Haaveena vauva 2020

@lilja1234 mulla tuli ovisplussa myös kierron loppupuolella, kp 25. Minusta tuo sinun on kans selvä plussa!

En oo aiemmin testannu kyllä että onko se aina ollu mulla tuossa vai jo aiemmin.. Testasin myös raskaustestin perään ja negahan siitä tuli, halusin varmistaa kuitenkin että onko kyseessä tosiaan ovulaatio. Nyt sitten jännään että voiko tästä kierrosta tärpätä enää.. (n)
 

Attachments

@Veevavi en kyllä muista yhtään teidän tilanteesta muuta kuin tuon minkä kerroit nyt, mutta aiotteko tutkimuksiin taikka oletteko käyneet? Sinullahan siis lapsi on. Onko syytä miksi ei vauvaa kuulu? Ei haittaa josset jaksa pohtia, sinulla on varmasti raskasta. Voimia ja jaksamista sinulle, toivottavasti on hyvä turvaverkko. Yritetään luottaa siihen että elämä kantaa ja ohjaa oikeaan suuntaan :love:
 
@Veevavi kovasti tsemppiä teille! :)
Voin samaistua tuohon, että jatkuva testailu ja oireidensa tulkitseminen on raskasta..:unsure:
Välillä pitää yrittää saada jotain muuta ajateltavaa, että tämä asia ei liikaa stressaisi, sekään ei ole hyväksi yritykselle.
 
Onko kenelläkään ollut ennen plussaa oireena vihlaisuja kohdunnapukassa? Minulla on tänään dpo7 tai 8 ja päivällä tuntui muutama kova vihlaisu, piti ihan pysähtyä hetkeksi kun tuntui niin ikävältä. Tilanne kesti pari minuuttia. Vihlaisujen jälkeen tuntui myös jonkin aikaa särkyä häpyluun seudulla. Mietin, että voisko enteillä plussaa vai onko todennäköisemmin kyse jostain alkavasta tulehduksesta? Tai meniköhän jotain alkavaa kesken? (n) tai eihän tuolle välttämättä sen suurempaa syytä kai ole, mutta vähän meinasi toiveet herätä...

Olen yrittänyt olla kiinnittämättä huomiota "oireisiin" tässä kierrossa, kun ovat aiemminkin olleet vaan kuviteltuja tai osa normaalia kiertoa. Nyt oli kuitenkin sen verran voimakas ja yllättävä tuntemus, että oli pakko tulla kysymään muiden kokemuksia.
 
Onko kenelläkään ollut ennen plussaa oireena vihlaisuja kohdunnapukassa? Minulla on tänään dpo7 tai 8 ja päivällä tuntui muutama kova vihlaisu, piti ihan pysähtyä hetkeksi kun tuntui niin ikävältä. Tilanne kesti pari minuuttia. Vihlaisujen jälkeen tuntui myös jonkin aikaa särkyä häpyluun seudulla. Mietin, että voisko enteillä plussaa vai onko todennäköisemmin kyse jostain alkavasta tulehduksesta? Tai meniköhän jotain alkavaa kesken? (n) tai eihän tuolle välttämättä sen suurempaa syytä kai ole, mutta vähän meinasi toiveet herätä...

Olen yrittänyt olla kiinnittämättä huomiota "oireisiin" tässä kierrossa, kun ovat aiemminkin olleet vaan kuviteltuja tai osa normaalia kiertoa. Nyt oli kuitenkin sen verran voimakas ja yllättävä tuntemus, että oli pakko tulla kysymään muiden kokemuksia.
Mulla ei oo keskenmenoissa tuntunu mitään kovia kipuja edeltävästi eikä oikein keskenmenon aikanakaan kun tavis menkka jomottelua et en pitäs tota sun kipua merkkinä keskeytyneestä :)
 
@lilja1234 mulla tuli ovisplussa myös kierron loppupuolella, kp 25. Minusta tuo sinun on kans selvä plussa!

En oo aiemmin testannu kyllä että onko se aina ollu mulla tuossa vai jo aiemmin.. Testasin myös raskaustestin perään ja negahan siitä tuli, halusin varmistaa kuitenkin että onko kyseessä tosiaan ovulaatio. Nyt sitten jännään että voiko tästä kierrosta tärpätä enää.. (n)
Sitä itsekin mietin, että jos tämä on ovis, niin ei kyllä ehdi kiinnittyä, ellei nyt sattuisi olemaan poikkeuksellisen pitkä kierto:unsure:
 
Minä tein kp 25 ovistestin, joka oli lähes plussa, vaikka olin tehnyt plussaovistestin jo kp 14 jota edelsi limat yms. :confused: Eli hyvin voi saada ovistestillä plussaa ennen menkkoja vaikka ei raskaana ois :alien: Kp 26 oli r-testi niin nega kuin vain voi olla, ja tänää kp 27 alkoi rusehtava vuoto. Huomenna soitto lapsettomuusklinikalle ja ultra-ajat inssiä varten varaukseen. (y)
 
@Apustaja ekassa oli valtava turvotus, muuten eipä oikein ollut oireita. Nippailua kuten ennen menkkoja muutenkin. Toisessa oli eri paikassa nippailua ja jomotusta, ja sit oli the tunne että jotain on meneillään. Sitä en osaa selittää.
@Veevavi Lasta voi saada toisellakin tavalla, näin mun mies sanoi mulle noin 9 kuukauden yrittämisen jälkeen. Hän tarkoitti siis adoptio esim. jos meidän tavarat eivät synkkaa. Ja rehellisesti olisin varmaan ajatellut asiaa. Lääketiede voi auttaa kyllä.Mut vuoden jälkeen tuli plussa taas niin tiesi että jotain toimii. Pysyykö matkassa mukana on eri asia..
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@lilja1234 Kunhan tiedät sun luteaalivaihe niin voit laskea miten pitkä kierto sulla on. Mun esim on vaihdellut aika paljon yrittämisen aikana. Plussa kierrossa ovis oli kp 11 ja mun luteaalivaiheeni on abou 13 pv, eli 24 päivää olisi se kierto. Normaalisti kp 14 ovis ja 27 päivän kierto. Eli jos sulla tuli nyt vasta ovis niin voit laskea about 2 vko eteenpäin (jos sulla ei ole tavallista lyhyempi). :)
@Ehka2020 Mulla km oli selkeä, ensin vatsakipuja, sitten vuotoa joka ei loppunut yhtään, erittäin kipeä. Ei edes panadol ja burana auttanut. Tiesin että ohi oli heti vaikka halusin uskoa toisin. Jos viiltokipuja tulee mulla vieläkin välillä tässä raskaudessa, ja kunhan ei ole vuotoja niin koitan olla stressaamatta :)
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

26.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 38/28-30
Amadecasa..................kp 35/34-55
Haaveilija-31.................kp 33/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 31/28-30
Keltasirkku-...................kp 29/27-32
Vauvameille..................kp 28/28-35
Hope91......................... Kp 27/30-32
Pilvinentaivas...............kp 27/28-30
Addison.........................kp 25/xx
Minic..............................kp 25/28
Ilonetsijä........................kp 25/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 24/xx
Millimetrii...................... kp 23/28-29
Veevavi.........................kp 23/28-30
Ehka2020......................kp 23/28
Mammakatri..................kp 22/22-41
Helmiina1978...............kp 21/32
Apustaja......................kp 20/30-35
Persikka123.................kp 19/34
Haavejuttu....................kp 18/29
Titi-Love.......................kp 18/28-30
Nyyyti...........................Kp 17/24
EnkeliRinkeli.................kp 17/28
satsuma13....................kp 16/29-31
Mahaotus.....................kp 15/23
Greeneye......................kp 15/29-34
FaBuu...........................kp 12/28
Tiukuliina89.................. kp 11/31
Tingeli..........................kp 11/34-36
nieve30.........................kp 9/28
Karvakorvat..................kp 9/28
Poreilevalimu................Kp 6/25-26
Hipposka.......................kp 6/30
W.we.............................kp 4/25
Lastunen.......................kp 3/xx
Daana............................ kp 3/23
taikinatonttu..................kp 2/28
mimmik.......................kp 1/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vauvameille.................dpo 13
Keltasirkku-................. dpo 11
veevavi........................dpo 9
Haaveilija-31...............dpo 8
Helmiina78..................dpo 3
Haavejuttu...................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Ehka2020 kuulostaa hyvälle noi oireet. Toki tommosista toiveet nousee, ja haluaisi uskoa että NYT!! :rolleyes:(y) Ehkä noi keskellä / ihan alhaalla/ häpuluun kohdalla tuntuvat vois viitata raskauteen.Mitkäs tuntemukset nyt? Meinaatko testata lähiaikoina?
 
Haluaisin kysyä teiltä, jotka olette useamman kerran tulleet raskaaksi. Onko teillä ollut raskausoireita jo ennen plussatestin tekemistä, ja ovatko oireet olleet eri raskauksissa erilaisia?
Olen ollu 8 kertaa ”oikeesti” raskaana, sekä hoidoilla että luomuna. Sitten varmaan sen sata kertaa valeraskaana :rolleyes: mulla ainakin oireet on aiva vaihtelevat. Ainoakaan oire ei oo ollu se the-oire. Lähinnä vasta se plussa tikussa. On ollu nännikipua ja ei nännikipua, rinnat pinkeät ja rinnat pannukakut ja jos ja mitä. Hahuherkkyyttä ja pahaaoloa mulla on lähes kaikissa kierroissa. Jopa se kuuluisa ”tunne” on ollu monesti ja suorastaan ”hävettäny” miten vanhus voi edelleen mennä kankaan. Ja on ollu Repäisykivut ja vihlonnat ja kohdunsuun pakotukset negoissa ja plussissa. Pissatulehdus-olot ja paineentunteet samoin. No ja ehkä semmoiset hyvin reilut menkkakivut ilman menkkoja olleet aikakin osassa, mut äh ei nekään kaikissa raskauksissa. Ja niitä ollu myös negoissa.
Jos dpo9/10 tai hoidoissa pp8 en saa ovistikkuun mitään reilua viivaa enkä haamuja r.tikkuun tiedän etten oo raskaana. Kaikista olen testannu todella silloin plussaa eikä poikkeusta vielä ole tapahtunu.
 
@lilja1234 Kunhan tiedät sun luteaalivaihe niin voit laskea miten pitkä kierto sulla on. Mun esim on vaihdellut aika paljon yrittämisen aikana. Plussa kierrossa ovis oli kp 11 ja mun luteaalivaiheeni on abou 13 pv, eli 24 päivää olisi se kierto. Normaalisti kp 14 ovis ja 27 päivän kierto. Eli jos sulla tuli nyt vasta ovis niin voit laskea about 2 vko eteenpäin (jos sulla ei ole tavallista lyhyempi). :)
@Ehka2020 Mulla km oli selkeä, ensin vatsakipuja, sitten vuotoa joka ei loppunut yhtään, erittäin kipeä. Ei edes panadol ja burana auttanut. Tiesin että ohi oli heti vaikka halusin uskoa toisin. Jos viiltokipuja tulee mulla vieläkin välillä tässä raskaudessa, ja kunhan ei ole vuotoja niin koitan olla stressaamatta :)
Normaali kierto on mulla 28pv eli eilinen kp23 ovisplussa on kovin myöhään.
 
Mulla on tosiaan niin että raskauden jälkeen olen tiennyt/vaistonnut jo hyvin aikaisin, että en raskaana ole. Mulla siis oviksen aikaan kipeytyy nännit ja on "pitkät päällä" koko ajan. Mutta muutaman päivän päästä oviksesta se loppuu, ja siitä tiedän aina, että en oo raskaana. Luulis, että jos nännit oviksen takia (keltarauhanen?) kipeytyy, että jos raskaana olisin niin ne pysyisivätkin kipeinä. Ja omassa raskaudessa se oli juurikin niin että se nännien kipu päättyi vasta keskenmenoon.
 
Tuntui siltä, et teenkin testin jo tänä aamuna. Jos tuo one step ei ihan hirveesti huijaa, nii tais tulla tietoon et oisin raskaana. Eiliseen testiin verrattuna näkymä ero huomattava. Tänään kp 26/28. Jos ei oo menkat alkaneet kp 28, sit vois tehdä testin ja kertoa miehelle iloiset uutiset
Tänään kiertopäivä 28/28. Menkat eivät alkaneet, eikä myöskään menkkoja edeltävät oireet. Mutta, se la 24.8, kts. Tämä keskustelu, s. 184) One Step ( oli erittäin positiivisen näköinen, jäi punaiseksi viiva ja on edelleen punainen.

Testasin nyt pregcheck testillä, joka negatiivinen. Sanotaan, että todennäköisesti se OneStep oli vain erittäin törkeä plussa/haamu. Ei sitä edes haamuksi voi sanoa, kun selkeä värillinen viiva oli. Ikinä en oo niin vahvoja viivoja raskaustestiin saanu siten, etten olis ollut raskaana. 11/18 oli tasapaksut punaiset viivat, mutta se meni kesken. Tässä sit odotellaan menkkoja alkavaksi parin päivän sisällä, ja annetaan jo parina päivä tulleiden haaveiden nousta vasta myöhemmin pintaan. Pettymys on itseään ja varsinkin käyttökieltoon joutuneiden OneStepien kanssa.☹

Kuvassa tämän aamun PC-testi.

Muoks.
Menkat (/verinen limaisuus, joka enteilee kunnon vuotoja) alkoi kuitenkin hetki testin teon jälkeen nyt.

Onneksi en ehtinyt miehelle kertoa, vaikka sen parin päivän takaisen aikana teki mieli kertoa, mut ajattelin, et ei niin luotettava testi, kerron vasta testituloksen kun menkat pitäis alkaa. Mies siis erittäin kiinnostunut kaikista oireista ja se sanoikin oireien perusteella, et on kumma jos ei plussa tule tikkuun.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@lilja1234 hhmmm... aika myöhäinen aika kyllä ovisplussalle. tietty kierto on voinut mennä sekaisin. Mä jouduin ottamaan panacodia tossa alkukierrosta ennen ovista. Mun ovis tuli vain 2pv myöhemmin kuin normaalisti, vaikka hcg oli ku:n takia kp7 asti koholla. PAnacod tuskin vaikutti. En tiedä mikä lääke sulla oli...
Ja miksi muuten ovistesti muuten näyttäisi plussaa loppukierrossa? lh pitäisi pysyä alhaalla...
Voi että ku jännittää sun puolesta.
 
@Ehka2020 kuulostaa hyvälle noi oireet. Toki tommosista toiveet nousee, ja haluaisi uskoa että NYT!! :rolleyes:(y) Ehkä noi keskellä / ihan alhaalla/ häpuluun kohdalla tuntuvat vois viitata raskauteen.Mitkäs tuntemukset nyt? Meinaatko testata lähiaikoina?
Yritän kovasti hillitä toiveita, mutta eihän tästä oikein mitään tule :ROFLMAO:
Nyt ei ole erityisiä tuntemuksia, mutta viime yönä oli kyllä aika levottomat unet ja illalla etovaa oloa. Mutta noita mulla on kyllä ollut myös nega kierroissa. Mitenköhän aikaisin kannattaisi testata? Voiko edes näkyä testissä ennen dpo 10? :rolleyes:
 
@lilja1234 hhmmm... aika myöhäinen aika kyllä ovisplussalle. tietty kierto on voinut mennä sekaisin. Mä jouduin ottamaan panacodia tossa alkukierrosta ennen ovista. Mun ovis tuli vain 2pv myöhemmin kuin normaalisti, vaikka hcg oli ku:n takia kp7 asti koholla. PAnacod tuskin vaikutti. En tiedä mikä lääke sulla oli...
Ja miksi muuten ovistesti muuten näyttäisi plussaa loppukierrossa? lh pitäisi pysyä alhaalla...
Voi että ku jännittää sun puolesta.
Norgesic on lääke, siinä on parasetamolia ja orfenadriinia. Yhden otin siis yötä vasten.
Ihmettelen kyllä, että näyttää ovista tässä kohtaa(n) Testaan vielä huomenna ovistestillä ja jos sitten on vielä yhtä vahva, niin alan epäillä jotain muuta. Normaalisti mulla siis käy huippu tosi nopeasti ja hyvä jos saan edes yhteen tikkuun sen.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Normaali kierto on mulla 28pv eli eilinen kp23 ovisplussa on kovin myöhään.
Kuulostaa hyvin myöhäiseltä. Mutta jos kierto sekoilee, oot sairastellut tai stressiä juuri oviksen normiaikoihin niin se toki voi siirtyä kyllä. Kannattaa nyt katsoa muutama päivä esim ovistesteillä haaleneeko taas, jos ei haalene niin raskaustestiä kehiin. Kuten joku sanoi niin ovistesti on A ja raskaustesti on Ä eli molemmat testaavat A hormoonia mutta raskaustestissä sen lisäksi, se testaa myös ä- pilikut! Vai oliko se juuri toisinpäin? Kuitenkin ovistestit voivat reagoida raskauteen myös. Yleensä tosi vahvoina vasta myöhemmin. :)
 
Avautuminen: Meillä ollut seksiä viimeksi kp6 ja nyt kp15... en tiedä tajuaako mies että siitä on noin kauan mutta tuntuu ihan välttelevän mua jos yritän lähestyä ja eilen menin oikeasti ihan surulliseksi ja muuten olin mieli maassa koko päivän ja mies kyseli välillä oonko vihainen hänelle kun oon outo. Mutta en mä viitti heti yk2 alkaa valittaa seksin vähyydestä. Mä kun luulin että kun vauvaa yritetään sitä yritetään. Mies yhdessä vaiheessa sanoi sitten kun huomasi että oon ihan poissaoleva että hänellä on stressiä työn kanssa ja ahdistusta. Teki niin mieli sanoa että joo ymmärrän mutta jos ei tässä parin pv sisään harrasteta seksiä on seuraava yritys kuukauden päästä ja tän kuun mahikset meni. (Ovisviiva alko eilen vahvenemaan, testaan niitä salaa mieheltä ettei hän niistä ahdistu kun on stressaantuvaa sorttia.. onneksi ei viel plussa mutta tänään saattaa ollakkin) en kyllä laske tätä yk2 jos me nyt ei kohta päästä sänkyyn.

Niiiin turhauttavaa. Mun pitäis yrittää olla viehättävä viehkeä ja lisää romanttisuutta ilmaan että houkuttelu ois ees mahollista mutta sen sijaan eilinen meni itku kurkussa kun tuntu että ei tästä mitään tuu ja toinen ei tajua. Jospa saisin tänään tsempattua ja itken sitten parin päivän päästä. Ennen lapsen yritystä hän on se joka mulle on seksin vähyydestä välillä kuittaillut "vitsillä". Nytkun sitä olisi lisää niin häntä ei kiinnosta. Ymmärrän stressin mutta näköjään miehellä se ohittaa kaikki vauvantekojutut. Saa nähä pitääkö alkaa jossain kohtaa bilsan tuntia pitämään ovulaatiosta... vielä niin yrityksen alussa en haluais stressailla ja painostaa :cry::cry: mä oon niin jo toivoni menettäny tän kierron mukaan. Kattellaa...
 
Moi kaikki!
Uusi kuumeilija liittyy joukkoon :)

Welle / 36v / 6. / tammikuu2020

Keskiviikkona kierukan poisto ja perhosia mahassa. Kuumeilen siis jo kuudetta lasta, nuorin on nyt 4v.
Minulle ja miehelle lapsi on kolmas yhteinen.
Tuntuu että iänkin puolesta alkaa olla vikat hetket käsillä ja kuukausia jatkunut kuume ei vaan laannu, tahdon vielä yhden vauvan.❤

Kaikki vauvakamat on heivattu tietenkin jo aikoja sitten koska ei ollut tarkoitus enää lisääntyä.

Jännittää ja vähän ehkä pelottaakin.
Yritys ois tarkoitus aloittaa vasta 1/20 eli jokunen kuukausi mennään sit kiertoa etsien kierukan jälkeen.
Ajattelin ottaa tän yrityksen ihan rennosti näin alkuun eli ei ovistestejä tai lämpöjen mittailua. Katotaan miten mieli malttaa.

Onko täällä muitaa vähän vanhempia ja/tai suurperheen äitejä?

Ja onko muuten olemassa tän keskustelupalstan lisäksi mitään keskustelufoorumia aiheeseen liittyen? Silloin aikoinaan kuuluin perheklubi nimiseen keskustelufoorumiin jossa pystyi pitämään omaa blogia, oli eri keslustelukategorioita, myyntipuolta ym. Vai onko nykyään enää some?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi uusi kierto, nyt meneillään kp 3/23. Edellisen kierron pituus vain 22 päivää :confused:. Kyllähän se vähän kirpaisi kun menkat sieltä tuli, vaikka raskauden mahdollisuus olikin minimaalinen kun ei ihan oviksen aikaan ollut petipuuhia.
Nyt jännään viikonloppua, ovis ehkä lauantaina. Saapa nähdä kokeillaanko tässä kierrossa onneamme vai vieläkö lykätään yrityksen aloitusta. Itse en millään malttais odottaa lokakuuta, koska jotenkin sellainen tunne että tässä raskautumisessa voi kestää.

Löytyykö täältä kokeilemisen arvoisia vinkkejä oviksen lykkäämiseen? Toivoisin saavani tuon kierron hieman pidemmäksi, vaikka gyne ei siitä kovin huolissaan ollutkaan.
 

Yhteistyössä