Gallup: paljonko käytät alkoholia/viikko tai /kk?

  • Viestiketjun aloittaja alkomittari
  • Ensimmäinen viesti
alkomittari
en ymmärrä annoksien päälle joten kertokaa tyyliin 3 kaljaa, tai yks punkkupullo jne..ja joko per viikko tai per kk.
Ja onko lapsia, iät ja montako ja oletko työelämässä?

Itsellä punaviini alkanu maistuun vähän liikaa vapaapäivinä ja mietin vaan että miten muut mahtaa juoda :/. Ennen olin nipo ja lähes abso mutta...nyt....
Ja ongelmia ei ole ollut, lapset nukkuvat kun tissuttelen ja on tosi hauskaa ja kivaa mutmut mietityttää.

Kiitos.
 
"vieras"
Otin viimeksi viikonloppuna 3 olutta, sitä ennen pari viikkoa sitten 6 lonkeroa. Tätä ennen oli 7 kuukautta, että en ottanut mitään.

Alkoholia en käytä lapsen ollessa kotona, en vaikka hän nukkuisi.

Lapsi on 4v ja mä teen töitä satunnaisesti.
 
miten vaan
No juon vuodessa ehkä yht. 12 annosta (mikä on yksi kalja tai lasi viiniä) eli keskimäärin annoksen kuukaudessa.

Kaksi tällä vuosituhannella syntynyttä lasta ja olen työelämässä.
 
Vaihtelee.

Joskus, tai siis yleensä, määrä on nolla olutta tai siideriä viikossa.

Viimeisen kuukauden aikana olen saanut kitattua kurkustani alas ehkä 50 pulloa kaljaa tai sidukkaa. On ollut pippaloita ja kaikkee muuta kivaa.

Lapsia on 2 kappaletta; 7½ v ja 5½ v. Ja olen töissä arkipäivisin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan juhlimassa käyn 2-3 kertaa vuodessa.

Silloin tällöin otan siiderin tai kaksi illall kun lapset menny nukkumaan, suunnilleen kerran kuussa, tai kahdessa.

Aika vähän. Tekisi mieli päästä tuulettuu useamminkin, mutta ei ole lapsille hoitajia ja mies paljon töissä. Lapset 2v4kk ja 10kk.
 
"Olivia"
Tällä hetkellä olen raskaana joten viime syksyn jälkeen en ole ottanut mitään. Mutta normaalisti pari lasia viiniä tai pari siideriä menee pari kertaa viikossa. Ei siis mitään humalahakuista juomista vaan rentoudun illasta näin. En koe juovani liikaa tai että juominen häiritsisi elämääni.
 
Vastaaja
joka toinen vkl tulee juotua useimmiten sekä perjantaina että lauantaina. Yleensä menee punkkua muutamia lasillisia ja siideriä vaihtelevasti ehkä sellaiset 4-8 tölkkiä/pv. Paitsi jos olen kunnolla viihteellä, silloin menee vielä enemmän.

Joskus on poikkeuksia. Olin esim. eilen viihteellä, join sellaiset 10 siideriä ja tulevana viikonloppuna menee taas noi perinteiset. Eli aika reippaasti nykyään taas kuluu.
 
En juo ollenkaan alkoholia. ei ole mikään uskonnollisuus tai muu syy, en vain tykkää siitä mausta. Voin toki juoda jos tarjotaan, en ymmärrä sitä, että kieltäydytään ehdottomasti kaikesta. Tarkoitan esim. sitä, kun Korkojen kera -ohjelmassa juontaja kieltäytyi pienestä alkoholiannoksesta.
 
"äää"
1-2 kertaa kk, illan mittaan kuluu yleensä 5-8 siideritölkkiä. mä en harrasta "tissuttelua", ts. en juo ruuan kanssa viinilasillista tai saunan jälkeen yhtä siideriä jne. jos mä juon, niin otan sitten sen verran että oon huppelissa ja thats it. sitten riittää taas hetkeksi.
 

Yhteistyössä