sanoa...
 
Eli aika monenlaista mielipidettä löytyy :)
Kaverin kanssa kun juteltiin asiasta ja se kuuli et aion laihduttaa 58 kg asti niin se totes et siinä on edelleen monen monta kiloa liikaa mun pituiselle.
:O Tuohan on just sopiva paino sun pituuselle!

Kaverisi kommentista huomaa, että laihuuttaa ihannoidaan ja aivan liikaa. Mä just luin kirjan Tapa minut, äiti!, se on äitin kertomus tyttärestään joka sairasti anoreksian kaksi kertaa. Tuon tytön veli sanoi siskoaan rumaksi koska tämä on liian laiha. Veljen sanat sai tytön ajattelemaan asiaa.
 
"hiihaa"
Aika alhaisia noi teidän mainitsemat
ihannepainot ottaen huomioon että yleisesti suurimmalla osalla mammoista näyttää olevan perä kuin seitsemän leivän uuni...kannattaisi ensin pyrkiä siihen normaalipainoon, eikä haaveilla joistain mallimitoista. Kun niissä mallinmitoissa pysyminen vaatii senkaltaista panostusta johon ei moni pysty venymään.
 
Riippuu kauheasti lihasmassan määrästä. Itse olen 168, mulle sopiva paino on ehkä 55kg, tai sais olla pari kiloa allekin... Jos olisin urheilullisempi, niin ku joskus olen ollutkin, niin lähemmäs 60kg vois olla sopivampi.
 
Riippuu kauheasti lihasmassan määrästä. Itse olen 168, mulle sopiva paino on ehkä 55kg, tai sais olla pari kiloa allekin... Jos olisin urheilullisempi, niin ku joskus olen ollutkin, niin lähemmäs 60kg vois olla sopivampi.
Mä olen jostakin syystä kuvitellut sut lyhyemmäksi, ehkä joksikin 160 senttiseksi, mutta sä oletkin yhtä pitkä mun kanssa. :D

Mä ajattelen, että mulle olis hyvä paino 60kg. Ehkä mä vielä joku päivä pääsen siihen.
 
henkilökohtaista
Eli ei voi yksselitteisesti sanoa. Mä oon mm harteikas ja 167 pitkä, nuoruudessa innostuin laihduttaan ja 53kg painossa katos menkat, eli oli mulle aivan liian vähän, eli 55 on ehdoton minimi mulle. Nyt painan 62kg ja vaikka pari kiloa vois olla pois, oon ihan tyyryväinen. Huomasin viimeksi gynellä käydessäni, et oli kirjoittanut papereihini 'hoikka', painoa ei kysynyt, mut siksi mua muutkin on luonnehtinut. Monen ketjuun vastanneen mielestä oon aika kaukana ihannepainosta - musta ihannepaino ei tarkoita et on laiha!
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja henkilökohtaista;23451822:
Eli ei voi yksselitteisesti sanoa. Mä oon mm harteikas ja 167 pitkä, nuoruudessa innostuin laihduttaan ja 53kg painossa katos menkat, eli oli mulle aivan liian vähän, eli 55 on ehdoton minimi mulle. Nyt painan 62kg ja vaikka pari kiloa vois olla pois, oon ihan tyyryväinen. Huomasin viimeksi gynellä käydessäni, et oli kirjoittanut papereihini 'hoikka', painoa ei kysynyt, mut siksi mua muutkin on luonnehtinut. Monen ketjuun vastanneen mielestä oon aika kaukana ihannepainosta - musta ihannepaino ei tarkoita et on laiha!
Niin ja kun me ihmiset ollaan niiiiiiiiiiiiiiiin erimallisia. Meinasin tippua tuolilta, kun mulle selvisi, että minua lyhyempi työkaverini painaa enemmän kuin minä. Hän on kokoa 38, minä kokoa 42... Olisin veikannut, että painaa vähintäänkin 10 ellei jopa 15 kiloa vähemmän kuin minä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkilökohtaista;23451822:
Eli ei voi yksselitteisesti sanoa. Mä oon mm harteikas ja 167 pitkä, nuoruudessa innostuin laihduttaan ja 53kg painossa katos menkat, eli oli mulle aivan liian vähän, eli 55 on ehdoton minimi mulle. Nyt painan 62kg ja vaikka pari kiloa vois olla pois, oon ihan tyyryväinen. Huomasin viimeksi gynellä käydessäni, et oli kirjoittanut papereihini 'hoikka', painoa ei kysynyt, mut siksi mua muutkin on luonnehtinut. Monen ketjuun vastanneen mielestä oon aika kaukana ihannepainosta - musta ihannepaino ei tarkoita et on laiha!
Juu siis mun mielestä se ihannepaino on se jossa ihminen on terveimmillään, mutta eilen kaverin kanssa käyty keskustelu innoitti mut tekemään gallupin täällä aiheesta. Täältä kun saa ne kaikkein rehellisimmät vastaukset :D
 

Yhteistyössä