Glomifen ja aivan mitätön vuoto? alottaako uusi kierto vai mitä? APUA, kiire !!

Hei kaikille !

Toivottavasti saan täältä jonkun järkevän vastauksen kun en lääkäriäkään enää tänään saanut kiinni =(

Eli toista lasta yritetään ja luomuna yritystä takana reipas vuosi. Verikokeissa selvisi ovuloimattomuus ja kierrot venyi kp40-

No nyt sitten ollut eka kierto clomifenit apuna ja eilen alkoi aivan minimaalinen tuhruvuoto.. tai en mä voi sitä vuodoksikaan sanoa koska ainostaan pari kertaa vessassa käytyäni, pyyhittäessä tuli paperiin vain veriviiru. Eikä joka vessa käynnillä.
No tänään sitten on paperiin välillä tullut hiukan enemmänkin, mut aina ainoastaan pyyhittäessä. Pikkuhousunsuoja ollut eilisestä asti, eikä siihen tule mitään!!

Kp3 täytys alottaa uus clomikuuri mut mistäs noista päivistä nyt osaa sitten laskea !?!? jos eka veriviirusta lasken, ni sehän olis sitte jo huomenna?

Oon kuullu että clomit saattaa pinentää limakalvoja niin että vuoto on tosi niukkaa, mut voiko olla näinkin niukkaa?

Aina mulla on ollu tosi simppelit ja sillai ok menkat, et tamponeja en oo käyttäny vuosiin just siksi ku vuoto niukahkoa muutekin.

Nyt ei oo ollu mitään kuukautisoireita.. paitti ovulaatiosta tissit olleet pirun kipiät (painavat) ja normaalisti menkkojen alussa mua kyllä kivistää ja puristaa ala vatsaa !!

Kertokaa kokemuksianne, neuvojanne ja oon iki kiitollinen !!

Tässä iski hiukan paniikki, kun viikonloppu eikä yksityisestä klinikalta tietenkään ketää kiinni saa !!

KIITOS !!
 
Mä suosittelisin tekemään varmuudeksi raskaustestin. Mä ymmärsin joskus, että vuoto pitää olla kunnollista jotta voi laskea sen kp3 mukaan, mutta jos sulla on ennenkin ollut niukka vuoto niin tekisin ehkä niin, että jos testi negaa niin aloittaisin sitten ne clomit oletettuna kp3:na. Mutta suosittelen kyllä soittamaan vaikka johki missä joku ammattilainen voisi neuvoa paremmin =)
 
Mä olen kans kuus kiertoo jossain kohtaa yritystä syöny clomeja, ja todella niukkaa vuoto oli menkkojen aikaan. Kannattaas silti tehä raskasutesti varmuudenvuoks ennen ku alottaa clomit, niistä on kai joillain tulllu ns"valemenkat" ja on ollukin raskaana (jostain oon lukenu niin..) Eli samoilla linjoilla toiveen kanssa: huomenna testi, jos negaa,niin sitten vaan clomien alotus! Tsemppiä yritykseen! Toivottavasti saisit clomeista avun :heart:
 
Kiitos teille kaikille nopeista vastauksista !!

Ella kyseli että mikä kp mulla on menossa, ni se olis nyt kp30. ja tosiaan ennen clomeja paukkunu yli 40..

Vuoto jatkuu edelleen, mut pikkuhousun suojaan ei tuu mitään... ainoastaan vessassa käynnin yhteydessä paperiin tulee verta. ja tos yhdellä kertaa sitä tuli vähä enemmänkin..
Sori näin yksityiskohtainen selitys, mut auttaa varmasti selventämään asiaa ;)

Tosiaan, ne mun menkat ennen klomeja on ollu sellaset normaalit.. et n. 4 sidettä saanu päivässä vaihtaa ja niistä on kyl nähny et menkat on, nyt ku tää on jotenkin outoo..

Kuinkas tarkkaa tuo clomien aloitus/syönti sitten on jos esim siihen alotukseen tulee yhden-kahden päivän heitto? Meinaa eilisesta veriviirusta laskien se olis kp1 ni huomenna tarvis clomit alottaa.. mut jos laskenkin et tää pv olis kp1 ni sit vasta sunnuntaina..

Ärsyttävää !! Tulis sit ku tulee, ni kunnolla !!

Lisää neuvoja jos joku vaan tietäis !! KIITOS!!
 
Jos en ihan väärin muista niin clomeja voi syödä myös kp5-9, viisaammat korjatkoon!!! Jotenkaan en usko, ettää nyt hirvee haitta ois vaikka heittää päivällä tai parilla...Esimerkiksi mulla alko menkat uudenvuoden aattona illalla klo22 ja mä laskin sen jo kp1 kun vuoto oli todella runsasta. Jotkut ois voinut laskea vasta seuraavan päinän kp1, mutta mä tein noin ja ihan normisti folli onneksi oli kasvanut :) Mutta tosiaan joku kokeneempi voi korjata jos puhun ihan puuta heinää :D
 
angel08 Mulla kans tieto, että clomeja määrätään haitarilla kp 2-6, 3-7 tai 5-9, eli tuski on mitään haittaa, jos pävällä tai parilla heittää! Mut jokatapauksessa suosittelisin tekeen sen testin kuitenkin ennen aloitusta =)
 
Moi!

No alkohan ne sitten kunnolla, menkat siis! Kai siitäkin voi iloita =)
Tänä aamusta vuotoa tuli jo ihan normaalisti ja niin on tullut kokopäivän. Ei siis turhia toiveita siitä että olisin raskaana..
Laskin tämän päivän nyt kp2 ja huomenna sitten clomit taas käyttöön!
Toivotaan vauvaonnista ensi kiertoa !

Kiitos teille kaikille auttavista neuvoista !!
 
minulla yksilapsi joka tullu glomeilla,siihen meni noin 4kk et tulin raskaaksi.eka meni kesken ja sit tulin raskaaksi ja raskaus meni hyvin. nyt poika kohta jo 2v ja yritetään toista lasta.minulla menkat tosi epäsäännölliset eli 3kertaa vuodessa kuukautiset ja saattaa kestää 2-3viikkoakin sain uuden kuurin glomeja et saisin ne alottaa periaatteessa heti. vasta kuukautiset loppunu.onko kellään tietoa et pitääkö minun nyt odottaa seuraavia menkkoja jotka voi olla vasta ehkä kesällä joskus?vai voisinko alottaa clomit jo aiemmin vaikka menkkoja et kuulu?kun söin ekakerralla kierron 3-7 aikana glomeja.haluaisin ne aloittaa pian kun tässä menkkojen odottelussa menee turhaa vain aikaa kun kovasti jo toista vaavia aluaisin jo oottaa=) olisi kiva saada vastauksia=)
 
Clomeja ei saa aloittaa ilman kunnon vuotoa tai jos muuten voidaan todeta varmasti, ettet ole raskaana. Jos sulla on epäsäännöllinen kierto, ovulaatio on voinut tapahtua ja periaatteessa voisit olla raskaana, vaikka testi ei sitä vielä näytäkään. Sen takia pyytäisin lääkäriltä esim. teroluteja, joilla vuoto saataisiin aikaan ja sen jälkeen Clomit.
 
heve: mikä kp sulla on menossa, jos kerta menkat just loppui? Kyllähän clomeja käytetään kp 5-9:kin eli vielä voisit ehtiä tähän kiertoon. Onpa tosi tylsä, että kierrot venyy noin pitkiksi niin yrityskerratkin jää aika harvoiksi. Toivottavasti clomit toimii ja saatte vauvan alulleen :)
 
Clomit aiheuttaa vakavia kehityshäiriöitä, sen takia raskaus pitää ensin sulkea pois. Terolutit on yksi vaihtoehto saada vuoto alkamaan. Kannattaa siis hakea gynekologilta apua.

Lisäksi niiden pitää osua alkukiertoon, jotta ne toimivat kunnolla, vähän riippuen kyllä syystä kierron epäsäännöllisyyteen. Ne blokkaavat kehon omaa hormonituotantoa ja lopetuksen jälkeen ikään kuin päästävät sen valloilleen, jolloin ovulaatio tapahtuu.

Mutta jos tosiaan ei ole vielä kp5 menossa, ehdit ne kyllä vielä aloittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä