Gallup: Milloin sairauslomalle?

Kiinnostaisiko ketään vastailla? Neuvolasta varoiteltiin, että kaksosraskauksissa voi joutua jo aika ajoissakin jäämään sairaslomalle. Miten teillä on käynnyt, oletteko joutuneet sairastelemaan ja millä viikoilla? Onko sairaloma jatkunut aina äitiysloman alkuun saakka?

Ja vielä lisäkysymys, eli millaista työtä teette? Tyyliin fyysistä työtä tai istumatyötä toimistossa.

Kiitos jo etukäteen?
 
mä oli ekalla saikulla jo toisella kuulla ja aikas pitkään väsymyksen ja huonovoinitisuuden vuoksi.
välil olin töisä ja taas välil saikulla,alko sit supisteleenki kivuttomasti!
loppujen lopuksi äippäpolilta lääkäri kirjotti mut saikulle rv:lla 23 äippälomaan asti!
tein fyysistä työtä!
 
Mulla oli sillai et olin työttömänä ja työkkäristä sitten ehottelivat mulle töitä. Oli sitten siinä käynti äitipolilla ja tuli puhetta siellä työ hommista niin se lääkäri sanoi et en saa mennä töihin. Kirjotti mulle sairaslomaa äitiysloman alkamiseen asti. Taisin olla silloin n.3 kuulla.
 
Jäin sairaslomalle muistaakseni rv:lla 25. En ollut töissä, vaan työttömänä. Äpolilla kuitenkin totesivat, että joka tapauksessa sairasloma kirjoitettaisiin, kun raskausviikkoja on täynnä 26, joten lääkäri totesi, että sama se on kirjoittaa jo nyt. Olin sairaslomalla äitiyslomaan saakka.
 
Olin edellisen kans äippälomalla rv:lle 27+4. Sit menin takasin töihin. 34 vkolla jäin vuosilomalle, jota pidin puoltoista vkoo. Sit alkokin taas mammaloma. Pojat synty sit käynnistyksellä 36+4.

Töitä teen päihdehuollossa, akuuttipaikassa. Työ sekä istumatyötä että fyysistä...
 
Hei, Viikolla 19 rakenneultrassa lääkäri sanoi, että voin jäädä fyysisesti raskaasta työstäni saikulle ihan koska vain. Oma jaksaminen on mittari.
Viikolla 20 alkoi supistelut, varsinkin työpaikalla iltavuorossa supisteli. Neuvolalääkäri kirjoitti sairasloman kuun loppuun ja silloin menen äitipolille. Luulen, että sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun. Eli viikolla 20 jäin supistelun vuoksi.
Roosa ja pojat 22+5.
PS. Ei ole kovin kivaa tämä kotona olo. Sosiaalista kontaktia kaipaa ja mukavia työkaverita. Mieskään ei aina tunnu ymmärtävän miksi olen jo nyt kotona :/
 
itse jäin liitoskipujen takia töistä pois 2kk ennen laskettua aikaa.työskentelen dementiaosastolla ja työ on kolmivuorotyötä.muuten en koko raskausaikana ollut sairaslomalla vaikka kärsinkin järkyttävästä pahoinvoinnista!!!

vauvojen parhaaksihan se kotona olo on et ehtivät kehittyä kunnolla!!

 
Äippäpolin lääkäri määräsi mut sairaslomalle rv 20+2 koska työni on fyysisesti raskasta seisomatyötä, joka sisältää paljon nostelua ja kantelua. Olen siis kokki. Oli jo vähän kerenny paikat pehmetä. Kotona saan lepäillä välillä ja äitiysloman alkuun saakka kerralla.

Korven tyttö ja Kamut 20+5
eli vasta ekaa viikkoa kotosalla :)
 

Yhteistyössä