Gynekologiasiaa

En saanut vastausta tuolta Mitäs Nyt-osiosta joten tulisikohan täältä

Tampereen gynekologit

Haluaisin tietää paljonko maksaa Koskiklinikalla tai Pihlajalinnassa alkuraskausden ultraäänitutkimus Kela-korvauksen jälkeen.

Kiitoksia etukäteen niille jotka ystävällisesti jaksavat vastata.
 
Mä en hintoja muista enää, mutta syksyllä kun kävin niin Väestöliitolla oli halvin.. Tais jäädä korvausten jälkeen joku 50 ?.. Mutta kaveri muuten kävi ihan just Koskiklinikalla ja tais mainita että makso n. 90 ? korvausten jälkeen. Ja Pihlajalinnassa oli halvempi kuin Koskiklinikalla, mutta en muista, paljonko. Toivottavasti edes vähän auttaa! :)
 
Väestöliitolla ei enää ultrata "ulkopuolisia" tai näin mulle sanottiin kun soitin helmikuussa aikaa. Heidän ultraava kätilö oli vaihtanut työpaikkaa. Koskiklinikka oli kalliimpi kuin Rautatieaseman Terveystalo, Koskiklinikka maksoi muistaakseni 150? ja siitä kela-korvaus (raskausviikko 7+). Terveystalolla kävin viikolla 7+3, jolloin hinta oli 98? Kela-korvausten jälkeen ja uudestaan kävin rauhoittamassa mieltäni rv 9+4 ja silloin lysti maksoi 73? korvausten jälkeen. Sitä en tiedä miksi hinta oli toisella kerralla halvempi, molemmat käynnit kestivät 10min. Pihlajanlinnassa kävi ystäväni joka taisi maksaa varhaisultrasta 70-80?. Koskiklinikan ja Pihlajalinnan ajat menivät jopa parin viikon päähän, kun taas Terveystalolta sain ajan parin päivän päähän :)
 
Veera- voiko tuolla väestöliitolla käydä vaikka ei olisikaan kärsinyt lapsettomuudesta? Kun heidän sivuillaan on melkein vain lapsettomuusasioita, ja jotenkin jää sellainen kuva että siellä hoidetaan vain niitä?
 
Moikka!
Minä maksoin koskiklinikalla varhaisultrasta 120e ja siitä siis kela pois?! En tiedä paljonko, kun mulla menee sairaskassan kautta, MUTTA, ultraaja sanoi et hinta vaihtelee kenelle menee ultrattavaksi ihan koskiklinikankin sisällä, eli riippuu mikä mööpeli on, jollain paremmat jollain huonommat, ja sitten vaikuttaa myös kuulemma ihan lääkärin palkkauksekstakin... Et ottakaa ny selvää aina, eikä edes aina siinä vastaanotossa osaa sanoa mikä summa tällä kerralla paukahtaa.
Tämä oli kolmas varhaisultrani ja kyllä on hinta myös vaihdellut, tosin vuosia ollut välissäkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Veera- voiko tuolla väestöliitolla käydä vaikka ei olisikaan kärsinyt lapsettomuudesta? Kun heidän sivuillaan on melkein vain lapsettomuusasioita, ja jotenkin jää sellainen kuva että siellä hoidetaan vain niitä?
En ole Veera mutta vastaan kuitenkin :) Mulle sanottiin helmikuussa kun soitin että eivät ultraa enää muita kuin heidän "potilaitaan" eli lapsettomuudesta kärsiviä. Mutta nyt toki tilanne voi olla toinen, jos ovat palkanneet uuden ultraavan kätilön :)
 
Mulla maksoi koskiklinikalla varhaisultra 90e kelakorvauksen jälkeen.
Terveystalolla taas on järkyttävän kallista :whistle: Sielä maksoi varhaisultra 180e josta sain jälkikäteen 40e kelalta takaisin (meinasin kyllä maksaessa perseelleni lentää! )!!
 
Joo, siis mä kävin marraskuussa viime vuoden puolella ja sillon kyllä otettiin. Mutta voihan nuo tilanteet muuttua! Kannattaa varmaan soitta ja kysyä, sieltä lapsettomuuspuolen sivuilta taisin ottaa numeron mihin soitin..
 

Yhteistyössä