Gallup: Miksi et ole mökillä?

  • Viestiketjun aloittaja Johanna.L
  • Ensimmäinen viesti
Koska on töitä, ja koska lapsi ei niin viihdy siellä. Muuten varmaan olisinkin enemmän.
Olen sitä ihmistyyppiä, joka saattaisi eläkepäivinään haluta asua jossain mökkipaikassa. Voisin downshiftata itseni jonnekin eräkämppään.
 
Viimeksi muokattu:
"poikia3"
En viihdy mökillä. Tai jos mun mökki olisi kaupungin kyljessä meren rannassa palveluiden vieressä, niin sitten kyllä. Sellaisia mökkejä ei Suomessa juurikaan ole. Ja palveluide vieressä tarkoittaa esim. max 2 km kauppaan, ravintoloihin, ja muihinkin palveluihin. Kulttuurinähtävyyksiä, museoita, teattereita jne. niitäkin pitäisi olla tarjolla max 5 km päässä.
 
[QUOTE="poikia3";28726537]En viihdy mökillä. Tai jos mun mökki olisi kaupungin kyljessä meren rannassa palveluiden vieressä, niin sitten kyllä. Sellaisia mökkejä ei Suomessa juurikaan ole. Ja palveluide vieressä tarkoittaa esim. max 2 km kauppaan, ravintoloihin, ja muihinkin palveluihin. Kulttuurinähtävyyksiä, museoita, teattereita jne. niitäkin pitäisi olla tarjolla max 5 km päässä.[/QUOTE]

Bingo!

:D
 
Mulle tää maalainen kotielämä on melkein kuin mökkeilyä, niin enpä paljoa kaipaa toista maalaismaisemaa vaihteluksi, mutta "mökiksi" voisin kyllä huolia jonkun kivan kerrostalokaksion keskeiseltä paikalta Helsingistä tai Tampereelta, jossa voisin sitten saada vaihtelua arkeen ja käyskennellä ihmisvilinässä ilman autoa.

Tässä kotona kun on kaikki mökkeilyn edut, paitsi pakkaamista ja pitkää matkaa, järvikin on järkevän matkan päässä, saunasta tosin ei pääse uimaan, ja jos oikein autenttista mökkitunnelmaa tarvitsen, voin aina nukkua tossa aitassa.
 
"vieras"
Meidän kämppä on jo kuin mökki. Metsä vieressä, jääkylmää vettä tulee hanasta ja tiskit voi tiskata käsin. Hyttysiä saa kun jättää ikkunan auki yöllä ja rumia vaatteita voi pitää kotonakin.
 
"Sirkkeli"
Kyllä olette vieraantuneet luonnosta.
Ai kun ei ole kesämökillä, niin on vieraantunut luonnosta :O

Mitähän hittoa nuo ketut, peurat, fasaanit, haikarat, meriharakat, töyhtöhyypät, lepakot supikoirat yms. joita(osaa) joka fuckin päivä tapailen koirankusetusreissulla on, jos ei osa luontoa. Ja tunnistankin ne vielä.
Voin myös vilvoitella jalkoja meressä, kun poljen viitisen kilsaa. Jokeen voin hypätä uimaan jo kilsan päässä. myös mustikoita voin poimia jo alle kilsan päässä. Tosin voin myös shopppailla vaatteita kilsan päässä.
Unelmasijainti, mulla on kaikki mahdollinen lähellä. Luonto ja kaupunki.
 

Yhteistyössä