Haastan kaikki alkoholittomaan perhevappuun...

Mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
Olen täysin samaa mieltä, että parempi nähdä normaalia ja järkevää käyttöä kuin olla näkemättä ollenkaan. Sellaisella että alkon käyttöä ei kotona näe ollenkaan tulee lapselle helposti se kuva kun sitten jossain juopuneita näkee että se on ainoa vaihtoehto käyttää alkoholia. Itellä menee vappu kokonaan ilman kun imetän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
Ei ole meilläkään, mennään huomenna piknikille, joka varmasti tulee olemaan pikkuisen kostea.

 
No kyllä mä juon nuo 2 sidukkaa tänään.Jos poika järkyttyy siitä niin kertokoon ensi viikolla perheneuvolassa siitä.

Isä aikoinaan joi usein oli vappu tai ei.Joten tiedän mitä se on jos vanhempi juo itsensä känniin.En tee samaa pojalleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Liittyisin mukaan! Tosin.. yhden siiderin varasin illaksi, että nautiskelen sen sitten kun lapset nukkuu, jos muistan vielä tai jaksan.. Että saako sitten liittyäkään?
mulla vähän sama homma... Nytten ole pariin kuukauteen mitään juonut, joten ajattelin sit ehkä yhden juoda. Tai sitten jätän sen viikonlopulle. Mutta tosiaan vasta sitten korkkaan, kun lapset nukkumassa.
 
V-ivian
ei alkoton. Mutta meillä osataan ottaa "sivistyneesti", joka tarkoittaa sitä että perskännejä ei vedetä, muttei olla nollalinjallakaan. Saunomista, grillausta jne tiedossa.
 
unikuu108
meillon kans alkoholiton vappu,kuten monene edellisenäkin vuonna. en tykkää känniörinästä ja silloin harvoin kun mies haluaa juoda se ei saa tulla kotiin. kotonakin on anniskelua vasta kun poika nukkumassa. varmaan juo tänään yhden oluen ja katsomme leffaa ja syödään herkkuja kaksin.
 
NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
Olen täysin samaa mieltä, että parempi nähdä normaalia ja järkevää käyttöä kuin olla näkemättä ollenkaan. Sellaisella että alkon käyttöä ei kotona näe ollenkaan tulee lapselle helposti se kuva kun sitten jossain juopuneita näkee että se on ainoa vaihtoehto käyttää alkoholia. Itellä menee vappu kokonaan ilman kun imetän.
Mitäs meidän pitäis tehdä kun me ollaan ihan oikeasti absolutisteja..? :| Pitääkö meidän alkaa lasten takia vähän juomaan? :eek:
 
Meitä ei tarvitse haastaa alkoholittomaan vappuun - lapset eivät ole koskaan nähneet vanhempiaan humalassa tai edes hiprakassa, eikä krapulassa.

Siiderin ajattelin tänään kuitenkin juoda, ruokailun yhteydessä. Satunnainen siideri tai olut ei ole meille mikään peikko, jonka näkemiseltä lapsia on suojeltava. Se on sitä alkoholin kohtuukäyttöä.
 

Yhteistyössä