Gallupp! Minkä merkkiset lastenvaatteet olette huomanneet kestäviksi?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
BootyPeppi
Ostan niiiin vähän valmisvaatetta ettei minulla ole sellaista laajaa otantaa tästä. Mutta ne jotka olen ostanut on ne sitten olleet mistä vain ovat kestäneet hyvin.
 
Mulla on pysyny kaikki vaatteet hyvänä ja siis olen ostanut halpis vaatteita myös, mä en pese lasten vaatteita kun 40 asteessa. Ja vauvan vaatteet meinas sillon mennä "pilalle" niin pesin 30 asteessa niin ei ollu enää mitään ongelmaa.
Ja kuivausrumpua meillä ei ole, eikä tule.
Tuttavalla siellä menee vaatteet huonoks
 
maamu
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mulla on pysyny kaikki vaatteet hyvänä ja siis olen ostanut halpis vaatteita myös, mä en pese lasten vaatteita kun 40 asteessa. Ja vauvan vaatteet meinas sillon mennä "pilalle" niin pesin 30 asteessa niin ei ollu enää mitään ongelmaa.
Ja kuivausrumpua meillä ei ole, eikä tule.
Tuttavalla siellä menee vaatteet huonoks
Miten saat pyykin puhtaaksi 30 asteessa? Eihän kolmeskympis lähe ees ihorasva esim kalsareista?? Kyllä mä ainaki haluun pestä esim sukkani 60asteessa jotta lähtis pöpöt.
Kuivasurumpu EI PILAA vaatteita, ellei sinne laita sellasia joita sinne ei saa laittaa!!!
 
manna
Marimekko, Nanso ---> voin ostaa jopa täyteen hintaan näitä, niin itselle kuin lapsille.

pettynyt olen meandi laatuun, vaatteita ei saa pestä edes 60 asteessa ja silti haalistuvat ja kangas on litkua. hinta liian kova laatuun nähden.

Meillä käytetään myös lindexiä joka on ihan ok.
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Marimekko, Nanso ---> voin ostaa jopa täyteen hintaan näitä, niin itselle kuin lapsille.

pettynyt olen meandi laatuun, vaatteita ei saa pestä edes 60 asteessa ja silti haalistuvat ja kangas on litkua. hinta liian kova laatuun nähden.

Meillä käytetään myös lindexiä joka on ihan ok.
ja sitten tykkään myös Lingon&blåbäristä, mutta en tiedä ketään myyjää. joten näitä bongaan huutiksesta ja kirpulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mulla on pysyny kaikki vaatteet hyvänä ja siis olen ostanut halpis vaatteita myös, mä en pese lasten vaatteita kun 40 asteessa. Ja vauvan vaatteet meinas sillon mennä "pilalle" niin pesin 30 asteessa niin ei ollu enää mitään ongelmaa.
Ja kuivausrumpua meillä ei ole, eikä tule.
Tuttavalla siellä menee vaatteet huonoks
Miten saat pyykin puhtaaksi 30 asteessa? Eihän kolmeskympis lähe ees ihorasva esim kalsareista?? Kyllä mä ainaki haluun pestä esim sukkani 60asteessa jotta lähtis pöpöt.
Kuivasurumpu EI PILAA vaatteita, ellei sinne laita sellasia joita sinne ei saa laittaa!!!
Kyllä on tuttu ihan sanonut, että kuivausrumpu kutistaa kauheasti vaatteita. Ja siis niin, että eivät ole enää sopusuhtaisia. Mutta ehkä nämä sattuivat olemaan niitä "halpis" vaatteita.
Lasten vaatteet 30 asteessa, vauvana kun niitäs sai laittaa kolmet vaatteet päivässä pesuun.
Aikuisten vaatteet on sitten asia erikseen.
 
vieras
mä olen ollut aika tyytyväinen kaikkiin ostoksiini. H&M_n vaatteet on pysynyt aika hyvinä, samoin ticketin ja benettonin, ehkäpä eniten olen pettynyt marimekkoon ja lindexiin.
Meillä kuivausrumpu on ollut todella hyvä, vaatteista tulee pehmeitä, hyvän ja raikkaan tuoksuisia ja sileitä. Vain hieman on havaittu kutistumista (lindexin vaatteet). Ne laitoskuivausrummut on kyllä liian tehokkaita, mutta kotimalleissa on säätöjä, ettei ne pilaa vaatteita.
 
H&M trikoo ja velourvaatteissa ehkä paras hinta-laatusuhde. Ne ei haalistu eikä nukkaannu. Lindeksin velour ja fleece vaatteet kestää. Trikoo vaatteista väri kulahtaa heti ekassa pesussa.
Marimekossa värit pysyy, mutta en tykkää kun saumat kiertää, ikävä varsinkin bodyissa ja yökkäreissä.
Name it kalliimmat on hyviä. Samoin Po.p tosin kovin uusia ei ole mutta vanhemmat on kestäny tosi hyvin..
 
Niinpä
Nostan tämän ketjun. Täytyy sanoa, että ainan se kestävin vaate ei ole merkki liikkeestä.
Sain ystävältä käytetyn Lotta ja Lassi gollegehuppari asun ( Keskon oma merkki) ja se on kestänyt ja kestänyt. Se on lukemattomien pesujen jälkeen vielä todella hyvä, merkit eivät ole rapistuneet ollenkaan.
 
En tiie merkeistä noitten "sisävaatteitten" osalta, mutta Remut on ehdottomasti parhaita haalareita! Reimateciin oon erittäin pettynyt... ostin talvella kalliin puvun ja parin kk:n käytön jälkeen polvet melkein puhki ja muutenkin kulahtanut...
 
Ulkovaatteissa kovaa menoa kestävät:
- Rasavil Cordura
- Reimatec +
Laitan myös tähän surkeimmat ulkovaatteen kestämis kokemuskset (Lenne,Lassie/Lassietec, Reima)

Kengistä:
- Ecco
- viking

Sisävaatteista:
- H&M vaatteet kestävät pesuja ja tahranpoistoja kerta toisensa jälkeen ilman että kangas venähtää ja painatukset kuluvat kamalan näköisiksi.
- Esprit
- C&A ulkomailta ostan aina näitä kun hinta-laatu suhde on tosi hyvä.

kohtalaisesti on kestäneet Minymo, Cupcake, McBaby, Timberland

Huonoiten kestävät ehdottomasti Lindexin ja Name it:n vaatteet, myös hilfigerin laadussa on menty hurjasti viimevuosina alaspäin.

Asusteista Reima on kyllä hyvä laatuista ja hyvin kestävää ( pipot, hanskat, fleece ja villa haalarit, välikerrastoto.)
 
"vieras"
Säästöpörssin Move-merkkiset collegehousut on olleet loistavia! Parhaat collarit tähän mennessä, värit ei lähde eikä mitään haalistumia tule tai nukkaa :) Eivät ole niin pehmoiset kuin jotkut muut, mutta eipä tarttekaan. Hinta on usein 2 paria 8 eurolla.

Lassien G-Tech ulkovaatteet!
 
"vieras"
Ticket to Heaven valmistaa laadukkaita ulko ja sisävaatteitta ja näistä vain positiivisa kokemuksia. Ulkovaatteissa hyvin kestävät myös Reimatec+ ja Reima Kiddo. Tosin tässä välissä on pakko tuumata että pelkkä REima ja REimatec eivät kestä läheskään yhtä hyvin kun nuo kaksi aikaisemmin mainittua Reiman mallia. Meillä käytetään myös Reiman asusteita ja nekin ovat kestäneet yllättävän hyvin.

Sisävaatteissa pitää antaa Hennesin vaatteille plussaa sillä niissä säilyy värit ja kuosi yllättävän hyvin kovassa käytössä. Meillä on nuo perus käyttövaatteet yleensä Hennesiltä ja ne on kaikki olleet siinä kunnossa kun lapsi kasvanut niistä ulos että on saanut vielä myytyä seuraavallekkin.
 

Yhteistyössä