Galluppi: Mikä tuli yllätyksenä raskausaikana?

nuuni
[QUOTE="sas";21939260]Miten ne sen tutki? Itsellä vähän epäilyttää, että kumpaa on..[/QUOTE]

Ottivat näytteitä emättimestä ja kohdunsuulta. Tekivät paikanpäällä raskaustestiä muistuttavan testin josta näkyi ettei ole lapsivettä.
Todennäköisesti sinullakin vain valkovuotoa, mutta ainahan kannattaa tarkistaa.
 
Antakaa mun nukkua
Väsymys. Kävin 8 h töissä ja nukuin koko muun ajan. Ottivat kilpirauhaskokeetkin, mutta labran tätikin vaan nauroi, että niinhän hänkin nukkui koko raskausajan.
Neuvolan tilastojen väärennys. Viilasi alkupainoa viisi kiloa alaspäin, jotten olisi tilastotahra laihtumalla 9 kiloa ekojen kahden kuukauden aikana.
 
"leppis"
[QUOTE="vieras";21939374]Mä luulin, että valvominen alkaa sitten kun lapsi syntyy. Toisin kävi. Unettomuus oli raskaana tosi raskasta kun oli aivan poikki, mutta ei vaan pysytynyt nukahtamaan![/QUOTE]

Joo, tämä tuli mullekin yllätyksenä. Viimeisen kuukauden ajan valvoin joka yö vähintään kaksi tuntia.
 
...
se, että on enemmän tai vähemmän kipeä koko ajan jostain. ei tietty kaikilla, mutta omalla kohdalla raskaus on mennyt saikulla.

toiseksi se, minkälaisia kommentteja ja "neuvoja" raskaana oleva nainen saa. olin tästä kuullut, mutta ihmisten tunkeilevaisuus ja tylyt kommentit löivät siltikin ällikällä.
 
nuuni
[QUOTE="sas";21939496]Mutta voiko ne tuota testiä tehdä, jos esim. tänään lurahtaa ja maanantaina on polikäynti? Kiitos, kun kehtaat vastata!![/QUOTE]

Minä sain ajan samalle päivälle neuvolan lähetteellä. Vai olisiko ollut, että soitin vasta seuraavana päivänäasiasta, en muista tarkkaan, mutta halusivat kuitenkin tutkia heti. Neuvolaan soittoa siis jos huolettaa.
Ja vuoto tosiaan oli kuin vettä. Lattialle lurahti sellainen pieni lammikko ihan. Olin siis n. puolessa välissä raskautta.
 
...
Minä sain ajan samalle päivälle neuvolan lähetteellä. Vai olisiko ollut, että soitin vasta seuraavana päivänäasiasta, en muista tarkkaan, mutta halusivat kuitenkin tutkia heti. Neuvolaan soittoa siis jos huolettaa.
Ja vuoto tosiaan oli kuin vettä. Lattialle lurahti sellainen pieni lammikko ihan. Olin siis n. puolessa välissä raskautta.
käytä sidettä, niin katsovat synnärillä vuodon laadun siitä siteestä. emättimestä otetut testit on mitä luultavimmin olleet tulehdusnäytteitä (streptokokki jne.). mulla ollut kans ihan vetistä valkovuotoa juuri tuon puolen välin jälkeen. välistä lorahtelee pöksyihin ihan kunnolla. tulehdukset on tsekattu, ja kaikki on ok. tuo on siis ihan normaalia joillekin.
 
IhanaValo
No ainakin se, miltä ne liikkeet voikaan tuntua..aluks niin ihanilta pikku potkuilta, kunnes muuttuivat kipeää tekeviksi möyrinnäksi. Oli ku alien ois mahassa möyriny. :D :heart:
Ja se alun yökötys..en ois voinu kuvitella miten pahalta jotku asiat voikaan haista.
 
"meikkuli"
-Se että vauvakuume ei välttämättä tule edes raskausaikana.
-Se että ajattelin kaikista asioista ihan samalla tavalla kuin ennenkin, koska olin luullut että ajattelutapa muuttuu jotenkin.
-Se ettei ollut mitään raskauspahoinvointia enkä muutenkaan joutunut olemaan töistä päivääkään pois ennen äitiysloman alkua
 

Yhteistyössä