Haastan Sinut tekemään seuraavan aloituksen jostain positiivisesta!

Jotta muistaisimme olla useammin kiitolliia kaikesta hyvästä mitä meillä on, haastan jokaisen tekemään seuraavan aloituksen jostain mistä on onnellinen, tai mikä on hyvin elämässä.
Minulla on paljosta aihetta olla kiitollinen; Kaksi tervettä lasta, velaton auto, työpaikka, raha-asiat kunnossa, olen tyytyväinen minä-kuvaani, minulla on luotettavia ystäviä, minulla on ihana ja rakastava perhe, pystyn harrastamaan. Sokerina pohjalla; Pääsen kesällä ulkomaille!
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Olen onnellinen siitä, että kuuden vuoden odotuksen jälkeen olen työkykyinen ja kykenen liikkumaan ilman kipua ja tuskaa.
Olen onnellinen, että lapsillani on kaikki hyvin
Olen onnellinen siitä, että tyttäreni lähtee kanssa Riikaan ostoksille kesällä
Olen onnellinen siitä, että poikani lähtee Tallinnaan ostoksille kanssani
Olen onnellinen siitä, että vihdoin viime kesänä lähdin Kazimierziin ja koin Auschwitzin ja pääsin näkemään Schindlerin tehtaan. Olen onnellinen, että löysin itseni siellä
Olen onnellinen kaikesta jota ympärilläni on. Pienestä ja suuresta. Linnun laulusta joka kovan liikenteen lomassa sirkuttaa kun heräilen aamulla :)
Aamukahvista olen tavattoman onnellinen...
Onhan noita...
 
  • Tykkää
Reactions: Dumle ja Kais
"vieras"
Hah!!
Kun minä tein yksi päivä iloisen/positiivisen aloituksen, siihen ei vaivauduttu oikeastaan edes vastaamaan ja sekin vastailu oli vittuilua. Joten se siitä.
Täällä saa huomiota vain negatiivista paskaa huokuvat aloitukset. Onnellinen ET saa olla.
 
Vieras; Ei sinun tarvitse välittää muiden mielipiteistä. :) Ole onnellinen siitä, että sinulla on hyviä asioita elämässäsi, se ei ole keneltäkään pois. :) Hienoa, että olet tehnyt positiivisia aloituksia. :)
 
BootyPeppi; Onpas ihana lista sulla! Mahtavaa! :D
Uskon, että meillä jokaisella on jotain mistä olla kiitollinen. Ja pikkuhiljaa se kiitollisuuden määrä kasvaa kun sitä harjoittaa.
Elin tosiaan kuusi vuotta ihan sumussa ilman valoa ja täytyy myöntää, että viime kesän matka herätti mut eloon ihan toisellakin tavalla. Uskoni lujittui ja oikeastaan vasta siellä aloin ymmärtämään oman kulttuurini perintöä ja historiaa.
Se matka oli hyvin tärkeä ja monet asiat saivat uuden merkityksen ja monet asiat myös järjetyivät elämässä uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Dumle
sinisulka: Voin haistaakin, pöydällä on kimppu tulppaaneja jotka äitini toi viikonloppuna kyläillessään. :) Ihan varmasti sullakin on edes yksi positiivinen asia tapahtunut tänään. Ei sen tarvitse olla suurempi kuin, että sinulle hymyiltiin tai posti ei tuonut yhtään laskua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Elin tosiaan kuusi vuotta ihan sumussa ilman valoa ja täytyy myöntää, että viime kesän matka herätti mut eloon ihan toisellakin tavalla. Uskoni lujittui ja oikeastaan vasta siellä aloin ymmärtämään oman kulttuurini perintöä ja historiaa.
Se matka oli hyvin tärkeä ja monet asiat saivat uuden merkityksen ja monet asiat myös järjetyivät elämässä uudelleen.
Mulla on taustalla vähän samaa, vuosien itsesyytösten ja valittamisen ja huonon itsetunnon kanssa painineena päätin vihdoin laittaa elämäni järjestykseen. Ja kyllähän se aluksi vaatii töitä, mutta on palkitsevaa!

Miten mahtavaa, että olet lähtenyt matkalle ja saanut hienon mahdollisuuden oppia omasta kulttuuristasi ja perinnöstäsi. Kuulostaa siltä, että olet löytänyt itsesi.
 
Mulla on taustalla vähän samaa, vuosien itsesyytösten ja valittamisen ja huonon itsetunnon kanssa painineena päätin vihdoin laittaa elämäni järjestykseen. Ja kyllähän se aluksi vaatii töitä, mutta on palkitsevaa!

Miten mahtavaa, että olet lähtenyt matkalle ja saanut hienon mahdollisuuden oppia omasta kulttuuristasi ja perinnöstäsi. Kuulostaa siltä, että olet löytänyt itsesi.
Siinä syntyi aika kiva noidankehä kun kivut oli kamalat, tai silmät eivät toimineet, lääkkeet eivät toimineet ja olo oli kaikinpuolin tukala. Ei kyennyt olemaan mitä oli ennen ollut ja se aiheutti kyllä kovaa itsekritiikkiä joka oli pahempaa kuin mikään muu maailmassa. Olin itseni pahin vihollinen :(
Mutta se oli silloin ja nyt eletään täysillä :)

Olen löytänyt ja siksi kaikista suunnitelmista poiketen meidän määränpää on Haifa :) Menen kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Dumle
Nämä positiiviset ketjut on kyllä päivän piristys ja välillä miekin aloitan sellaisia ketjuja. :)

Mie oon onnellinen miun ihanasta, rakkaasta minnuu tukevasta miehestäni :heart:
sukulaisista ja ystävistä, ihanista työtovereista, hyvästä työterveyslääkäristä ja kyssin lääkäristä.

Mie oon onnelinen että nyt selvisi miun sairaudet ja sain lääkityksen, jotka toivottovasti
auttaa. :)

Mie oon onnelinen rakkaista kissoista.
Mitähän muuta, mie oon onnellinen että oksennin töissä vaan kerran. :D
Mie oon onnellinen ettei miulla luultavasti ole aivolisäkkeen kasvainta, vaikka kokeissa löytyikin
kilpirauhasen liikatuotanto. :)

Mukavaa, että joku muukin jaksaa tehdä tälläisiä aloituksia ja vastata viellä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kais: Vau, vahva nainen olet! Ja ihan takuulla positiivinen ajattelutapa auttaa sinua paranemaan! Tuo on kiitollisuutta parhaimmillaan. <3 oivon sinulle paljon terveitä päiviä elämässäsi.

Kyllähän sitä mielellään tekee sellaisia asioita elämässä joista on toisille iloa ja hyötyä kuin energiaa kuluttavia. Tällainen viestiketju on kuitenkin pieni juttu loppujen lopuksi, eikä vaadi paljon!
 
"vieras"
Nämä positiiviset ketjut on kyllä päivän piristys ja välillä miekin aloitan sellaisia ketjuja. :)

Mie oon onnellinen miun ihanasta, rakkaasta minnuu tukevasta miehestäni :heart:
sukulaisista ja ystävistä, ihanista työtovereista, hyvästä työterveyslääkäristä ja kyssin lääkäristä.

Mie oon onnelinen että nyt selvisi miun sairaudet ja sain lääkityksen, jotka toivottovasti
auttaa. :)

Mie oon onnelinen rakkaista kissoista.
Mitähän muuta, mie oon onnellinen että oksennin töissä vaan kerran. :D
Mie oon onnellinen ettei miulla luultavasti ole aivolisäkkeen kasvainta, vaikka kokeissa löytyikin
kilpirauhasen liikatuotanto. :)

Mukavaa, että joku muukin jaksaa tehdä tälläisiä aloituksia ja vastata viellä. :)
Voi luoja miten ärsyttävältä tuo savon vääntäminen "kuulostaakaan" luettuna!!
Itsekkin kyllä savolainen, mutte kirjoita tuohon tapaan koska se on TODELLA ärsyttävä lukuista.

Mistä päin savo sä olet sinne suunnille oikein muuttanut?
 
Kais: Vau, vahva nainen olet! Ja ihan takuulla positiivinen ajattelutapa auttaa sinua paranemaan! Tuo on kiitollisuutta parhaimmillaan. <3 oivon sinulle paljon terveitä päiviä elämässäsi.

Kyllähän sitä mielellään tekee sellaisia asioita elämässä joista on toisille iloa ja hyötyä kuin energiaa kuluttavia. Tällainen viestiketju on kuitenkin pieni juttu loppujen lopuksi, eikä vaadi paljon!
Päivä kerrallaan, sen mie oon oppinut miun mieheltä. :)
No jaa vahva, onhan tuota joskus iltasella ennen nukahtamista tullu tirautettua muutama kyynel, elämä jatkuu, sairauksista huolimatta, kuhan alkaisi nuo kaikki
lääkkeet auttamaan eikä tulisi enää pahoinvointia nuista lääkemääristä. :)

Onneksi on paljon sellaista, mistä voi olla onnellinen ja kiitollinen. :heart:

Niinpä, tälläisiä mukavia aloituksia saisi olla enemmänkin. :)
 
Kais: Vahvuuttahan ei ole se, ettei näytä tunteitaan tai, että on tunteeton. Vaan, että käy sen kaiken läpi ja selviää siitä voittajana ja kiitollisena. Juuri siksi sinä kuulostat olevan vahva.

Ja kiitollisuuden aiheet löytyy ihan pienistäkin asioista. Kuten tänään olin kiitollinen, että mun vanha auto toimii hyvin. :) Ja, että en menettänyt hermoja kahden ihanan lapseni kanssa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25958211]Voi luoja miten ärsyttävältä tuo savon vääntäminen "kuulostaakaan" luettuna!!
Itsekkin kyllä savolainen, mutte kirjoita tuohon tapaan koska se on TODELLA ärsyttävä lukuista.

Mistä päin savo sä olet sinne suunnille oikein muuttanut?[/QUOTE]

No jos sinnuu ärsyttää miun kirjotukset, niin ei oo pakko lukee. :)
Mie oon syntynyt pohjois- savossa ja siellä asun edelleen, tosin naapurikaupungissa. :D
Äiti tosin muutti joensuusta tänne, joten ehkäpä se vaikuttaa miun puhumis ja kirjoittamistyyliin, ei kai kaikkien tarvia samalla tavalla kirjoittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Dumle

Yhteistyössä