Haaparannan Ikea!!!

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Kerokaas millä tavalla Ruotsin puolella kannattaa maksaa??? Visa kortti siis käytössä...eli suoraan visalla maksu vai luotolle??? ku joku mielestäni joskus sanoi, että luotolla jos maksaa ei mene niin paljon niitä joitai maksuja!!!
Kertokaas joku joka tietää!!!
 
harmaahiirulainen
Siis niinku miten erilailla visalle vai luotolle? mun mielestä se visa on luotto ja sillä sipuli tai ainaki minulla. Visalla kannattaa maksaa, kaikkein halvimmaksi tulee. Meidän ostosten loppusumma putos 60 eurolla kun visa lasku tuli.
 
meinaatko
maksaa suomalaisella pankkikortilla suoraan tililtä? Minulla luottokortti (master, sama asia kuin visa) ja siitä ei mene mitään ylim. maksuja jos maksaa laskun heti, kun se tulee.
 
ap
sorry, huonosti selitin, ku laps pyörii tässä... siis että kannattaako ostaa luotolle vai siinä samassa kortissa on pankkikortti, eli rahat menee heti mun tililtä!!! ei nyt oikee itellä tuu juttu järkevästi, ku yrittää nopsaa kirjottaa!!! toivottavasti ymmärsitte!!! kiitos!!!
 
ap
siis eli nyt yritän vielä kerran selittää...minulla on siis Visa Electron -kortti...eli voin ostaa luotolle tai sit niin, että maksu menee suoraan tililtä!!! eli kannattaako mun ostaa luotolle vai niin, että rahat lähtee suoraan tililtä??? eli säästänkö, jos ostan luotolle ja maksan kaiken pois heti kun ensimmäinen lasku tulee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mut ei kai Haaparannan puolella edes pysty maksaan suomalaisella pankkikortilla? Korjatkaa jos olen väärässä, mä käytän aina kyllä visaa.
voi maksaa suomalaisella pankkikortilla.
Halvin on maksaa visalla (luotolla) koska se menee oikean päiväkurssin mukaan. Jos maksat pankkikortilla menee se kyseisen kaupan kurssin mukaan. Näin siis muuallakin hapitsulla.
 
xx
Kannattaa ostaa luotolle. Ikean ja muidenkin liikkeiden kurssit on paljon heikommat, kuin pankin. Maksat siis samasta tuotteesta enemmän, jos maksat sen pankkikortilla tai euroilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mut ei kai Haaparannan puolella edes pysty maksaan suomalaisella pankkikortilla? Korjatkaa jos olen väärässä, mä käytän aina kyllä visaa.
voi maksaa suomalaisella pankkikortilla.
Halvin on maksaa visalla (luotolla) koska se menee oikean päiväkurssin mukaan. Jos maksat pankkikortilla menee se kyseisen kaupan kurssin mukaan. Näin siis muuallakin hapitsulla.
Maksa siis luotolla jos haluat säästää RAHAA!
 
vieras
Mulla on op:n pankkikortti Visa debit. eli siinä ei ole sitä luotto-ominaisuutta. Mua hämää kun siinä on tuo Visa. Muistelen et siitä sanottiin et sen ansiosta pystyy nostamaan rahaa ulkomailla pankkiautomaateista, mutta en muista miten tuosta maksamispuolesta sanottiin. Voin olla väärässä muutenkin, onko kellään tietoa -oikeaa sellaista? Mäkin oon menossa jonkin ajan päästyä Haaparannan Ikeaan, niin olis kiva tietää, kumpi kannattavampi, nostaa Suomesta euroja mukaan vai maksaa paikan päällä pankkikortilla?
 
vieras
Tämä tieto löytyi OP:n sivuilta kolskien tuota Visa debit-korttia:

OP-Visa Debit

OP-Visa Debit on kortti, jolla voit maksaa ostoksia ja nostaa käteistä rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla. Korttiin ei liity luotto-ominaisuutta, vaan ostokset veloitetaan tililtäsi parin päivän kuluessa.
 
fd
Visalla kun maksaa (siis Visa-luotto, ei Visa-electron), niin hinta määräytyy edullisimman kruunun kurssin mukaan. Tällä hetkellä se kannattaa, kun kruunun kurssi on alhainen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä tieto löytyi OP:n sivuilta kolskien tuota Visa debit-korttia:

OP-Visa Debit

OP-Visa Debit on kortti, jolla voit maksaa ostoksia ja nostaa käteistä rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla. Korttiin ei liity luotto-ominaisuutta, vaan ostokset veloitetaan tililtäsi parin päivän kuluessa.
Ja tämä tieto löytyi myös:

4. Kortti mukaan matkalle

Hyvä, joustava matkakumppani on OP-Visa tai OP-MasterCard. Ne ovat tunnettuja kortteja ympäri maailman. Tarkista ennen matkalle lähtöä, että kortissasi on riittävästi maksuvaraa yllätystenkin varalta.

OP-Visa Debit ja OP-Visa Electron ovat kortteja, jotka toimivat ulkomailla samalla tavalla kuin Suomessakin: voit nostaa niillä käteistä tai maksaa ostoksia suoraan omalta tililtäsi. Kun tilillesi tulee rahaa, se on heti käytettävissäsi - melkein missä maailman kolkassa hyvänsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Visalla kun maksaa (siis Visa-luotto, ei Visa-electron), niin hinta määräytyy edullisimman kruunun kurssin mukaan. Tällä hetkellä se kannattaa, kun kruunun kurssi on alhainen.
Koskeeko tämä nyt sitten myös tuota Visa debit-korttia?
 
fd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Visalla kun maksaa (siis Visa-luotto, ei Visa-electron), niin hinta määräytyy edullisimman kruunun kurssin mukaan. Tällä hetkellä se kannattaa, kun kruunun kurssi on alhainen.
Koskeeko tämä nyt sitten myös tuota Visa debit-korttia?
Jaa-a. Perinteisesti Visa Credit tarkoittaa tuota luotto-ominaisuutta, että veloitus menee luottoyhtiön kautta, joka laskuttaa sinua. Mutta en kyllä osaa sanoa tuosta uudesta debit-ominaisuudesta. Sehän on tavallaan se perinteinen pankkikorttiominaisuus. Korjatkaa, jos olen väärässä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Visalla kun maksaa (siis Visa-luotto, ei Visa-electron), niin hinta määräytyy edullisimman kruunun kurssin mukaan. Tällä hetkellä se kannattaa, kun kruunun kurssi on alhainen.
Koskeeko tämä nyt sitten myös tuota Visa debit-korttia?
Jaa-a. Perinteisesti Visa Credit tarkoittaa tuota luotto-ominaisuutta, että veloitus menee luottoyhtiön kautta, joka laskuttaa sinua. Mutta en kyllä osaa sanoa tuosta uudesta debit-ominaisuudesta. Sehän on tavallaan se perinteinen pankkikorttiominaisuus. Korjatkaa, jos olen väärässä
pitänee käydä vaikka omassa pankissa kyselemässä niin tietää sitten varmasti, miten kannattaa toimia.
 
Pettynyt!
Maksamisen kanssa Haaparannan Ikeassa kannattaa olla tarkkana! Kävin siellä (ekaa kertaa) kerroin myyjälle maksavani Visalla. Myyjä lykkäsi eteeni sirukorttilaitteen, josta valitsin Visan ja olin tyytyväinen... Vein paketit autoon ja kiersin vielä toisen kierroksen ja tein heräteostoksia. Kassalla oli eri myyjä, jälleen kerroin maksavani Visalla, nyt minut ohjattiin käyttämään toista kortinlukijaa. Ihmeteltyäni asiaa selvisi, että ensimmäiset ostokseni veloitetaan Ikean omalla kurssilla ja nämä toisen kierroksen ostokseni menee päiväkurssilla. Tämä toinen myyjä totesi, että asiakkaan tulee itse pitää huolta, että maksutapahtuma menee oikein. Nyt minäkin tiedän, että miten sen tulee mennä! Ei kyse isosta asiasta, mutta silti harmittaa!!!

Lisäksi ei kannata odottaa, että saisi palvelua suomenkielellä, minä en ainakaan sitä saanut. Useammalta myyjältä yritin asiaani tiedustella, mutta kaikilta sain saman vastauksen, "en puhu suomea!". Ruotsissahan sitä tietysti oltiin...

Jos jatkossa tulee asiaa Ikeaan on suunta toinen eli kotimaan vastaavaan!
 
ookkei
Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt!:
Maksamisen kanssa Haaparannan Ikeassa kannattaa olla tarkkana! Kävin siellä (ekaa kertaa) kerroin myyjälle maksavani Visalla. Myyjä lykkäsi eteeni sirukorttilaitteen, josta valitsin Visan ja olin tyytyväinen... Vein paketit autoon ja kiersin vielä toisen kierroksen ja tein heräteostoksia. Kassalla oli eri myyjä, jälleen kerroin maksavani Visalla, nyt minut ohjattiin käyttämään toista kortinlukijaa. Ihmeteltyäni asiaa selvisi, että ensimmäiset ostokseni veloitetaan Ikean omalla kurssilla ja nämä toisen kierroksen ostokseni menee päiväkurssilla. Tämä toinen myyjä totesi, että asiakkaan tulee itse pitää huolta, että maksutapahtuma menee oikein. Nyt minäkin tiedän, että miten sen tulee mennä! Ei kyse isosta asiasta, mutta silti harmittaa!!!

Lisäksi ei kannata odottaa, että saisi palvelua suomenkielellä, minä en ainakaan sitä saanut. Useammalta myyjältä yritin asiaani tiedustella, mutta kaikilta sain saman vastauksen, "en puhu suomea!". Ruotsissahan sitä tietysti oltiin...

Jos jatkossa tulee asiaa Ikeaan on suunta toinen eli kotimaan vastaavaan!
Arvaatkos miksi niillä myyjillä on toisilla ruotsinlippu ja toisilla suomenlippu merkki rinnassa ja joillakin jopa molemmat???? Katsos kun siitä näkee mitä kieltä he puhuvat.
 
Pettynyt!
Alkuperäinen kirjoittaja ookkei:
Arvaatkos miksi niillä myyjillä on toisilla ruotsinlippu ja toisilla suomenlippu merkki rinnassa ja joillakin jopa molemmat???? Katsos kun siitä näkee mitä kieltä he puhuvat.
Kiitos valistuksesta!!! :)

Huomasin kyllä moisen... Silti esim. infossa olevalla henkilöllä oli rintamuksessa molemmat liput (Ruotsi ja Suomi), mutta silti ilmoitti ruotsiksi että puhuu vain ruotsia.

Ja tuo kielijuttu nyt on muutenkin sivuseikka, enempi harmittaa tuo maksussa häviäminen...
 

Yhteistyössä