galluppi: kuinka moni kärsii paniikki häiriöstä?

ihan pakko kysyä ku etsin kohtalotovereita tän saakelin siaraudenkaa viime kohtauksesta on aikaa jo puoltoista vuotta ja nyt se saakeli yrittää iskeä se kohtaus toi saakelin joulu stressi aiheutti sen ja nyt alan jo stressaa uuttavuotta.
 
Paniikkihäiriö se on minunkin työkykyni vienny, kohtauksia ei ole paljoa ollunna mut kädet ja jalat sanovat vähän väliä sopimuksensa irti, yleensä niin käy kaupoissa. Koti askareetkin jää tekemättä välillä kun ei voi tehä mitään kun odottaa että kädet tai jalat tai sekä että toimivat.
 
vieras
En tiedä mutta viime syksystä asti mulla on sellasia omituisia oireita joskus iltasin.. Ei meinaa uni tulla, asiat vaan pyörii mielessä.. Sitten tulee semmosia omituisia tuntemuksia, sydän hakkaa, huono olo, käsi/kädet puutuu ym. Ekan kerran pelästyin että sydänkohtauksenko sain, muistin jostai lukeneeni paperipussiin hengittelystä ja se auttoi.

Näitä oireita tulee silloin tällöin ja yleensä kun on jotain stressiä tai muuten elämä on liian kiivastahtista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä mutta viime syksystä asti mulla on sellasia omituisia oireita joskus iltasin.. Ei meinaa uni tulla, asiat vaan pyörii mielessä.. Sitten tulee semmosia omituisia tuntemuksia, sydän hakkaa, huono olo, käsi/kädet puutuu ym. Ekan kerran pelästyin että sydänkohtauksenko sain, muistin jostai lukeneeni paperipussiin hengittelystä ja se auttoi.

Näitä oireita tulee silloin tällöin ja yleensä kun on jotain stressiä tai muuten elämä on liian kiivastahtista..
Unettomuus kuuluu tähän tautiin ja itellä on ollunna kan sen kaa vaikeuksia 2 kuukautta putkeen vaikka olen lääkityksellä ja jouduin ottamaan myö nukahtamis lääkkeitäkin, mut nyt ei ole kuukauteen tarvinnut käyttä niitä. Sydämmen tykytys kuuluu kans tähän ja huono olo. kantsii käydä lääkärille kertoilemassa asiasta, jospa ne ottaais asian hoitoonsa niin pääset asiasta selvyyteen et mikä sulla on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Pekka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä mutta viime syksystä asti mulla on sellasia omituisia oireita joskus iltasin.. Ei meinaa uni tulla, asiat vaan pyörii mielessä.. Sitten tulee semmosia omituisia tuntemuksia, sydän hakkaa, huono olo, käsi/kädet puutuu ym. Ekan kerran pelästyin että sydänkohtauksenko sain, muistin jostai lukeneeni paperipussiin hengittelystä ja se auttoi.

Näitä oireita tulee silloin tällöin ja yleensä kun on jotain stressiä tai muuten elämä on liian kiivastahtista..
Unettomuus kuuluu tähän tautiin ja itellä on ollunna kan sen kaa vaikeuksia 2 kuukautta putkeen vaikka olen lääkityksellä ja jouduin ottamaan myö nukahtamis lääkkeitäkin, mut nyt ei ole kuukauteen tarvinnut käyttä niitä. Sydämmen tykytys kuuluu kans tähän ja huono olo. kantsii käydä lääkärille kertoilemassa asiasta, jospa ne ottaais asian hoitoonsa niin pääset asiasta selvyyteen et mikä sulla on.



Mitenkä sitä sitten hoidetaan? Oon vaan jotenkin ajatellut että nämä on stressioireita jotka vaan tulee ja menee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Pekka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä mutta viime syksystä asti mulla on sellasia omituisia oireita joskus iltasin.. Ei meinaa uni tulla, asiat vaan pyörii mielessä.. Sitten tulee semmosia omituisia tuntemuksia, sydän hakkaa, huono olo, käsi/kädet puutuu ym. Ekan kerran pelästyin että sydänkohtauksenko sain, muistin jostai lukeneeni paperipussiin hengittelystä ja se auttoi.

Näitä oireita tulee silloin tällöin ja yleensä kun on jotain stressiä tai muuten elämä on liian kiivastahtista..
Unettomuus kuuluu tähän tautiin ja itellä on ollunna kan sen kaa vaikeuksia 2 kuukautta putkeen vaikka olen lääkityksellä ja jouduin ottamaan myö nukahtamis lääkkeitäkin, mut nyt ei ole kuukauteen tarvinnut käyttä niitä. Sydämmen tykytys kuuluu kans tähän ja huono olo. kantsii käydä lääkärille kertoilemassa asiasta, jospa ne ottaais asian hoitoonsa niin pääset asiasta selvyyteen et mikä sulla on.



mulla oli alussa lisäksi ns.harhoja eli sivusilmällä näytti aivan kuin jotain harmaita hahmoja liikkuis sivuilla , mutta ne jäi ajan myötä pois .. nykyisin tiedän ennakoida kohtausta juuri noiden "harhojen " avulla .. Mulla ei siis jatkuvaa lääkitystä tällä hetkellä ..
 
Otawa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä mutta viime syksystä asti mulla on sellasia omituisia oireita joskus iltasin.. Ei meinaa uni tulla, asiat vaan pyörii mielessä.. Sitten tulee semmosia omituisia tuntemuksia, sydän hakkaa, huono olo, käsi/kädet puutuu ym. Ekan kerran pelästyin että sydänkohtauksenko sain, muistin jostai lukeneeni paperipussiin hengittelystä ja se auttoi.

Näitä oireita tulee silloin tällöin ja yleensä kun on jotain stressiä tai muuten elämä on liian kiivastahtista..
Tuo teksti tasan samaa, mitä olisin kirjoittanut itse. Olen kahdenvaiheilla, hakeudunko lääkäriin vai en. Minulla oireilee silloin, kun työstressiä ja kotona lisäpainetta mukana.
 
itellänikin on nuo tyypilliset oireet ja sit ku mulla kulkee käsikädessä tän sairaudenkaa noi foobiset pelot eli kuoleman pelko ja kaikki muu niin se laukasee kohtauksen myös ja nyt on pahinta aikaa tai aina on ollut tää joulu ja uusvuos ku on niin hermona ite oon jo 4 vuotta sairastanut tätä ja nyt on tosiaan puoltoista vuotta mennyt tosi hyvin mut taas se päättää näyttää olemasoloaan ja tää flunssa ei yhtään auta täl hetkellä vihaan sitä kohtausta mutta kaipa sen pitäis antaa tulla niin helpottaa taas toivottavasti ainakin. ai niin ja lisäys eli oon jo 2 vuotta syöny lääkkeitä tähän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä. Vuosia ilman lääkärin diagnoosia, mutta nyt virallisesti puoli vuotta. Alan vaihto voi olla edessä, mutta ensiksi pitkä terapia.
missäs työskentelet?itse olen kahvilassa ja päivittäin olen monen asiakkaan kanssa tekemisissä mutta lääkityksellä pärjään,sen lisäks mul on sosiaallinen fobia
 
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
itellänikin on nuo tyypilliset oireet ja sit ku mulla kulkee käsikädessä tän sairaudenkaa noi foobiset pelot eli kuoleman pelko ja kaikki muu niin se laukasee kohtauksen myös ja nyt on pahinta aikaa tai aina on ollut tää joulu ja uusvuos ku on niin hermona ite oon jo 4 vuotta sairastanut tätä ja nyt on tosiaan puoltoista vuotta mennyt tosi hyvin mut taas se päättää näyttää olemasoloaan ja tää flunssa ei yhtään auta täl hetkellä vihaan sitä kohtausta mutta kaipa sen pitäis antaa tulla niin helpottaa taas toivottavasti ainakin. ai niin ja lisäys eli oon jo 2 vuotta syöny lääkkeitä tähän.
Lääkitys mullakin, onko cipralex tuttu? Itellä sitä on.
Nämä tämmöise ei ole kivoja juttuja ja niiden kanssa on opittava elämään, muuten tää tauti ei prane koskaan.
 
puupään pekka: mulle ei sopinu toi lääke laukas jatkuvia migreenikohtauksia tai no mul kokeiltiin useita eri lääkkei ja sit oli pakko pitää paussi ku aloin kuopusta odottaa niin sit löyty efexsor 75 mg ja se on nyt sit sopinu juu sitä tää elämä on et on vaan pakko oppia vaikka ei haluaisikaan tai haluis päästä jo eroon mutta ehkä joskus hamaassa tulevaisuudessa :snotty:
 

Yhteistyössä