galluppia anopin käytöksestä...

Mitäs te miniät (tai vävytkin) tykkäisitte tällaisesta käytöksestä...onko jopa kokemusta vastaavasta?

perheessä yksi pienehkö lapsi ja eläimiä. Äiti palkkatöissä, isä yrittäjä, miniän anoppi tulee erittäin mielellään hoitamaan lasta + eläimiäkin. Kun tulee, saattaa olla viikon putkeen, siivoilee, tiskailee, pesee pyykkejä, laittaa ruokaa yms yms. Passaa poikaansa minkä ehtii. Miniä tottakai kiitollinen avusta, mutta EI TODELLAKAAN kestä sitä, että anoppi touhuilee kuin kotonaan olisi. Olenko vain tosi epäkiitollinen miniä vai olenko oikeassa?? : / :mad: :headwall:
 
Tuskin anoppisi pahansuopa haluaa olla, mutta ei TIEDÄ miltä kaikki hänen hyvät työnsä SINUSTA tuntuu. Ehdotan, että aikuisina ihmisinä otatte kiihkottomasti asian esille. Se siunaantuu jatkossa ja välinne pysyvät hyvinä, kenties paranevatkin. Tällainen piiloärsyyntyminen kun kuitenkin tulee esille omassa käytöksessäsi. Toivotan antoisaa jutteluhetkeä ! Kysy vaikka anopiltasi, millainen anoppi hänellä aikanaan oli yms, niin pääsette jutun alkuun. Miehesi pitäisi olla mukana ja suotavaa se, että HÄN aloittaisi keskustelun, kertoisit hänelle omasta "kärsimyksestäsi" eli tilanteen herättämät tunteesi.
 
30v
minulla ei ole enää anoppia, mutta oma äitini on kamala, kun tapasin nykyisen mieheni, niin hän oli pakottamassa jo kihloihin kun kaksois-siskoni oli mennyt, ja nykyään hän puuttuu liikaaaaa meidän avioelämään, siis kaikessa asiassa, se jo alkaa tympiä, sillä en enää vastaa kovin hanakasti hänen soittoihinsa, onneksi välimatkaa on 150 km.
 
Minun anoppini on ihan mukava ja juttuun tullaan. =)
Mutta hän lellii tyttöpuoltani aivan kamalasti. Kohta kuusi vuotias tyttö syötetään pöydän alle ruokapöydässä. :headwall: Ja sille ostetaan kaikki mitä tyttö keksii haluta. Kun mummu ja ukki tulee kylään tyttö kysyy; onko tuliaisi?. Ja jos on vain vaikka karkkia, tyttö suuttuu. Ja sille lähdetään ostamaan hellokitty lelut ja mekot yms.

Ja minua ihan pelottaa että käyky oman alle vuosikkaan kanssa samanlailla kun se kasvaa isoksi.
Koska mielestäni lapsen pitää syödä ruokapöydässä nätisti ja liika tavaroiden ostaminen ei ole hyväksi : / Ja miten kommenan oman tytön pöytään jos isosisko ei istuu pöydän alla pelleilemässä? Mieheni ei komenna tyttöä ja jos minä yritän en saa mieheltäni minkään laista tukea =( Ja mummu toteaa saa pikku "kaisa" itehdä noin :headwall:
 

Yhteistyössä