Gerbiileistä

rymättylä
Ei ole enää, mutta on ollut farmi. Varsin helppohoitoisia ja energisiä vilistäjiä. Kannattaa ottaa kotikasvattajalta joka on käsitellyt pentuja paljon!
Ja siihen voi varautua että vaikka laittaisi kuinka pölytöntä purua, niin pölyä on silti laajalla alueella kun tekevät tunneleitaan ;)
 
Ei ole ollut,mut parhaalla kaverilla oli yhteen aikaan kans varsinainen farmi...Kivoja vilistäjiä,ei siinä mitään,mut auta armias kun ne yöllä alotti sen rummutuksen \|O Kaveri ei tietenkään tienny mitään ku oli tottunu,mut minä olin ihan hermona.Eli kannattaa laittaa jonnekki muualle kun makkariin,jos on herkkäuninen.

Ja kuten kaikilla muillakin jyrsijöillä,kannattaa ottaa kasvattajalta...
 
rymättylä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 15:06 Liikku kirjoitti:
Kivoja vilistäjiä,ei siinä mitään,mut auta armias kun ne yöllä alotti sen rummutuksen \|O Kaveri ei tietenkään tienny mitään ku oli tottunu,mut minä olin ihan hermona.Eli kannattaa laittaa jonnekki muualle kun makkariin,jos on herkkäuninen.
Niin tosiaan, ja se rapsutus mitä pitävät tunneleita rakennellessaan taisi olla aikamoinen kanssa.. :D
 
Mirkka
Minulla on ollut yhteensä neljä! Aivan ihania vipeltäjiä joita on vaikea saada kiinni kun ne laittaa lattialle juoksentelemaan, pitävät yölläkin hirveää meteliä, heittelevät purujaan pois terraariosta ja tuovat mukanaan purun, heinän ja gerbiilin hajun.

Mutta hyvin seurallisia, hauska katsella, helppo hoitoisia ja ainakin minä opetin gerbiilini tulemaan luokse kutsuttaessa eli fiksuja eläimiä!

Kannattaa muuten ostaa kaksi kappaletta samaa sukupuolta olevia gerbiileitä, kaverilla oli vain yksi ja se oli niin yksinäisen näköinen kun vertasi meidän kahden gerbiilin muodostamaan palloon.
 
Mulla on ollut parisen kymmentä. Ihania lemmikkejä, ei kuitenkaan ihan pikkulasten käsittelyyn sopivia. Valtavan fiksuja jos haluaa nähdä vaivaa ja hiukka uhrata aikaa opettamiseen. Tuntuu olevan hiukan yksikökohtaista tuo rytmikin: siis sitähän sanotaan että ovat yöeläimiä, mutta meillä oli kyllä sekalaisesti niitä jotka päivät kukkuivat (ainakin osittain) ja yöllä sitten nukkuivat niinkuin me ihmisetkin. Ja toisaalta nopeasti tottuu niiden yöllisiin ääniin. Terraario on ehdottomasti hyvä, rakastavat puruissa pyörimistä ja kaivamista. Ehdottomasti laumaeläimiä, eli ainakin kaksi samaa sukupuolta olevaa että on kaveria toisilleen niistä.
 
-ieva-
Minulla ei ole ollut gerbuja (outoa kyllä vaik kaiken näkösiä muita jyrsijöitä on ollut vuosien varrella)
Sen vaan sanon vinkkinä ettei samassa terrassa kantsi pitää enempää kuin max.5 gerbua reviiri tappeluiden välttämiseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2005 klo 08:35 -ieva- kirjoitti:
Minulla ei ole ollut gerbuja (outoa kyllä vaik kaiken näkösiä muita jyrsijöitä on ollut vuosien varrella)
Sen vaan sanon vinkkinä ettei samassa terrassa kantsi pitää enempää kuin max.5 gerbua reviiri tappeluiden välttämiseksi.
Uroksia etenkään. Naaraat, etenkin jos ovat sisaruksia keskenään, näyttävät olevan sopuisempia.
 

Yhteistyössä