GALLUPPI: lasten aurinkolasit

  • Viestiketjun aloittaja Päivi79
  • Ensimmäinen viesti
auringonpalvoja
lilli, kysyit kumman kokoiset Julbot kannattaa vauvalle ostaa.

Meidän neiti täyttää syyskuussa 1 v ja me pähkäiltiin siellä optikkoliikkeessä sitä pitäisikö ostaa ne pienimmät vai hieman suuremmat. Niissä ei kyllä paljoa sitä kokoeroa ole, mutta päädyttiin niihin pienempiin, kyllä ne ehkä sittenkin paremmin sopivat neidin päähän. Ei pääse lonksumaan paikaltaan. Ollaan oltu tyytyväisiä valintaan.
:)
 
Optikkoliikkeestä ostetut ovat kalliit, jos ajattelee et lapsi ensimmäisen kerran ne päässään repäisee ne pois ja rikkoo ne kuten meillä kävi mut oli onneksi ostettu vain H&M:stä. Sanka siis katkesi. Vai onko noissa Julboissa kestävämpäämateriaalia ne sangat?
 
1) Minkä merkkiset? JazO Shades
2) Oletko tyytyväinen? Kyllä :)
3) Mistä hankittu? http://www.vaippatalo.fi -nettiliikkeestä
4) Oletko tyytyväinen? Juu...
5) "Optikon" hyväksymät - ainakin 100% UV-suoja luvastaan, eiköhän ihan hyvät ole, ainakin merkkilasit... hintaa 17,90? + postikulut <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 12:41 hanne kirjoitti:
Optikkoliikkeestä ostetut ovat kalliit, jos ajattelee et lapsi ensimmäisen kerran ne päässään repäisee ne pois ja rikkoo ne kuten meillä kävi mut oli onneksi ostettu vain H&M:stä. Sanka siis katkesi. Vai onko noissa Julboissa kestävämpäämateriaalia ne sangat?
Turha edes kysyä... :whistle: Tietenkin on kestävämpää! Meillä on ollut jotain halpislaseja lähinnä leluina ja hetkessä sangat irti.

Julboja en tietenkään anna leikkeihin, säilytän niitä kotelossa ja muistutan aina, että niillä ei saa leikkiä, ei heitellä tms. Joskus ovat maahan lentäneet ja onhan niitä vähän revittykin, mutta edelleen ehjät! Sangat ovat lujaa tekoa, olen itsekin kokeillut niitä, miten kestävät vääntelyä.

Mutta tietenkin kaikkia laseja tulee kohdella varovasti, eihän ne mitään norsulauman alle jäämistä kestä, oli laatua tai ei! :attn: :D
 
En näe mitään järkeä ostaa jotain 40 euron laseja VAUVALLE! Korkeintaan 20 e pistäisin menemään. Tärkeintä UV-suoja. En usko, että markettien lasit niin huonot ovat, vaikka eivät optisesti olekaan yhtä hyviä kuin optikkojen. Tarkoitan vain, että marketin aurinkolasit on meillä vain silloin päässä kun häikäisee, ei koko aikaa ja siinä tapauksessa en usko, että voi olla haitalliset silmille. Aurinkolasit ei vauvalle ole mitkään käyttölasit. Tervettä järkeä peliin. Jos ylimääräistä rahaa on, niin mikäs siinä: ostakaa vaan niitä kalliita laseja. Oletteko muuten kuulleet kenenkään saaneen näkö-/silmävauriota markettien halpislaseista?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 16:51 siiri kirjoitti:
En näe mitään järkeä ostaa jotain 40 euron laseja VAUVALLE! Korkeintaan 20 e pistäisin menemään. Tärkeintä UV-suoja. En usko, että markettien lasit niin huonot ovat, vaikka eivät optisesti olekaan yhtä hyviä kuin optikkojen. Tarkoitan vain, että marketin aurinkolasit on meillä vain silloin päässä kun häikäisee, ei koko aikaa ja siinä tapauksessa en usko, että voi olla haitalliset silmille. Aurinkolasit ei vauvalle ole mitkään käyttölasit. Tervettä järkeä peliin. Jos ylimääräistä rahaa on, niin mikäs siinä: ostakaa vaan niitä kalliita laseja. Oletteko muuten kuulleet kenenkään saaneen näkö-/silmävauriota markettien halpislaseista?
Kyllä, sen verran sitä rahaa on, että niin ostakin "kalliita" laseja ;) En halua alkaa miettiä sitä, jos markettien halpis-lasit vääntävät näkökenttää tms ja aiheuttavat sillä esim. päänsärkyä. Järki siis peliin tässäkin asiassa. Vaikka ne halpis-aurinkolasit suojaisivatkin auringolta ihan ok, niin jokainen aikuinenkin tietää, miltä tuntuu pitää sellaisia linssejä päässä, jotka vääntävät vinoon. Epämiellyttävä olo joka tapauksessa vaikka eivät "tappaisikaan". Eiköhän tuo lapsi vie muutenkin niin paljon rahaa että 40 euroa ei ole paha - kyse kuitenkin elintärkeästä silmästä
 
Meinasin jo ostaa marketista vauvallemme aurinkolasit, mutta nyt tulin siihen tulokseen, että optikolta ne on ostettava.

Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
 
Meillä Julbot olleet käytössä nyt 2 viikkoa 7 kk tytöllä. Hyvät ovat olleet ja tyttö on pitänyt niitä mielellään. Turha kinastella ostaako marketista vai optikolta. Köyhän on ostettava laatua vai miten se sanonta menikään... :LOL: Lasit on valmistettu lasten käyttöön ja niiden pitää kestää lasten normaalia käyttöä!
 
Julbot ostettiin eilen ja ainakin tämän ja eilisen päivän on 8 kk:n ikäinen vauva antanut olla silmillään. Hauskaa on kun pieni mies kääntää katseen pois päin auringosta aluksi, kun ei muista että sitä ei tarvi varoakkaan! Helppoa myös kun antaa olla autossakin ne päällä. En ole mikään asiantuntija ja rahaa ei kauheesti ole ylimääräistä, mutta aurinkolaseihin halusin panostaa. Vaatteita ostan vähän ja kirppikseltä, säästän sitten siinä. Elän sellaisessa uskossa että vauvan näkö vielä kehittyy, vasta päästiin karsastuksesta eroon, joten en halua sotkea tätä tilannetta huonoilla laseilla. Itse en niin välitä millaisissa laseissa kuljen. Mies osti halppisaurinkolasit ja eka kerran kun oltiin kävelyllä, kertoi ettei tahdo suoraa päästä kulkemaan kun lasit vääristää niin paljon! Enpä itse ole huomannut tuollaista koskaan! Mutta säästän siis jossain muussa asiassa, vaikka vaatteissa. Tarkoitus olisi säästää laseja leikeiltä ym, ehkäpä sitten voisi antaa/myydä ne pois. Olipa pitkä sepustus!
 
marke
Ostimme Silmäasemalta Julbot, kun ensimmäiset aurinkoiset päivät tulivat. On olleet tosi hyvät käytössä. Olen samaa mieltä, että vaatteissa voi säästää, mutta lapsen silmät ovat ainutlaatuiset ja niitä on suojeltava! Tyttö 8kk pitää niitä tyytyväisenä, eikä yritä repiä pois (ei silti edes saisi, kun on se takalenksu). Suosittelen!!
 
teijuska


[/quote]

Turha edes kysyä... :whistle: Tietenkin on kestävämpää! Meillä on ollut jotain halpislaseja lähinnä leluina ja hetkessä sangat irti.

Julboja en tietenkään anna leikkeihin, säilytän niitä kotelossa ja muistutan aina, että niillä ei saa leikkiä, ei heitellä tms. Joskus ovat maahan lentäneet ja onhan niitä vähän revittykin, mutta edelleen ehjät! Sangat ovat lujaa tekoa, olen itsekin kokeillut niitä, miten kestävät vääntelyä.

Mutta tietenkin kaikkia laseja tulee kohdella varovasti, eihän ne mitään norsulauman alle jäämistä kestä, oli laatua tai ei! :attn: :D
[/quote]

Milläs selität alle yksi vuotiaalle että laseja pitää käsitelllä varoen ;)
 
tämäkin
Mä uskoisin että jos noi markettien lasit olis jotenkin haitallisia silmille niin ei niitä myytäis.
Ja mielestäni lasit pitäis olla vauvalle semmoset ettei tarvi pelätä kokoajan että se rikkois tai naarmuttais ne.
Ja eihän noita laseja käytetä paljon, meillä ainakin vain silloin kun on SUORA auringonpaiste, muutoin varjostetaan lipalla, harsolla tms.
Meillä 4 kk pitää babybantzeja, ne ajaa tarkoituksensa mainiosti, maksoi 22e.
Ei mulla tullut edes mieleen että hankkisin optikkoliikkeestä kun en omiakaan aurinkolaseja sieltä osta.
 
happy
Mä ostin 9kk tytölle viime viikolla optikolta ne julbot, optikko suositteli niitä isompia, niin menevat sit myöhemminki kuin tän kesän. Hyvin nuo on päässä menneet. Se takalenksu on kätevä. Tytöllä on todella pitkät silmäripset eikä lasit ota yhtään kiinni. Babybanzeista olen kuullu et helposti on ripsissä kiinni vaikka ei kamalan pitkät oliskaan. Ja olihan ne tyyriit, kyllä mä nikottelin hieman kun kuulin hinnan, mutta mä haluan laatua lapseni silmille. Itselleni ostin sit henkkamaukalta 5.90 lasit. Mun silmät kestää varmasti enemmän kuin pienen lapsen.
 
Misse
[Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
[/quote]

Onko Jyväskylässä Silmäasemaa? Sieltä ainakin saa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 20:59 Sunshine kirjoitti:
Meinasin jo ostaa marketista vauvallemme aurinkolasit, mutta nyt tulin siihen tulokseen, että optikolta ne on ostettava.

Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
Mekin kaivattais noita Julboja Jkl:stä.. =) Silmäasemalta jos niitä saa, niin sehän on Sokoksella ja Keljon Prismalla on toinen. Täytyy lähteä kattomaan!
 
Julbojen kannalla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 08:53 teijuska kirjoitti:
Milläs selität alle yksi vuotiaalle että laseja pitää käsitelllä varoen ;)
Ei sitä tarvitse selittää, kyllä 1-vuotias puhetta ymmärtää! Ja joskus ne lasit lentävätkin, mutta jälleen kerran sanon, että niin ei voi tehdä. Kyllä lapselle voi opettaa ja kertoa asioista joita käsitellä varoen, vaikkei taidot ihan siihen täysin riitäkkään... Meillä on onneksi vielä kuunneltu puhetta ja jopa sisäistetty asia yllättävän hyvin. Kotonakin on tavaroita joita ei heitellä, piste. Sama juttu aurinkolaseissa.
Anyway, Julbot kestävät vääntelyä joustosankojen takia eikä ole menneet rikki vaikka äitikin ne kerran tipautti asfaltille... ;)

Ja halvemmaksi tulee kun ei joka vuosi tarvii ostaa uusia laseja. Jos joka vuosi laittaa 20 euroa ns. halpoihin laseihin, niin 3 vuoden päästä on mennyt jo 60 euroa, Julbot saa 35 eurolla. Sehän on puolet edullisempaa!?
 
Energy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 23:38 pulleroballerina kirjoitti:
Hei!

Me ostettiin kanssa tänään pojalle (3 kk) Julbot ja ainaskin tänään antoi niiden olla päässä! Hyviltä vaikuttaa!
Ostitko pojalle ne 0-1 v. Julbot vai ne yli 1 v:lle tarkoitetut Julbot?

Meillä tyttö on nyt 2,5 kk ja oon miettinyt millaiset lasit hänelle ostaisin. Noihin Julboihin ihastuin optikolla, vaikka hintaa onkin aika lailla. Tosin en haluaisi maksaa 40 ? laseista, jotka menevät ehkä vain tämän kesän (tarkoitan noita 0-1 v:lle tarkoitettuja). Nuo isommalle tarkoitetut taas ehkä ovat sen verran isommat, että ne eivät meen tytön päässä vielä pysy.
 
Sinisilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 08:59 tämäkin kirjoitti:
Mä uskoisin että jos noi markettien lasit olis jotenkin haitallisia silmille niin ei niitä myytäis.
Niin kuin mitään muutakaan terveydelle haitallista ei missään ikinä myydä voitontavoittelumielessä :LOL:
 
puli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 10:04 Julbojen kannalla kirjoitti:
Ja halvemmaksi tulee kun ei joka vuosi tarvii ostaa uusia laseja. Jos joka vuosi laittaa 20 euroa ns. halpoihin laseihin, niin 3 vuoden päästä on mennyt jo 60 euroa, Julbot saa 35 eurolla. Sehän on puolet edullisempaa!?

Mistä sait Julbot 35 eurolla???! Täällä Tampereella ne maksaa 46 vai 48 euroo Silmäasemalla!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 17:26 äiree kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 11:35 vieras kirjoitti:
minulla on 5kk tyttö, ja mietin että onkohan tämän ikäiselle olemassa laseja? ja antaako se pitää ne päässä..?

Just ostin pojalle 10kk nuo julbot myös.Hyvin on pysynyt pääs vaikka mukaan kyllä tuli se nauha.
Niin ja kun alkuun kysyin laseja niin liikkeen myyjä sanoi että nuorin heidän aurinkolasi asiakas on tullut suoraan 5pvä:n ikäisenä laitokselta...ja totesi myös tuohon päässä pysymiseen että mitä nuorempana totuttaa sen paremmin oppii.
Meillä pojalle (reilu 7kk) ostettiin kans aurinkolasit B) (Julbot) silmäasemalta. Ajattelin että on hyvä nyt jo opetella niitä käyttämään, että tottuu... kesäällä ei enää välttämättä antais olla päässä jos ei olis aikasemmin ollu niitä. Nyt ei vielä saa niitä edes helposti pois itte päästä kun on tumput kädessä! :whistle:
On harjoiteltu niiden käyttöä sitten automatkoilla kauppaan yms, pieniä aikoja kerrallaan. Eilen kaupungilla sai monet ihmiset jutteleen kun coolisti lasien takaa naureskeli kevätauringossa. =)

Sitten vielä siitä hinnasta...
Minä ainakin maksan mieluusti lapsenkin laseista, jos saan sillä varmuuden että ovat kunnolliset eikä vain "mahdollisesti kunnolliset". En kyllä ole itsellenikään ostanut mitään henkkamaukka laseja niin miksi pojalleni! Mut ehkä se johtuu siitä ettei lasit tarvi aina olla viimestä huutoo! ;)

...sitten pihalle paistattelemaan B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:53 Misse kirjoitti:
[Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
Onko Jyväskylässä Silmäasemaa? Sieltä ainakin saa!

[/quote]

Taitaa olla kauttamaan nuo Julbot silmäasemalla myynnissä! ...niin täällä pohjanmaallakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 11:25 Nasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:53 Misse kirjoitti:
[Mistähän Jyväskylässä saa niitä Julboja? Olen käynyt Instrussa, yhdessä Cazzessa ja vielä jossain muussakin liikkeessä, mutta ei ole heillä ollut Julboja.
Onko Jyväskylässä Silmäasemaa? Sieltä ainakin saa!
Taitaa olla kauttamaan nuo Julbot silmäasemalla myynnissä! ...niin täällä pohjanmaallakin.

[/quote]

Jyväskylässäkin oli toisella Silmäasemalla Julboja, mutta vain pientä kokoa, eivätkä puhuneet mitään isompien kokojen tilaamisesta, enkä silloin tajunnut kysyä, joten päädyimme muihin aurinkolaseihin. Optikolta siis kuitenkin ostimme. Täytyy vain kehitellä niihin joku lenksusysteemi, että pysyisivät paremmin lapsen päässä.
 

Yhteistyössä