Gefilus-maitohappobakteerista ja raskausarpivoiteista

Hei!
Haluaisin kuulla mielipiteitänne Gefilus-maitohappobakteerin käytöstä. Itse olen nappaillut kapseleita jo ennen raskautumista ja olen jatkanut niiden käyttöä 1 kpl/pvä koko raskauden ajan. Nyt on menossa melkein puoliväli.

Oletteko käyttäneet kapseleita säännöllisesti raskauden aikana/koko raskauden ajan? Onko niitä suositellut terkkari tai lääkäri vai oletteko aloittaneet ne omin päin? Onko kapseleista ollut oikeasti hyötyä, kun tutkimuksissa kerrotaan niiden jo ennaltaehkäisevän tulevan lapsen allergiaa jne.? Ja ennenkaikkea, oletteko kuulleet tai onko jotakin kielletty käyttämästä Gefilusta raskauden aikana jonkin sivuvaikutuksen pelossa?

KIITOS! =)

Lisäksi jos olette käyttäneet raskausaikana jotain voidetta tai vastaavaa raskausarpien ennaltaehkäisyyn, olisin kiinnostunut kokemuksista: mitä tuotetta ja oliko hyötyä. Oletettavasti turvallisia käyttää vaikka tulevatkin suoraan tuohon mahan päälle?
 
Meillä on käytössä Rela-tabletit, joita itse sekä esikoinen ollaan nappailtu jo reilut 2 vuotta. Aamuisin tuoremehuna gefilus-mehu. Ekassa raskaudessa käytössäni oli jonkin muun merkkinen maitohappobakteerivalmiste, jonka nimeä en nyt muista. Aloitin käytön, koska silloin alkuraskaudessa kärsin pitkään vatsavaivoista. Kukaan ei koskaan ole ainakaan kieltänyt käyttöä, päinvastoin. Ja ekan raskauden aikana moneen kertaan vielä varmistin, että käytöstä ei ole haittaa.

Esikoinen ei saanut vauvana lainkaan hormoninäppyjä ja joku terveydenhoitaja sanoi sen johtuvan juuri noista maitohappojen käytöstä ?? Ja heti vauvana siis aloitimmen hänelle Rela-tippojen antamisen. Katsotaan, miten käy tämän seuraavan vauvelin kanssa...

Minä siis ainakin jatkan edelleen Relan käyttöä tässäkin raskaudessa ja muulloinkin. Ainakin vatsatautiepidemioilta ollaan vältytty hyvin :) Kaipa ne muutenkin vastustuskykyä lisäävät, vaikka kyllä ne flunssat meidätkin ovat löytäneet ;-)


 
Itse olen nappaillut koko raskausajan Probiootti Plussaa. Maitohappobakteereja suositellaan yleisesti raskausaikana.
Itse en Gefiluksesta perusta yhtään koska se on aika "köyhä" valmiste. Jos haluaa täyden hyödyn irti kannattaa syödä Probiootti Plussaa, DDS:ssää tai Biolattea.
Relat on väärin valmistettuja joten niiden hyöty on kaikista surkein.

Maitohappobakteerit raskausaikana vähentävät vatsavaivoja, hiivatulehduksia, virtatietulehduksia ja vaikka mitä. Ja myöskin ne vähentävät allergoita vauvalla. Turun yliopisto on tehnyt tutkimuksen jossa käytettiin Probiootti Plussaa raskausaikana ja näillä vauvoilla oli paljon vähemmän mitään vaivoja synnytyksen jälkeen.

Ja ainakaan niistä ei ole mitään haittaa, se on ihan selvä. :D

Meillä syö Probiootteja koko perhe ihan säännöllisesti ja ei meillä kyllä ole sairastettu pitkiin aikoihin muuta kuin pientä nuhaa, mahataudit on kiertänyt meidän sen jälkeen kun ne aloitettiin.

Myöskin tälle masuvaaville aion aloittaa mh-bakteerit heti kun synnäriltä kotiudutaan. Biolatte Baby on helppo antaa pienelle vauvalle :heart:
 
Kerropa Vernalis mainitsemiesi probioottien kaupassa/apteekissa myytävien pakkausten pakkaus nimet. Helpompi käydä apteekista kysymässä.
En ole ajatellutkaan että gefilus olisi köyhä valmiste. Mutta jos tämä on faktaa otan tietenkin täyden hyödyn irti.
Olen syönyt raskauden puolivälistä rv 20 alkaen rela, ja gefilus tabletteja, nyt meneillään rv 34, joten ei kai tämä myöhäsitä oel vielä vaihtaa.
 
Ei ole myöhäistä koskaan vaihtaa parempaan merkkiin, varsinkaan näin possuflunssa aikana :)
Gefiluksessa on vain yhtä bakteerikantaa mutta esim. Probiootti Plus sisältää 4 eri mh-bakteeria ja Daily Wellnes sisältää jopa 7 eri bakteerikantaa.

Probiootti Plus- löytyy luontaistuotekaupoista.
Daily Wellnes löytyy vain Life-luontaistuotekaupoista
DDS- merkkistä olen jopa nähnyt meidän lähiapteekin kylmiössä mutta löytyy myös luontaistuotekaupoista.
Biolatte löytyy varmasti ihan kaikista luontaistuotekaupoista

Nämä kaikki valmisteet ovat todella tutkittuja ja korkealaatuisia.

Tällä hetkellä oma suosikkini on tuo DailyWellnes tuon sikainfluenssan vuoksi ja purkki sitä jo odottaa kaapissa kun Probiootit loppuu :D

Ja varsinkin kun vauva syntyy niin kannattaa jatkaa itsekkin mh-bakteerien syömistä vaikka vauva saisi ne erikseen. Vauvalla mh-bakteerit heti aloitettuna voi ehkäistä koliikin ja muut vatsavaivat. Ja sitten tietenkin ne allergiat :D
 
Kiitti Vernalis :flower: . Daily Wellnesiä on nyt hankittu tähänkin osoitteeseen.

AP:lle. Mitään muuta haittavaikutusta ei noista ole kun että liikakäytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia, ja näitä vahvempia juuri Vernaliksen mainitsemia probiootteja ei kannata ottaa tyhjään vatsaan.
 
Olkaapa vain hyvä :D

Niin ja sellainen hyvä vinkki vielä tuli mieleen, että kaikista parhaimman hyödyn mh-bakteereista saa kun ottaa ne illalla ennen nukkumaan menoa, silloin ne pääsevät vaikuttamaan kaikista parhaiten. Samaten vaikutusta parantaa myös se jos syö jotain prebiootti valmistetta myös.

DailyWellnesiltä löytyy myös hyvä prebiootti valmiste :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumina27:
Kiitos vaan tähänastisista kommenteista. =) Oisiko kellään mitään kommentoitavaa noihin raskausarpivoiteisiin?
Sori mun piti vastata tuohon jo aiemmin.
Itse olen nyt käyttänyt Weledan raskausajan hoitoöljyä. Se on tosi ihanaa tavaraa siitä että vaikka se on öljy se imeytyy nopeasti ja tulee tosi pehmeä iho.
Edellisessä raskaudessa käytin Vichyn raskausarpivoidetta enkä tykännyt siitä läheskään noin paljon kuin tuosta Weledasta, vatsan nahka repesi ihan totaalisesti 2 viikkoa ennen synnytystä kaikesta rasvaamisesta huolimatta. Saa nähdä miten tällä kertaa käy..

:headwall: :headwall:
 
Mun piti myös vastata tosta voiteesta mutta ajatukset vei toi probioottien vaihtaminen.

Mulla on neljäs raskaus ja nolla raskausarpea. Olen käyttänyt Weledaa, ja tässä raskaudessa Dr Hauschkan Birch arnicka body oilia, ja ruusuöljyä. Birch-arnica on hyvä myös urheileville mammoille, itse kovana liikunnan harrastajana pidän tuotteesta erityisen paljon.
Toki raskausarpiin vaikuttaa myös kudos ja ihotyyppi, joillekin vaan yksinkertaisesti tulee niitä vaikka tekisi mitä.
Edellisessä raskaudessa tykästyin myös Apteekissa myytävään Louis Widmer sarjan Remederm iho öljyyn.

Kun vauhtiin päästiin niin ainakin Vernalikselta haluan tiedustella oletko kuullut vadelmalehti teen hyvistä vaikutuksista raskausaikana?
Itse olen tätä kyseistä teetä lipittänyt nyt parisen kuukautta, edellinen synnytys päätyi sektioon joten kaikkensa sitä äiti tekee kohdun vahvistamiseksi. :D Netistä löytyy googlettamalla tietoa teen vaikutuksista, jotka on myös laajalti tutkittuja.
Ehkäisevät myös alkuraskauden keskenmenoja.

Tjaa mutta täytyypä ottaa nyt ennen nukkumaanmenoa tuo maitohappobakteerikapseli.
Muita hyviä vinkkejä? ;)
 
Siis tuota Weledaa saa ainakin luontaistuote kaupoista, Dr Hauschaa myös. Vichyä saa apteekista.

Vadelmanlehti teen pitäisi olla raskaus aikana tosi hyvää, saa aikaan kovat supistukset synnytyksen alettua ja maidon pitäisi nousta oikein kohisemalla synnytyksen jälkeen. :D Itsekin ajattelin alkaa sitä pikkuhiljaa nautiskelemaan koska viimeksi mulla nousi maito todella hitaasti ja jouduin antamaan pojalle aluksi lisämaitoa, sitä haluaisin tällä kerralla välttää.

Muihin hyviin vinkkeihin (niitä meinan riittää) :D Refleksologiaa/ vyöhyketerapiaa kannatta kokeilla lasketunajan tienoilla, sillä saa synnytyksen hyvin käyntiin jos siinä on ollut aikaisemmin vaikeuksia. Refleksologit myöskin neuvovat mielellään mitä kohtia kannattaa hieroa jotta supistukset voimistuvat ja myöskin mistä saa lievitettyä kipua. Eli mies vaan hommiin synnytykessä :)
Omega 3 kannattaa nauttia koko raskaus ajan koska se myöskin ehkäisee tulevalla vauvalla allergioita samaten foolihappoa koko raskausajan.

Itse myöskin opiskelen refleksologiksi siksi vinkkejä riittää :D
 

Yhteistyössä