~Great Girls~ vol.2

Liisa75
Hei mites se on noiden lämpöjen kanssa. Näkeekö ruumiinlämmöstä raskautumisen? Mitä lämmölle tapahtuu ennen menkkoja? Vai liittyykö lämmön vaihtelu vaan ovikseen? Onko kellään tietoa? Kehittelen tässä oireita ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillet:
Drakonia kerrohan miten tollasen itsekurin saa? :D Mulle tuntuu olevan mahdotonta selvitä edes kahta päivää ilman herkkuja :ashamed:
Mulle tuntu ennen mahdottomalta olla ees yks paiva ilman herkkuja... ja mieluiten viela montaa eri sorttia ja paljon.

Yhtakkia vaan paatin, etta tasta on tultava loppu :D Tallasta kyl ei kovin usein mulle tapahdu, et saan sellasen tietyn vaihteen paalle itessani, mut heti ku mul on se niin pitaa vetaa taysia niin kauan ku tata helppoutta kestaa :D

KAi ma jotenki inspiroin itteani katsomalla jotain "painoin 400kg" videoita youtubesta, yritan ahtautua vanhoihin vaatteisiin ja kun tulee kamala olo liiasta herkuttelusta :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa75:
Hei mites se on noiden lämpöjen kanssa. Näkeekö ruumiinlämmöstä raskautumisen? Mitä lämmölle tapahtuu ennen menkkoja? Vai liittyykö lämmön vaihtelu vaan ovikseen? Onko kellään tietoa? Kehittelen tässä oireita ;)
Mulla lammot oli koholla oviksen jalkeen, mut pari paivaa ennen menkkoja laskee... plaah :D Kai jos ne pysyy koholla nii vois olla pieni toivo ;)
 
Hmm, en ole ikinä ennen noita lämpöjä seuraillut, mutta nyt alkoi ihmetyttämään. Kierron puolivälin jälkeen olen ollut melkeinpä koko ajan pakkasen puolella. Ruumiinlämpö mystisesti on laskenut ja palelen koko ajan, vaikka ei tämän asunnon kylmä pitäisi olla.... :$

KAi ma jotenki inspiroin itteani katsomalla jotain "painoin 400kg" videoita youtubesta, yritan ahtautua vanhoihin vaatteisiin ja kun tulee kamala olo liiasta herkuttelusta :D
Toi on Todella hyvä idea :D Tosin noi läskidokkarit on välillä vähän käänteisestikin toimivia. Viimeksi mussutin samalla suklaata ja mietin että hei, mulla on vielä 300kiloa tuohon tilaan :LOL: Mutta vanhojen vaatteiden kokeileminen voisi tosiaan toimia motivaationa...
 
Jahas, tämän kierron epätoivoinen testi kausi on sitten jälleen avattu... :ashamed: Mikähän hitto siinä on etten osaa pitää näppejäni erossa noista testeistä... :headwall: Enää en kyllä varmasti osta testejä valmiiksi laatikkoon kun kerta alkaa aina liian ajoissa testaileminen. Taas väännellään ja käännellään testiä vessassa ja kuvitellaan ties mitä viivan paikkoja tms ja siristetään vähän lisää silmiä. :kieh: Sitten kuvitellaan vähän oireita ja elätellään toiveita kunnes se täti pamahtaa kylään. Eli tässä kierrossa tullaan alas ja kovaa siinä vaiheessa kun täti yllättää vierailullaan. :headwall: Tämän hetken oireita ovat edelleen ajoittain etova olo ja huippaus, palelee ja kasvoja kuumottaa, mahaa juilii (jatkunut lähes päivittäisenä oviksesta saakka) ja lämmöt on koholla (nekin olleet oviksesta saakka koholla, tosin olin heti oviksen perään kipeenä ja kuumeessa, lämmöt kävi normaalissa himpun yli36 ja nyt ne on 36,74, eli noin puoli astetta enemmän kuin normaalisti). Mä en kohta kestä enää itteeni ja sitten alkaa perheelle äksyily. :( Miksei tätä vauvakuumetta vain voisi jättää johonkin narikkaan siihen saakka että tärppää? TURHAUTTAA! :headwall:
 
drakonia, hienosti oot laihtunut ja syönyt kohtuudella herkkuja! Mä oon ollut uudestavuodesta saakka ilman karkkia ja aattelin olla ens kuunkin ja vielä lisäks ei herkkujakaan! Tiukka paikka, mutta yritetään!
Niin ja pahoittelut tädistä :hug: , kivaa jos kierto on kuitenkin hieman lyhentynyt.

marleena :hug: , tiiän niin ton tunteen! Mulla ei siis oo nykyään testejä etten etukäteen sorru niihin ja en sit ala omiani kuvittelemaan! Syksyllä mun etova olo ja huippaus johtui alhaisesta hb:stä. Oonkin nyt yrittänyt syödä rautaa menkkojen aikaan.

Mulla on nyt hyvä laihis inspis päällä, kohta alkaa normaalipaino jo häämöttää! En oo vielä koskaan aikuisiällä ollut näin lähellä normaalia. Eli mulla ois tavotteena päästä BMI 25 tai hiukkasen alle. Mutta plussan tietty ottaisin mielelläni tässä sivussa ;) .
 
Täällä rahahuolet valvottaa..Liitossa tuli maanantain puolella käytyä ja rahoja saa kuulemma odottaa 6vkoa!!Uskomatonta..kun koskaan aikaisemmin ei ole liiton rahoilla ollut, tuntuu tuo ihan järkyttävältä..ei sitä isäntä paran kukkarolla kuitenkaan viitsi liian innokkaasti vierailla :( just kun alkoi saada laskunsa ajantasalle..mainiota..No onni onnettomuudessa..Koulutuksen haastattelu meni ilmeisen hyvin, pääsin kouluun! :D kai tästä taas jollain tavalla noustaan!anteeksi kauhea masis ruikutus..en ole viime aikoina ollut hirveän hyvää palstailuseuraa :/
 
kiukkutäti :hug: 6 viikkoa on aika pitkä aika kun joutuu joka tapauksessa miettimään että millä ne laskut maksaa ja ruokaa ostaa. Ymmärrän hyvin huolesi, mutta kylle ne asiat siitä lutviutuu ajan kanssa. Ja onnittelut kouluun pääsystä!
 



Ensimmäistä kuumeilee


drakonia......................kp3/28-32................yk5
tch..............................kp5/30-31.................yk5
yöperhonen.................kp8/28.......................yk13
kiukkutäti.....................kp20/30-35................yk
Lumo...........................kp22/28-35...............yk5
kiharapää.....................kp25/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp25/28-32..............yk3
Arcatha.......................kp26/28.....................yk15
Lillet............................kp32/30-35................yk2
Jeju81........................kp38/?........................yk2
Piglet..........................kp44/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp62/29-34.................yk4


Toista toivovat


Selis..........................kp9/25.......................yk11
akujalmari.................kp11/38 .....................yk2
marleena-84..............kp27/28.....................yk6
mama1988...............kp38/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp54/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp61/30......................yk1
Vilinäiti......................kp114/43.....................yk


Kolmatta kaipailee


Emmama.................kp6/28-33...................yk8
jojo369....................kp13/33......................yk7



Mukana myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli

Plussanneet

shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen


 
Kiitoksia kaikille onnitteluista!

Sellaista piti vielä mainitsemani, että onnistuu se painonpudotus raskausaikanakin (maltilla tietysti kun menee). Mulla lähtöpaino ennen raskautta oli 98 (esikoisen aikaan 106... :ashamed: ) ja nyt keikkuu siinä 89-90 kg paikkeilla. Pidinkin kyllä tiukkaa rd-dieettiä suurimman osan raskausajasta (kun mulla paastoarvo oli koholla; jännä sinänsä että esikoisen odotuksessa ei ollut vaikka silloin painoin enemmän, eikä siitä ole kovin pitkä aikakaan). Nyt kun imetys (lääkityksen takia) loppui, varmaan kyllä painon pitäminen kurissa taas vaikeutuu, tässä väsymyksessä on vaikeaa kieltää itseltään mitään...

Mutta, kovasti tsemppiä & onnea kaikille niin kilojen kuin raskautumisenkin kanssa!
Grynna & esikoispoika 1,5 v & typy 3 viikkoa ja 2 päivää
 
tch
Tää akka on nyt niin pihalla omasta kropasta!
Eli, mulla on aina vuoto kestänyt sen 5pv ja se on vain kerran heittänyt, kun olin raskaana niin menkat alkoi normaalisti,kesti tosin vain 3pv mutta kipuineen päivineen oli muuten aivan normit etten edes tajunnu heti olevani raskaana!
Mutta tosiaan aina vuoto kestää sen viis päivää... mutta mutta... perjantaina alko siis mulla menkat mutta oli kyllä kaikkee muuta ku normaalit!! vuoto oli suht normaalia 3päivää(tosin niitä ällöttäviä hyytymiä ei tullu ollenkaan) ja ton 3päivän jälkeen on tullu tippa sillon toinen tällön... eli ei käytännössä mitään!!
Tänään sitten oli lämmöt vasta laskenu, yleensä laskee kyllä ennen tädin tuloa!!
Nyt oon niin pihalla kropasta etten tiiä mitä tekis!! Oireita ei siis kyllä ole että vois epäillä edes raskautta(tosin,eipä mulla ollu oireita edellisessäkään raskaudessa,mikä siis meni kesken).

Että tällanen vuodatus!!!
 
Sori, kun en oo jaksanut päivittää painopinoa, teen sen piakkoin.

tch, mun pitää tähän mainita, että vaikka mulla on kp nyt 13/33, niin raskausoireita löytyy vieläkin. Oikeesti. Mä oon niin herkkänä ollut, että ihan mitättömistä asioista tulee itku. En tiiä onko se sit tää stressi mitä piilevänä tekee tepposia, mutta ihan raskausoireilta nää tuntuvat. Raskaus ei kuitenkaan ole mahdollinen, testit näyttivät viime kuussa negaa niinku pitikin ja menkat olivat todella runsaat.
 
tch
jojo369, mua taas ihmetyttää tää oireettomuus mikä oli jo ennen menkkoja!! muuten olen joka kuukaus löytäny jotain oireita vaikkei ole edes luovutusta tapahtunu :LOL:
Muistelin mun ekaa raskautta niin samana päivänä ku menkat alko niin testasin negan... menkkojen jälkeen tuli vasta plussa,en tosin muista missä vaiheessa!!
Kai se on vaan nieltävä että kroppa tekee niinkuin se haluaa... eikä niinku minä haluan!!
 
Ja näin taas tuli täti kylään. Ärsyttää. Muttei edes niin paljoa, koska ei tässä mitään yli-aktiivista seksielämää ollakaan vietetty... Mutta silti, kyllä sitä aina vähän toivoo.
Eli nyt siis kp1/n.32ja yk3. On tosiaan ollut kieto nyt kolmen kk.ajan tasan 32pv että jos se siinä pysyisi.

Ihmettelen muuten yhtä menkkavaivaani. Muita kipuiluja ei mulla koskaan menkkojen aikana ole, mutta aina parin ekan päivän aikana oikea reisi on älyttömän kipeä. Tuntuu lähinä suonenvedolta, en sitten tiedä. Muuten siis täysin oireeton täti mutta toi on kyllä jotenki outoa :D
 
Painouutisia... tänään -4kg. Hyvä minä!! Olen tosi tyytyväinen. Nyt vaan pitäisi jaksaa samalla linjalla, että ehtisin laihtua mahdollisimman paljon ennen raskautta (huomatkaa positiivisuus tämänkin asian suhteen).

Mukavaa talvista viikkoa.
 
Liisa75
Kiva kuulla drakoniastakin taas! Tää palsta kyllä koukuttaa yhtä paljon kuin itse vauvakuume, joten välillä ois hyvä pitää taukoa ;)

Mielettömät onnittelut painoa pudottaneille! Ei muuta kun vatsa sisään ja rinta ulos ja olkaa ylpeitä itsestänne! Minä sen sijaan ripottelen tuhkaa päälleni, kun olen ollut mässäilevä laiskimus. Kiukkutädille onnittelut koulupaikasta! Yritä olla stressaamatta rahasta, etenkin jos sun mies kuitenkin käy töissä. Mulla kesti todella kauan hyväksyä se tosiasia, että meidän perheessä ei vaan olla raha-asioissa tasavertaisia, kun meillä se naisen euro ei ole edes sitä 80 senttiä.

Kävin yks päivä täällä vouhkaamassa tosta lämmöstä, mutta asetin sitten kantapääni tukevasti maankamaraan kiinni ja totesin, että niin... mulla on poskiontelontulehdus. Joshtuiskohan se lämpö siitä eikä mistään raskautumisesta...
 



Ensimmäistä kuumeilee


Lillet............................kp2/32.....................yk3
drakonia......................kp4/28-32................yk5
tch..............................kp6/30-31.................yk5
yöperhonen.................kp9/28.......................yk13
kiukkutäti.....................kp21/30-35................yk
Lumo...........................kp23/28-35...............yk5
kiharapää.....................kp26/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp26/28-32..............yk3
Arcatha.......................kp27/28.....................yk15
Jeju81........................kp39/?........................yk2
Piglet..........................kp45/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp63/29-34.................yk4


Toista toivovat


Selis..........................kp10/25.......................yk11
akujalmari.................kp12/38 .....................yk2
marleena-84..............kp28/28.....................yk6
mama1988...............kp39/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp55/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp62/30......................yk1
Vilinäiti......................kp115/43.....................yk


Kolmatta kaipailee


Emmama.................kp7/28-33...................yk8
jojo369....................kp14/33......................yk7



Mukana myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli

Plussanneet

shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen




 
Liisa75
jojo Välillä saa itkeä ja vajota itsesääliin oikein kunnolla, mutta sitten ei taas auta kuin suunnata kohti tulevaa. Uutta yritystä vaan kaikilla elämänaloilla. Eikä kannata itseään kaikesta syyttä, ne ei vaan tajunnu palkata sua.

Onneks mulla on ens vkolla lomareissu tiedossa. Se varmaan piristää, koska tammikuun saldo selviää pian ja voi olla, että se on: ei laihtumista, ei plussaa, ei uutta työtä. Mutta eihän siinä sitten muu auta, kuin helmikuuhun paremmalla onnella.

Lillet :hug: Outo toi reisijuttu. Kandee varmaan joskus mainita lääkärille.
 
jojo :hug: Kuten Liisa sanoi, välillä saa itkeä ja on hyväkin itkeä ja raivota jos se helpottaa oloa. Älä kuitenkaan vaivu täysin masennuksiin vaan koita ajatella että nurkan takana on huippu työpaikka odottamassa juuri sinua ja silloin olet todella iloinen etten tähän paikkaan mennyt. Ja mitä painoon tulee, no siihen ei maailma kaadu, vähän ajan päästä varmasti kun olet muutenkin piristynyt näistä vastoinkäymisistä sekin asia kääntyy parhain päin. :hug:
 
jojo :hug: :hug: , voi kurjuus. Kyllä sulla nyt tökki, paljon jaksamisia sinne :hug: .

Lillet, pahoittelut tädistä!

Täällä alkaa varmaan pian ovis lähestymään, limoja on jo tänään ollut. Mä niin haluisin jo saada sen plussan...
 
Huomenet. Mä taas vietän "omaa aikaa" koneella aamukahvin merkeissä. Vaikka ei millään jaksaisi aamulla nousta niin että mä nautin kun nää aamut on melkeempä päivän ainut hetkin kun saan rauhassa istahtaa koneelle juomaan kahvia ja palstailemaan ja lukemaan uutisia. Toinen hetki on jos lapsi on niin väsynyt että nukkuu iltapäivällä vielä pienet päiväunet. Jos muina aikoina yritän istahtaa tähän niin on varmaa että mut keskeytetään monta kertaa ja saan käydä aina välissä puuhailemassa kaikkea muuta, mutta siihen on jo tottunut. Jollain ilveellä pitäisi jaksaa lähteä taas kohta töihin ja vähän arveluttaa että mitäs kaikkea siellä tänään taas onkaan vastassa. Opettajilla on ollut eilen kokous ja olen aika varma että siitä seurauksena on taas monta asiaa avustajille, lähinnä välitunteja koskien. Voidaan lisätä vaikka avustajien valvontoja, mutta opettajille niitä ei vahingossakaan lisätä. Käy työpäivät vähän lyhyiksi kun pitäisi tunnit olla tunneilla ja välitunnit ulkona ja silti jossain välissä ehtiä keittämään kahvit, tiskaamaan kupit, valmistelemaan ja ottamaan kopioita, jakamaan välipalaa, yms yms yms. No muistaa vaan realistisen tärkeysjärjestyksen ja yksinkertaisesti jättää tekemättä osan töistä jos ei työpäivän aikana ehdi. Eniten ehkä jännittää se että yksi opettajista puhui aikovansa ottaa esille asian avustajien tasapuolinen kohtelu... :whistle: Mä nimittäin olen sellaisen opettajan luokassa jossa tämä ei ihan aina toteudu ja tiedän saavani sitten sitä itteään niskaan jos kokouksessa on nyt tämä aihe otettu esille... Että mua välillä korpeaa tää kivikautinen järjestelmä joka tuntuu koulumaailmassa olevan vielä = avustajat ovat alinta pohja sakkaa ja meitä saa juoksuttaa ihan oman mielen mukaan... :kieh: Toukokuuhun olisi töitä ja sitten loppuu kun työllistämistukikin loppuu ja ilman tukea ei palkata. Mietin jo että kun on sopimus kirjoitettu ja tiedän ettei jatkoa heru niin pitäisiköhän kertoa joku kerta mitä olen oikeasti mieltä joistain ns. turhista töistä... Voi kyllä työnhaku tällä paikkakunnalla vaikeutua sen jälkeen.

Tätiä odottelen, koitan pimittää että testaan vasta aikaisintaan huomenna (olen kyllä jo sortunut pari testiä tekemään) jos tätiä ei kuulu, vielä parempi jos vaikka lauantaille jaksaisin pimittää. Oireita tuntuisi olevan, mutta niitä nyt on melkeen joka kierrossa...

Onko jojolla yhtään parempi päivä tänään? Toivottavasti. :flower:
 



Ensimmäistä kuumeilee


Lillet............................kp3/32.....................yk3
drakonia......................kp5/28-32................yk5
tch..............................kp7/30-31.................yk5
yöperhonen.................kp10/28....................yk13
kiukkutäti.....................kp22/30-35..............yk
Lumo...........................kp24/28-35...............yk5
kiharapää.....................kp27/30-35...............yk16
Liisa75.........................kp27/28-32..............yk3
Arcatha.......................kp28/28.....................yk15
Jeju81........................kp40/?........................yk2
Piglet..........................kp46/27-29................yk12
Rosmariini-74.............kp64/29-34.................yk4


Toista toivovat


Selis..........................kp11/25.......................yk11
akujalmari.................kp13/38 .....................yk2
marleena-84..............kp29/28.....................yk6
mama1988...............kp40/28......................yk3
Minttu-Emilia.............kp56/32.......................yk1
Juizzi-77...................kp63/30......................yk1
Vilinäiti......................kp116/43.....................yk


Kolmatta kaipailee


Emmama.................kp8/28-33...................yk8
jojo369....................kp15/33......................yk7



Mukana myös


hyrskylän muori
largelady
tii-tikkä
Hope73
Bianca72
lilo
pisita
nasunen-82
syttis
tikruliini
sokeripulla
Piijuska-78
Allunmamma
papaijaa81
nallekarhu
touhu tenava
Härveli

Plussanneet

shaken
Iloinen
Sinderella
nelosenkaipuu
äiti-vm73
johanna83
Heidsu
Sompio
LillaGuppen



 

Yhteistyössä